Bjørnstad på PGA Tour

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Bjørnstad på PGA Tour

Post by JanB »

Hull 2: godt utspill. midt i fw (litt til høyre og i bedre pos for innspill) 90 meter til flagget.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Bjørnstad på PGA Tour

Post by JanB »

slag 2 på hull 2.. 3,6 fot fra pinnen.. nå kommer birdien han trenger, tror vi.......
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Bjørnstad på PGA Tour

Post by JanB »

YESSSS.. birdie og nå -1 i dag.. Even totalt
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Bjørnstad på PGA Tour

Post by JanB »

Da er det siste hullet som gjelder. Par 4; 406 yards
Første slag: "Tigerline" og kutter svingen. 275 y og 90 y til hullet.
Andre slag: 89 y. 22 ft og 9 inch til hullet.
Dette ser ikke bra ut. Venter på et mirakel. MÅ ha birdie

.......

nope... birdiputten var 8 tommer fra...

Bjørnstad reiser hjem og trener.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bjørnstad på PGA Tour

Post by furu »

Kjedelig. Han har 2xdobbel som ødelegger enormt mye. Eller de ødelegger faktisk alt.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bjørnstad på PGA Tour

Post by furu »

furu wrote:#130 Henrik Bjørnstad $142,739. Ned tre plasser fra forrige uke. Han har spilt åtte turneringer.

Troy Merritt er #125 med $159,770.

HB mangler trolig rundt $500.000 for å beholde kortet. Vi visste på forhånd at det kom til å bli tøft og det er det virkelig nå. Får se om han kommer med i Verizon Heritage på Harbour Town 15-18 april. Kanskje avhengig av hvor mange av toppspillerne som velger å stå over etter Masters?
5 april hadde HB $142.739.

Nå skriver vi 28 juni og han har $164,189 og er #174 på pengelisten. Han får ikke spille denne uken så vi kan altså si at han på tre måneder har tjent under $22.000.
#125 er Brian Stuard med $405,581. Er HB fullstendig sjanseløs? Har han troen på det selv? Er vel bare han som har svarene.
Instagram @christianfuru
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Bjørnstad på PGA Tour

Post by Sticho »

Jeg er redd for at toget er gått nå.
Han klarer virkelig ikke å komme seg bort fra cut-grensen og psyken hans spiller han ofte et puss når det begynner å dra seg til.
Han må vel fort ha en topp3-plassering eller en haug med plasseringer innenfor topp10 dersom han skal lukte på 125.plassen.

Får håpe det blir tegn til bedring utover høsten slik at han har en positiv innstilling når han eventuelt må kvale for neste års pgatour.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Bjørnstad på PGA Tour

Post by Kaffekannen »

Jeg vet ikke om noen andre fulgte med i går, men Henrik spilte veldig god golf...frem til puttingen...Så kokte det litt over etter nok bommer og den sedvanlige enkle og doble kom som perler på en snor. På de 8 første hullene hadde han 100% fw treff og 100% gir og under 20 fot i gjennomsnittlig avstand til hullet uten å sette en putt. Bommet altså på følgende birdiemuligheter: (lengde i fot) 12, 23, 17, 14, 13, 12, 15, 25 :cry: . Så satte han en 5 fot for birdie og så en 31 fot :shock: for back2back. Dessverre bommet han en 4 fot for par på 12(3) og han havnet i bunker=dobbel på 14(5). Spilte så på par inn før han satte en birdie på 18 og endte på E og T40.

Dette var runden han kunne ha gjort det stort. De første 10 hullene hans var noe av det stødigste jeg har sett(utenom puttingen) Han la seg riktig i fw og han la seg relativt nært pinnen. Jeg forstår at han blir frustrert når parputtene hans gjennomsnittlig er på 5 tommer. Håper han kan ta med seg det gode spillet til i dag og levere en skikkelig runde. Formen er uansett bedre enn den har vært på en stund.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Bjørnstad på PGA Tour

Post by Sticho »

Fulgte litt med..

Det er fryktelig irriterende at han aldri skal klare seg uten den dobbel-bogeyen. Han burde også vurdere å trene mer i bunkeren, mannen er jo dårligere fra sanden enn det jeg er. 8-)
Havner han i greenbunkeren så kan man være sikker på at det blir høye tall på scorekortet.
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Bjørnstad på PGA Tour

Post by JanB »

det er flaut å si det men han er som nordmenn flest. Ønsker å konkurerer i å "pisse lengst". Hans drifter ligger i å slå langt med driver og det har han klart. Jeg har sett han på hjemmebanen i Norge hvor han driver green på hull 18. Det er liksom det som er gjevest av alt.
Selv gremmes jeg og får godt betalt for å lære folk å spille golf fra 100 meter og inn. Å forbedre shortgame med et gjennomsnitt på 10 slag er ingen problem på en uke. Gjennomsnittet hittil har vært en besparelse på 15 slag. Da er det morsomt å ha undervisning.
Jeg spør ofte. Vil du lære å slå 250 meter eller vil du lære å komme 10 HCP ned? Det er opp til deg.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bjørnstad på PGA Tour

Post by furu »

Lå ikke så gale til etter to dager. T48 er greit og muligheten til penger i banken var til stede.

Nå fikk han nettopp 8 på hull 12 :shock: Hull 12 er desverre ikke par 7, det er et par 3 og det betyr +5 på dette hullet.
Han har nå +4, er T69 og har kun Mike Small (+7) bak seg på listen. Det er syv slag opp til T22.

Tror Bjørnstad gleder seg til de store guttene kommer tilbake til PGA Tour. Da kan han ta en pause og sykle litt.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Bjørnstad på PGA Tour

Post by kevin »

skikkelig skuffende med de store blemmene,den i går er vel sikkert noe av det verste han har gjort i sin proffkarriere. Håper på litt klatring i dag,men blir nok ikke mye med mindre det blir en kanonrunde
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Bjørnstad på PGA Tour

Post by Sticho »

Det er disse bunkerne som ødelegger for han. Mener jeg leste en plass at han havnet i greenbunker på det par3-hullet og toppet ballen over greenen og ut i et uspillbart område. Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig å sette av tilstrekkelig trening for å lykkes i sanden. Må jo være en mental sperre. Hver gang han slår jeg ned i en bunker så tenker han sikkert "here we go again".

Blir ikke noe sykling på han denne uken i hvert fall. Han er klar for sin 50.PGA-turnering, denne gang i Canada. Han får nok sannsynligvis spille de 2 neste turneringene etter Canada også, før han kan se årets siste major fra sofakroken.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bjørnstad på PGA Tour

Post by furu »

Jeg har fullstendig mistet lysten til å følge Bjørnstad men skal i hvert fall skjerpe meg litt.

Han spiller Turning Stone denne uken. I motsetning til hva jeg klarte å si til KK i dag så er store deler av "eliten" opptatt med en miniturnering som heter Bridgestone Invitational. Burde dette åpne veien for vår mann? I realiteten ja, men sannheten er at det sikkert er over 100 spillere som er mer sannsynlige vinnere i Verona, NY, denne uken. Lag deres egne bynavn USA! Ikke kopier fra andre steder i verden!

Brian Davis, Richard Johnson, Sabbatini, JM Singh, Romero og Hoffman er noen av de bedre i feltet. Brendon de Jonge har gjort det bra i år, jeg har tro på ham denne uken. Eller kanskje Michael Sim skal vise fram spillet som gjorde ham til suveren ener på NW i fjor?
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bjørnstad på PGA Tour

Post by furu »

HB startet på #10. Er nå +3 etter fem hull :lol: Han er T124 og har fem spillere bak seg på listen.

Sabbatini og Uresti leder på -7. Michael Sim gikk forøvrig på -3.
Instagram @christianfuru
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Bjørnstad på PGA Tour

Post by Sticho »

Klarte å komme tilbake og er på par etter 15 spilte. Det var det de fikk tid til i går før mørket kom.
Putteren er fortsatt iskald. Han satte en på 30 fot, men bommet en rekke birdie-putter på mellom 7 og 11 fot. Det positive er at han var het på innspillene idag. Kunne fort vært en 4-5 under par idag dersom han hadde puttet slik man skal på dette nivået.

Han har i hvert fall gitt seg muligheten for å klare cuten etter å hentet seg inn etter en håpløs start. Det er uansett godt gjort.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bjørnstad på PGA Tour

Post by furu »

Var bra han hentet inn noen slag ja. Det så mørkt ut en stund men nå er det håp.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Bjørnstad på PGA Tour

Post by Kaffekannen »

Han klarte cutten, men igjen såvidt. blir ikke cash av slikt. Nå har han startet ok på dagens runde. er -1 etter ni, men har egentlig spilt bedre. Fyren putter dessverre som en, vel...som meg til tider. ligger 3 fot fra en ny birdie på 10 nå for å gå til -2. går han på -4 i dag er han med før søndagen
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Bjørnstad på PGA Tour

Post by Kaffekannen »

Han gikk på -4 i dag og presterte således en god runde(årsbeste?), men dessverre var det mye lave scores i dag og han er foreløpig T41 og ender nok rundt der før siste dag. er 3 slag unna T12 som bør være målet i morgen.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bjørnstad på PGA Tour

Post by furu »

-4 var en bra runde, det skal han ha. Men det blir ikke mye penger av dette nei.

#125 George McNeill $518,293
#183 Henrik Bjornstad $187,352

Altså $330.000 bak den siste plassen. Han må han en særdeles vellykket høst for å klare dette men det har vi jo visst lenge. Jeg mener det helt klart er en tendens til at folk har mistet gløden. Knapt noen som følger med ham, og engasjementet rundt tråder både her og på andre forum er helt borte.
Instagram @christianfuru
Post Reply