PGA Tour 2011

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PGA Tour 2011

Post by Friedman »

Ok, jeg går for Luke jeg også. Til tross for at jeg rangerer en major mye høyere enn pengelista, har nok Bradley vært for ustabil.
No laying up
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: PGA Tour 2011

Post by CharlieB »

Helt klart at Donald er Player of the year. Hvis de skulle finne på noe annet så er de en gjeng sjåvinistiske bakstrevere! (;-)) Klart en major rager høyt, men det er en turnering. Vinner du pengelista så har du prestert på ett vanvittig høyt nivå *hele* sesongen. Riktignok så er det "bare" to seiere, men det er også en haug med topp ti plasseringer, husker ikke om det var 13 eller 15. Men det betyr at han har vært "in contention" i bortimot hver eneste turnering han har stilt opp i.
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: PGA Tour 2011

Post by norrbaggen »

Vi får se hur det går, förra året blev Rory bestulen på årets rookie titel som gick till en amerikan. I år kan en europe bli "snytt" på nytt.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: PGA Tour 2011

Post by CharlieB »

norrbaggen wrote:Vi får se hur det går, förra året blev Rory bestulen på årets rookie titel som gick till en amerikan. I år kan en europe bli "snytt" på nytt.
Jepp, det stemmer det. Mener det ble kritisert i etterkant også, men jo du har nok dessverre rett - det er ikke avgjort før det er avgjort. Og amerikanerne har en liten tendens til å være litt sjåvinistiske på slike ting.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

Det er ingen tvil om at Bradley blir årets spiller. Om det er riktig kan man alltid diskutere, men amerikanerne er fullstendig helsprø dersom de ikke gir den til Bradley. Prestasjoner sett under ett - da kan man kanskje si at Donald skal få den. Tar man derimot med forutsetningen for å prestere slik man har gjort så er Bradley et hakk bedre.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: PGA Tour 2011

Post by veggiss »

furu wrote:Det er ingen tvil om at Bradley blir årets spiller. Om det er riktig kan man alltid diskutere, men amerikanerne er fullstendig helsprø dersom de ikke gir den til Bradley. Prestasjoner sett under ett - da kan man kanskje si at Donald skal få den. Tar man derimot med forutsetningen for å prestere slik man har gjort så er Bradley et hakk bedre.
Den der skal du få lov til å utdype.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

Donald er en verdensstjerne og presterer på utrolig høyt nivå. Vinner turneringer og tjener store penger.
Bradley startet sesongen som hva? Og har prestert ekstremt bra i forhold til forutsetningene. Ikke at han er eller har vært en dårlig golfer, det er ikke det jeg snakker om.

Eller for å si det slik. Topnivået er 10.
Donald startet på 7 og endte på 9.5.
Bradley startet på 3 og endte på 10.

Jeg velger å korrigere meg selv - Donald endte på 10 han også. Kan ikke påstå noe annet.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: PGA Tour 2011

Post by veggiss »

Jeg synes det må gå på bakgrunn av prestasjonene som faktisk er gjort dette året, og de er som følger:

Keegan Bradley:
Spilte turneringer på PGA Tour: 28
Køtter: 18
Seiere: 2 (Hvorav 1 Major)
Topp 10: 4
Topp 25: 12
Score gjennomsnitt: 70,63
Pæng: $3,758,600

Luke Donald:
Spilte turneringer på PGA Tour: 19
Køtter: 17
Seiere: 2
Topp 10: 14
Topp 25: 16
Score gjennomsnitt: 69,30
Pæng: $6,683,214
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

Golfhjertet mitt sier Donald, men jeg er allikevel sikker på at Bradleys prestasjon rangeres høyere av amerikanerne og at han vinner. Sett på bakgrunn av det jeg nevner så er det helt greit.

Forøvrig er ordet 'køtter' veldig bra og noe vil bør innføre som fast golford på forumet :D
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: PGA Tour 2011

Post by kevin »

Hvis det må bli en amerikaner er Webb Simpson minst like het som Bradley. Han har hatt en fantom-sesong og utrolig stabil. Blir det ikke Donald, tipper jeg på Simpson

Spilte turneringer på PGA Tour: 26
Køtter: 23
Seiere: 2
2.plasser: 3
Topp 10: 12
Topp 25: 21
Score gjennomsnitt: 69.16
Pæng: $6,347,353
- 2.plass på FC
- 2.plass på pengelisten
- 10.plass på verdensrankingen
- plass på Presidents cup laget
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: PGA Tour 2011

Post by stianm »

Luke kan gjerne bli snytt for POY på PGA Touren, men han vinner hands down player of the year, (dramatisk Clarkson pause) in the world.

En annen ting som burde taes hensyn til også er at Luke ikke bare er numero uno, men drar jevnt ifra. Det har vi ikke sett siden Eldricks storhetstid! Over 3 poengs ledelse ned til 2. plass.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: PGA Tour 2011

Post by CharlieB »

En annen ting er at Luke Donald har gjort dette BÅDE på pga touren OG på ETt, som i praksis betyr at han har flydd rundt verden flere ganger som er en tilleggs belastning som ingen av de andre har hatt. Mulig han har lagt igjen en major seier på en eller annen flyplass.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: PGA Tour 2011

Post by Golffreak »

Amerikanerne snakker kun om PGA touren, og tilsynelatende så finnes det ikke andre tourer eller kriterier. Riktignok så er det resultatene på PGA touren de skal vurdere for å finne POY der, men når du så til de grader har inntatt førsteplassen på verdensrankingen så er det ingen tvil. Det hever seg langt over en major og Byron Nelson turneringen som Keegan Bradley har vunnet. Etter mine målestokker så er han også bak Webb Simpson som jeg vil si fortjener andreplassen på den kåringen. Det er mange som har 2 seire på PGA touren, men man kan ikke dra inn Mark Wilson, Bubba Watson eller Steve Stricker i den diskusjonen likevel. At Luke Donald har "slått" Webb Simpson i POY kåringen hever jeg over enhver tvil. Spørsmålet er hvor tungt du skal veie PGA mesterskapet (laveste "rankede" majoren) opp mot det å bli suveren verdensener iløpet av året samt vinne pengelisten? Det sier seg jo selv at Luke Donald har spilt så bra i så og si alle turneringene han har stilt opp i, en egenskap som så og si INGEN andre golfere har! De "stabilt gode" i verden som Lee Westwood, Martin Kaymer, Steve Stricker, Phil Mickelson m.fl. har ikke vært i nærheten av Luke Donald sin stabilitet. Keegan Bradley har gjort det bra han, men bortsett fra major-seieren så er det ingen som husker så mye annet enn at han vant en gang til og kom som lyn fra klar himmel. Det er riktig at Keegan Bradley startet lengre bak på verdensrankingen så det er ikke helt rettferdig å sammenligne han med Luke Donald der men likevel..

Selvsagt ingen tvil om at han har vært best hele verden under ett. Mange av de beste svingene i verden er det europeere som har (samt Adam Scott:-). Luke Donald er definitivt i toppen der, og når Garcia får vunnet litt til så joiner han Luke i toppen;-).
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PGA Tour 2011

Post by Friedman »

Hehe, etter å ha lest mange av innleggene her, står ikke den "europeiske" sjåvinismen mye tilbake for den amerikanske.

Det Luke Donald gjør er helt ekstremt? Tja, Tiger og Vijay spilte rundt omkring i verden de også når de var på topp, samtidig som de spilte inn 10 mill +/- på PGA Touren. Jeg vet det er upopulært å si, men personlig føler jeg at Luke er #1 pga stabilitet og fraværet av en virkelig superstjerne. Ja, han har vunnet mer i år enn tidligere og topp 10-plasseringer er flott det, men han dominerer på ingen måte slik Tiger og Vijay gjorde det i sine glansdager.
No laying up
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: PGA Tour 2011

Post by Golffreak »

Nå var det vel Keegan Bradley og Webb Simpson som ble sammenlignet mot Luke Donald ifbm POY her? Ikke Tiger vs. Luke Donald?;-). Tiger i sine glansdager var i en helt annen verden, det er det ikke tvil om.

Ja, Luke Donald er #1 pga stabilitet men han har blitt nr.1 også fordi han har fire seiere iår! To på PGA-touren og to på Europatouren, og han er enda ikke ferdig for iår... Det i seg selv er jo veldig bra, og selv om de seierene i Europa ikke teller inn på POY på PGA touren så bør jo i høyeste grad utviklingen på verdensrankingen gjøre det. Tror nå amerikanerne kun hadde snakket om "world number one" om han hadde vært amerikaner.. ;) .

Med det sagt, det er jo relativt amerikansk å på død og liv skulle kåre en player of the year også. Tror ikke de kårer det på europatouren?
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

Avgjørelsen er utsatt
The Tour decided Monday to wait two weeks before sending ballots to the players because of the HSBC Champions in Shanghai, a World Golf Championship event Nov. 3-6 that counts as official if a PGA Tour member wins it.
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: PGA Tour 2011

Post by CharlieB »

furu wrote:Avgjørelsen er utsatt
The Tour decided Monday to wait two weeks before sending ballots to the players because of the HSBC Champions in Shanghai, a World Golf Championship event Nov. 3-6 that counts as official if a PGA Tour member wins it.
Jaja, Molinari vant i fjor. Keegan Bradley skal være med i år, men det er vel strengt tatt ingen kontroversiell avgjørelse. Om noe så synes jeg det er rart at det ikke har vært slik tidligere, at de ikke venter med POY til *alle* tellende turneringer er ferdig. Men men
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: PGA Tour 2011

Post by veggiss »

Friedman wrote:Hehe, etter å ha lest mange av innleggene her, står ikke den "europeiske" sjåvinismen mye tilbake for den amerikanske.

Det Luke Donald gjør er helt ekstremt? Tja, Tiger og Vijay spilte rundt omkring i verden de også når de var på topp, samtidig som de spilte inn 10 mill +/- på PGA Touren. Jeg vet det er upopulært å si, men personlig føler jeg at Luke er #1 pga stabilitet og fraværet av en virkelig superstjerne. Ja, han har vunnet mer i år enn tidligere og topp 10-plasseringer er flott det, men han dominerer på ingen måte slik Tiger og Vijay gjorde det i sine glansdager.
Er vel ingen andre enn deg her som nevner Tiger eller Vijay? Skal de la være å kåre en nr 1 pga at man mangler en virkelig superstjerne?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: PGA Tour 2011

Post by CharlieB »

Friedman wrote:Det Luke Donald gjør er helt ekstremt? Tja, Tiger og Vijay spilte rundt omkring i verden de også når de var på topp, samtidig som de spilte inn 10 mill +/- på PGA Touren. Jeg vet det er upopulært å si, men personlig føler jeg at Luke er #1 pga stabilitet og fraværet av en virkelig superstjerne. Ja, han har vunnet mer i år enn tidligere og topp 10-plasseringer er flott det, men han dominerer på ingen måte slik Tiger og Vijay gjorde det i sine glansdager.
Nå har hverken Tiger eller Vijay vunnet pengelistene på Pga og ET samme år og Tiger har vel heller aldri spilt nok turneringer på ET til å telle med på pengelisten noensinne. Så det er vel ikke akkurat sånn at Luke Donalds prestasjon ikke står på egne ben?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: PGA Tour 2011

Post by kevin »

Ken Duke vant NW tour championship i kveld og sikret seg plass til neste års PGA tour. Listen over alle de 25 kvalifiserte kan leses her

Svenske Chopra er tilbake og får med seg Jonas Blixt. Ellers er det mange "kjente" som har spilt på touren innimellom. Stortalentet Danny Lee har sikret seg en plass
Post Reply