Nærspillsøvelser.

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
johbir
Forumvant
Forumvant
Posts: 55
Joined: 16 May 2010, 20:54
Hcp: 15
Location: Drammen, Buskerud

Nærspillsøvelser.

Post by johbir »

Her hadde det vært fint om folk kunne poste nærspill øvelser, begynner med egene.

1. Gjevnt stroke.
Legg en ball barkør 4-5 cm foran ballen din. Når du stiller deg opp, tenk at du skal putte på markøren. Da vil du ikke få ujevn fart på putten din.

2. Riktig stroke.
Legg enten 2 flixx stixx eller set opp 2 rader med pegger mot et hull. Mellom rommet mellom stixxene /peggene bør være en og et halvt putter hode. fokuser på å holde putteren din innen for mellom rommet uten å treffe peggene/stixxene. Da vin du ikke kutte putten, eller pushe den.

3. Retning med chipping.
Legg 3 flasker rundt på greenen og fokuser på å treffe de. 1 poeng for hvert treff, spill til 50 poeng.

4. Perfeksjon med chipping.
Sett en ring med 10 pegger 50 cm fra hulet i alle rettninger. Stå 10 meter unna og prøv å legge så mange som mulig innenfor.

5. Perfekte putter.
Sett opp en peg 1-3 meter unna og legg ned noen baller. prøv å treffe peggen med så mange baller som mulig. Hvis du alltid treffer pekken, går ballen alltid midt i hullet.

6. Press putter.
Legg pegger 1,2 og 3 meter unna.
på 1 meteren skal det ligge 3 baller (eller fler avhengig av handicap), 2 baller på 2 meter og 1 ball på 3 meter. bommer du en putt må du slå alle de tidligere som gikk i på nytt.
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Re: Nærspillsøvelser.

Post by Covn »

Selv har jeg jobbet mye med flop shots i det siste. Hjelper nærspillet mitt veldig, spesielt når man ligger rett foran en bunker med flagget i forkant. Åpning av kølla, vekt på fremfot, litt bredere stance enn normalt. Vært mange timer på rangen og føler det sitter nå :)
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
johbir
Forumvant
Forumvant
Posts: 55
Joined: 16 May 2010, 20:54
Hcp: 15
Location: Drammen, Buskerud

Re: Nærspillsøvelser.

Post by johbir »

ja det er alltid morsomt, men kan være risky fra harde fairwayer.
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Nærspillsøvelser.

Post by JanB »

Jeg skal fortsette å gi råd her selvsagt, men jeg kan kanskje få reklamere for en side jeg har på Facebook som serverer golftips flere ganger i uken. JaSol Golf Coaching

Min mening at det tross alt er viktigere å kunne slå riktig enn å kunne en masse øvelser med feil teknikk.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Post Reply