Callaway X-22 til 370$ Fake?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
davidmg
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 18 Jun 2010, 16:08

Callaway X-22 til 370$ Fake?

Post by davidmg »

Hei
Har akkurat startet med golf og gått kurset veien til golf. Har lest mye her om annbefalt utstyr og har prøvd ett par sett men x-22 var det jeg likte best. Så på onlinegolf uk at an kunne få de til rundt 3500kr + moms og avgifter. Men så på ebay http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 2759.l1259 og denne prisen er jo en tusenlapp avslag på onlinegolf UKs allerede lave pris.

Kan disse være ekte?

og er en slik e-bay selger til å stole på? ser de er en etablert butikk i USA men har aldri prøvd å kjøpe såpass dyre varer på ebay.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Callaway X-22 til 370$ Fake?

Post by furu »

Ser helt greit ut. Selgeren er sikkert bra.

Hva koster frakten? $370 for køllene + kanskje $70-80 i frakt = $440-450.
2.809,- x 1,25 mva = 3.511,-.
Fortollingsgebyr kommer i tillegg, er litt over 100,-. Du sparer ikke så veldig mye i forhold til Onlinegolf, kanskje 400,-.

Dollarkursen er så dårlig for tiden at det ofte er svært små forskjeller. Tollvesenet/Posten har også hatt kraftige innskjerpinger på pakker med feil verdi. Det er vesentlig mye vanskeligere å snike seg gjennom uten mva enn det var for et par år siden.

Ring Onlinegolf og hør hva de har siden jeg regner med at du skal ha venstrekøller (siden det var det du linket til).

Og velkommen til forumet :D
Instagram @christianfuru
davidmg
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 18 Jun 2010, 16:08

Re: Callaway X-22 til 370$ Fake?

Post by davidmg »

Takk for svar! Har jo brukt din liste over onlineshopper for å finne køllene og du har nok rett i at det kan lønne seg med den engelske butikken. Hadde nok undervurdert frakten og ser faktisk nå at de ikke leverer til europa og da er jo valget lett :lol: . Tror jeg går for den engelske butikken da og kanskje legger til en driver og en cobra hybrid.

Har fått prøve driver men det er begrenset med venstrekøller i proshoppene på banene hvor jeg har spilt, men likte Nike http://www.onlinegolf.co.uk/mens/golf-c ... 668pog.asp og prisen ser bra ut i forhold til de norske butikkene. Har ikke fått testet en putter men har faktisk en gammel vantage fra et grønt kort kurs for 8 år siden. Vil ikke kjøpe køllene uten å teste de og utifra det jeg har lest her i andre tråder er det viktig å få testet køllene personlig.

Jeg ender da opp med et sett:
Nike Golf SQ Sumo Square 5900 Driver
Callaway X-22 Steel Irons 4-SW
Cobra Golf Baffler TWS Hybrid
Vantage putter

Dette er da basert på at det skal være et lettspilt sett som holder lenge og som fortsatt kan brukes når man kommer ned i hcp. Ser dette greit ut? Planlegger hvertfall å spille golf de neste ti årene og vil gjerne bruke settet leng.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Callaway X-22 til 370$ Fake?

Post by furu »

Elsker Baffler hybriden. Har to selv. Godt kjøp.

X22 - sikkert kjøp.

Sumo driverne er bra. Nye Machspeed er bedre men dyrere. Onlinegolf/Bergen Golfsenter skal etter det jeg har forstått ha meget god pris på Callaway FT-iQ om kort tid. Kan være verd å vente på. Kan gjerne sjekke litt for deg.

Vantage putter? Link? Ikke kjøp en dårlig putter. Ikke kjøp en ok putter. Ikke kjøp en bra putter heller. Kjøp en veldig god putter.

SW som følger med i Callaway settene er ikke så veldig bra som wedge. Stor og klumpete, jeg anbefaler at du etter hvert kjøper en skikkelig wedge. Prisen på dagens wedger vil trolig falle over sommeren da store lagre med ulovlige riller skal ut.
Instagram @christianfuru
davidmg
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 18 Jun 2010, 16:08

Re: Callaway X-22 til 370$ Fake?

Post by davidmg »

Budsjettet på drivern ligger rundt 1000kr hvertfall for denne gangen og Callawayen kommer vel ikke ned på det nivået? men uansett takk for tilbudet. Et annet alternativ på butikken er Cobra s9-1F drivern http://www.onlinegolf.co.uk/golf-clubs/ ... 094pog.asp. Vet ikke hvem av de som er best. Har bare testet Niken selv og likte den.

Puttern er fra et gammelt halvsett min mor har. Har tre baner med proshoper i nærområdet men de hadde INGEN links puttere... Putter er vel en av de viktigste køllene å teste selv? Kan vel kanskje ta turen til Oslo for å sjekke noen butikker der. Cleveland Golf VP-09 Mallet Putter er vel den som er mest interssant på øyemål ;).

Sandwich er noe som jeg da vil oppgradere seinere men som jeg følte ikke var helt nødvendig akkurat nå. Slår gjerne til på noen gode tilbud utover sommern :D .
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Callaway X-22 til 370$ Fake?

Post by furu »

Cleveland VP har hvis jeg ikke tar helt feil et bra siktesystem. Og ja, putter er noe du har lyst til å prøve før du kjøper.
Dårlig at ingen av dem har en eneste links putter. Greit at de selger få men de selger enda færre dersom de ikke har.

Nike driveren er høylytt men sikker. Hvilken som er best er vanskelig å si - det avhenger av indianeren som skyter. It's the Indian, not the arrow.

Bruk sandwedgen som følger med. Det går jo helt greit. Prøv gjerne en vanlig wedge dersom du spiller med noen som har det eller treffer noen på range/treningsfelt.
Instagram @christianfuru
Post Reply