Jakten på sesongen 2011

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by sirandrew214 »

Fy f..... her er det så sinnsykt mye snø ennå. Men bare det kan holde seg på denne tempen, kanskje varmere, og litt regn, så forsvinner det fort. håper jeg.... Misunner de som kan gå ut og spille nå. :(
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by Friedman »

Det er meldt regn og plussgrader den neste uka i alle fall. :)
No laying up
MatsJ
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 05 Mar 2011, 16:43
Hcp: 11.7
Hjemmeklubb: Grønmo

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by MatsJ »

nuvel... ikke her hvertfall: http://www.yr.no/nyheter/1.7537722" onclick="window.open(this.href);return false;

Snø vil jeg ikke ha noe mer av nå! Kommer vel til å smelte kjapt hvis det faller som snø, men uansett irriterende.

Trenger plussgrader døgnet rundt for å få fart på smeltingen, helst i kombinasjon med vind og regn. Sol og 5 pluss på dagtid hjelper lite når det er 5 minus på natta dessverre
TM Tour Preferred MC Forged
Titleist Vokey + TM wedger
TM Rossa putter
TM RBZ Tour 9
TM Burner 3w og 4h
Cobra Baffler 3h
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by Friedman »

No laying up
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by kevin »

Norske baner er elendige på å informere om hvordan ståa er på banene, men fant denne oppdateringen hos Bjaavann GK:
Mye snø i år? I dag, 7. mars, er det ca. 60 cm snø på greenene og mye tele i bakken. 24. mars i fjor, var det 50 cm snø på greenene. Og vi åpnet banen 11. april. Hva resten av vinteren bringer vet....
kanskje er ikke tilstanden så ille allikevel..? :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by kevin »

Gode nyheter for meg som skal til Malmø på søndag...første åpne bane med ordinære greener er Rönnebäck som åpnet i dag :D

Nyklippede greener høres og ser digg ut, bildet er tatt i dag :D
Image

Kun drøyt 4t fra riksgrensen....bare å hive seg i bilen :lol:
MatsJ
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 05 Mar 2011, 16:43
Hcp: 11.7
Hjemmeklubb: Grønmo

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by MatsJ »

Kom endel snø/sludd i dag, skal kommer mer snø og kulde frem til neste uke hvertfall :(.

For et par år siden snødde det på 17.mai i oslo. Alt er mulig i det klimatiske helvetet vi kaller Norge :)
TM Tour Preferred MC Forged
Titleist Vokey + TM wedger
TM Rossa putter
TM RBZ Tour 9
TM Burner 3w og 4h
Cobra Baffler 3h
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by AkE »

I dag så var det en forandring på hjemmesiden til Øya golfpark, og der står det nå at driving rangen er åpen. Satser på å ta en tur i morgen for å se hvordan forholdene er.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by veggiss »

Do it! Er jo faen meg verdt å kjøre til Særp bare for å slå litt utendørs, så gi rapport!!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by AkE »

Kommer full rapport i morgen!
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by kevin »

Dundrer forbi der I morgen og stopper ikke før vi er ved Helsingborg ca, skal spille Söderåsen I morgen og Rõnnebäck mandag. Begge åpen med ordinære greener.

Ellers så ser jeg at det finnes noen åpne baner I Gøteborg traktene, men da med vintergreener.
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by AkE »

Hvis de mener at de har åpnet rangen sånn den var i dag, så vil de iallefall ikke at noen skal bruke den. Hele rangen er dekket med snø, sikkerhetsnett hadde blåst ned og snø på de overbygde standplassene. Hverken parkeringsplass eller gangstier var ryddet for snø, gadd ikke engang å gå ut av bilen. Ble innendørstrening i dag også.. :( :(
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by AkE »

Solen tittet frem i dag og abstinensene tok overhånd, så jeg ringte og dobbelsjekket med Øya golfpark om rangen faktisk var åpen, og det var den. Så tok med meg golfbagen og kjørte bortom de, og det var fantastisk å slå baller ute i det blå igjen. Hvis jeg skal komme med noe kritikk så er det vel at rangen er begrenset til 180 meter, ballene er veldig harde og det var litt vanskelig å se ballbanen pga snø. Ellers så kan en jo ikke si at det ikke var fantastisk å stå ute å slå golfballer igjen. Egenprestasjonen, C+, bra på retning men fortsatt litt for høy ballbane.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by furu »

AkE wrote:....det var litt vanskelig å se ballbanen pga snø.
Det er en kommentar som går ned i historiebøkene AkE :lol: Fin dag på banen men litt vanskelig å se ballen i snøen :D Herlig engasjement :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by Kaffekannen »

AkE wrote: det var litt vanskelig å se ballbanen pga snø.
Kan bekrefte at dette stemmer. Er dessverre mye snø på Sotrarangen om dagen. Det positive er at jeg ikke kan se slicen min ;)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by kevin »

Det er digg bare det å kunne utøve noen form for golfsport utendørs igjen, selv også det å slå baller på en range.

Selv har jeg åpnet sesongen med 2 runder golf i Skåne og det kan knapt beskrives hvor digg det var, men skal gjøre et forsøk.

På søndag startet vi kl.12 på Söderåsens GK, ikke langt fra Helsingborg. Det regnet litt på vei nedover men da vi parkerte bilen kom oppholdsværet. Og temperaturen steg fra +4 til nærmere +8. Midtveis kom sola også og det ble en svært bra ettermiddag.
De har nettopp åpnet og banen bare vel litt preg av det. Det var selvplukk av baller på rangen. Og de har en egen mars-greenfee på 200,- sek :!:

Skal skrive mer om banen i en annen tråd. Men det var ganske vått overalt men spillbart. Og masse folk som var ute og spillte

Etter runden reiste vi ned til Malmö og overnattet der. Morgenen etter var det Rönnebäck som stod for tur. Et sted jeg trives veldig godt og som jeg har skrevet om tidligere. Meldt 8-10 plussgrader og overskyet. Teestedene var faktisk ganske bra, fairways selvsagt ganske gul-brune. Bunkerne var supert preparerte, noe man vanligvis ikke ser så tidlig på sesongen. Allerede på øvingsgreenen skjønte vi at dette kom til å bli en bra dag, den var helt fast og fin, ikke våt. Jevn, litt mørkgrønn men man kunne se at gresset vokser allerede. De har klippet alle greenene minst 1 gang allerede. Og greenene på banen var minst like bra, vi var helt overrasket. De pleier å være super på sommeren, men de var faktisk veldig bra nå og, spesielt med tanke på at vi er i mars.

Det er ganske bra dag-temperaturer nedover i sverige men fortsatt litt kaldt på natten. Sikkert derfor ikke flere baner har valgt å åpne med ordinære greener. Men det er en håndfull og vel så det, pluss en masse baner med vintergreener. Og det ser ut til å være så og si snøfritt fra sør til et godt stykke nord for Gøteborg. Men noen unntak selvfølgelig, pga skygge og lokale forskjeller. Den siste banen som ikke ligger mer enn drøye 6 mil lengre syd var i betydelig bedre stand, så og si tørr foruten om enkeltpartier. Og greenene var et lysår foran. Så skal man først nedover der i nærmeste framtid for å spille vil jeg anbefale helt syd og evt Rönnebäck. Tror ikke det er mange(om noen) som har så bra greener så tidlig

Legger ved noen bilder fra Rönnebäck

Image

Image
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by AkE »

Kjenner jeg har lyst til å hive meg i bilen nå, hadde bare tiden strekt til. For trøste meg med litt snøgolf på rangen ett par uker til.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by sirandrew214 »

Hvis du er fornøyd med alt unntatt ballbanen, som du synes er for høy, da hadde jeg jublet, og gitt beng i å tenke mer over det! :) Evt prøvd andre baller, med lavere trajectory!
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by AkE »

Er relativt fornøyd med alt det andre ja, helt fornøyd blir man vel aldri, men det er god fremgang fra fjoråret. Taper lengde og vind tar knekken på meg, derfor jeg vil ha ned ballbanen.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Jakten på sesongen 2011

Post by kevin »

Miklagard fjerner snø fra greenene, åpner vel snart da vel? :lol:

Image
Post Reply