Hvor mye trener du?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Eccles
Rookie
Rookie
Posts: 11
Joined: 14 Jun 2010, 14:31

Hvor mye trener du?

Post by Eccles »

Hvor ofte trener du for å bli bedre? Og hvordan? Trenes det mest på rangen? eller er det andre steder du trener?
Jeg "trener" på rangen mest. har ingen intensjoner om vwldig god, bare god nok til å slå kompisene mine :twisted:
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor mye trener du?

Post by furu »

Jeg trener altfor lite - det er mitt problem. Dersom jeg skal klare å bli bedre så må jeg gå på range/nærspill/putting 2-3 ganger i uken + 2 runder på bane. Og det får jeg ikke tid til desverre.
Instagram @christianfuru
Eccles
Rookie
Rookie
Posts: 11
Joined: 14 Jun 2010, 14:31

Re: Hvor mye trener du?

Post by Eccles »

Så mye har klarer ikke jeg å trene heller. Skulle ønske jeg var et skikkelig talent, at alt kom naturlig :)
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Re: Hvor mye trener du?

Post by Covn »

Altfor lite desverre. Går mest runder for tiden, og burde absolutt tilbragt langt mer tid på range og kortspillområdet.
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Hvor mye trener du?

Post by spiderboy »

Jeg trener et par ganger i uka gjennom vinteren, og da blir det mye jern og wood. På sommeren blir det mest spilling og noe nærspilltrening. Men alt for lite dessverre. Jeg kommer meg vel ut på bane et par ganger i uka. Og så kanskje en økt eller i høyden 2 med putting og chipping.
Men det jeg gjorde i fjor var at jeg ofte trente etter rundene på det jeg ikke hadde fått til underveis. F.eks. Bunkerslag eller innspill fra 50 meter for å komme nærmere pinnen, putter fra 3 meter o.l. Dette var svært nyttig synes jeg.

Ellers må jeg vel innrømme at det som regel frister mer med en runde på banen enn på rangen når sola skinner. Heldigvis har det stort sett vært 10 grader og regn i Trondheim siden begynnelsen av mai, så noe trening har det jo blitt :lol:
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
johbir
Forumvant
Forumvant
Posts: 55
Joined: 16 May 2010, 20:54
Hcp: 15
Location: Drammen, Buskerud

Re: Hvor mye trener du?

Post by johbir »

Lagt meg i hardtrening i år. er på golbanen 5-7 dager i uka +1-2 runder.
Trener mye nærspill men lite putting.
1-2 bøtter på rangen pr dag.
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Hvor mye trener du?

Post by Matshino »

Trener lite i år, i hvertfall til nå.. Får heller se om det blir noe mer og ordentlig trening fremover..
Min trening består ofte av rangebesøk der slagene går mot forskjellige flagg.. Alt fra 60 meter til ca 230 og konkurranser med de jeg trener med ;)
Når vi er to stykker kan vi finne på å slå baller over parkeringsplassen (!) og inn på treningsgreen, kan fort bli en dyr topp, men vi gjør det kun om det er få biler der, vi kaster også golfballer ut i skogen, så er det om å gjøre og komme i koppen på færrest slag.. Noe annet og veldig gøy vi gjør er at vi tar den vansklig green, på Arendal GK blir det som regel 13, så legger vi ned 5 baller hver på 150 meter, eller en hver 25. meter hvor vi begynner 50 meter fra green..
Også har vi jo alltid om å gjøre og drive lengst da :D Alltid like gøy
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hvor mye trener du?

Post by kevin »

Pleier stort sett å trene 2-4 timer i uka utenom spill på bane. Men noen uker blir det mindre dessverre. Hvis jeg bare tar ting på sparket blir det ofte lite,mens hvis jeg planlegger litt på forhånd og holder meg til planen går det bedre.
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Hvor mye trener du?

Post by Long-Hit-Wonder »

Jeg trener så ofte som jeg har mulighet til. Den siste måneden har jeg vært på golfbanen så godt som hver kveld for å trene og spille. I gjennomsnitt trener/spiller jeg annen hver dag. Turneringsmessig har det sålangt ikke vært noen store suksesser i år. Har hatt et par turneringer der jeg spilte ok, men ikk noe mer. Noen horrible tabber har også oppstått i år, eksempelvis noen topper på utslag, samt shanking og groteske 4-5 putter på green. Når man ligger 3 meter fra pinnen etter utslag på et par 4, så skal man ikke gå fra hullet med en bogey.

Treningen til nå har bestått av å alltid passe på at grepet mitt er nøytralt og passe på svingrytmen, samt finne tilbake til selvtilliten ute på banen. Svingen er ikke optimal slik den var 2-3 år tilbake, men jeg klarer til tross for det å trylle litt på banen en gang i blant. Puttingen min har som nevnt vært en grotesk opplevelse. Derfor er det åpenlyst at jeg må trene mer på putting.
Last edited by Long-Hit-Wonder on 15 Oct 2010, 16:59, edited 1 time in total.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Hvor mye trener du?

Post by Solaar »

Siden jeg ikke har bil så trener jeg stort sett aldri. Tror det blir maks 3-5 ganger i løpet av en sesong. Kanskje ikke så rart at spillet mitt er ustabilt ? :D
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Re: Hvor mye trener du?

Post by Covn »

Long-Hit-Wonder wrote:Jeg trener så ofte som jeg har mulighet til. Den siste måneden har jeg vært på golfbanen så godt som hver kveld for å trene og spille. I gjennomsnitt trener/spiller jeg annen hver dag. Turneringsmessig har det sålangt ikke vært noen store suksesser i år. Har hatt et par turneringer der jeg spilte ok, men ikk noe mer. Noen horrible tabber har også oppstått i år, eksempelvis noen topper på utslag, samt shanking og groteske 4-5 putter på green. Når man ligger 3 meter fra pinnen etter utslag på et par 4, så skal man ikke gå fra hullet med en bogey.

Treningen til nå har bestått av å alltid passe på at grepet mitt er nøytralt og passe på svingrytmen, samt finne tilbake til selvtilliten ute på banen. Svingen er ikke optimal slik den var 2-3 år tilbake, men jeg klarer til tross for det å trylle litt på banen en gang i blandt. Puttingen min har som nevnt vært en grotesk opplevelse. Derfor er det åpenlyst at jeg må trene mer på putting.
Skjønner godt du spiller en del nå. Var på bamble i går kveld, og for noen greener det er der nå. Kjempebra.
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Hvor mye trener du?

Post by Long-Hit-Wonder »

Spilte på Bamble i går jeg også, så du en ung mann med en rød Callaway-bag og boksehanske som headcover på driveren? I så fall er det bare å si "hei...".

Vi snakkes vel sikkert en gang. Jeg spiller som nevnt veldig hyppig når jeg er ute på hytta.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Re: Hvor mye trener du?

Post by Covn »

Likewise. Hytte i Trolldalen hvis du er kjent, så er en del på Bamble i sommermånedene.
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Hvor mye trener du?

Post by Mats »

Blitt for lite spilling i år etter at jeg gikk fra studentlivet til full jobb og lange dager på kontoret :(. Allikevel har jeg klart å karre meg ned til rundt 13 i hcp. Slicen med driveren har jeg kurert, men hadde en del stygge hooker innimellom de myke, høye drawene. Summa summarum er alle deler av spillet litt rustent, men jernspillet er tålelig bra. Har av en eller annen grunn begynt å slå lenger i det siste, er nesten oppe i 150m carry med 6er jernet. Slår bra ned på ballen og får ofte litt draw på jernslagene. Nærspillet har til tider vært katastrofalt, men dette er på bedringens vei (blitt bedre på de korte innspillene på 40-50meter). Har kjøpt ny putter som funker veldig bra (TM Rossa Monte carlo 7). Får veldig stabil og fin puttingstroke med denne!

Må legge meg i hardtrening nå frem mot klubbmesterskapet neste helg, skal ikke gå på samme smellen som i fjor!

Har i tillegg fått veldig lyst på et 3-jern til settet mitt (Callaway X20), så hvis noen vet hvor jeg kan få tak i et er det bare å si fra :).
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
ravish
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 06 Aug 2010, 16:31

Re: Hvor mye trener du?

Post by ravish »

Trener så og si hver dag :D

5-7 dager i uken. Går som regel 9 hull når jeg har vært på rangen et par-tre timer.

Trener ikke så fryktelig mye nærspill som jeg burde, men det skal det fokuserer masse på neste år.

Går litt lite bane, så det vil det også bli fokus på neste år.
Hcp sesongstart: 33,5/ nå: 16,4 - Mål for sesongen: 14
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Hvor mye trener du?

Post by Procli »

Både trener og spiller altfor lite :cry:
Ble pappa for 5 mnd siden, så det tar jo opp endel tid kan man si.. men fantastisk å bli pappa, så skal ikke klage! :)
Har fått meg 12-13 runder i løpet av sommeren. Tidligere på sommeren kunne man jo dra å trene etter at knøttet hadde lagt seg.. men nå blir det jo mørkt kl 19.30!
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
Post Reply