Wilson 1200 XCG Package sets, mens

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
simen26
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 06 Jul 2010, 01:38

Wilson 1200 XCG Package sets, mens

Post by simen26 »

Hei:)
jeg lurer på om de settene som blir solgt på xxl.no er falske siden det er så mye billigere en hva de koster i en pro shop. foreksempel dette http://www.xxl.no/golf-racket/golf/golf ... ns-1059235 jeg finner heller ikke dette på hjemesiden til wilson og da begyner jeg å lurer. men er det noe sett som er bra for de med hcp 35,5 på første runde i sitt liv ?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Wilson 1200 XCG Package sets, mens

Post by furu »

Kan garantere at XXL ikke selger falske køller. De er aggressiv på pris og velger ofte å tape noen kroner på enkelte produkter. En norsk proshop har ingen mulighet til å konkurrere mot XXL på pris. Settet er trolig utgått eller går under et annet navn hvis du ikke finner det på Wilson hjemmeside. De importerer gjerne varer utenom de vanlige kanalene og får dermed andre versjoner enn det som egentlig er ment for det norske markedet.

Dette er et helt greit sett å begynne med. Man får selvsagt ikke skikkelig bra køller til den prisen, men for nye spillere er det helt greit. Det er jo begrenset hvor mye man vil legge ut hvis man ikke er helt sikker på hvor mye golf man kommer til å spille.
Instagram @christianfuru
simen26
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 06 Jul 2010, 01:38

Re: Wilson 1200 XCG Package sets, mens

Post by simen26 »

Hva burde jeg egentlig kjøpe når jeg har spilt lit da?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Wilson 1200 XCG Package sets, mens

Post by furu »

Det er egentlig veldig vanskelig å si. Slike begynnersett fra Wilson og Top Flite er helt greie. Du kan fint spille med det til du er godt nede i hcp. Det billigste Wilson settet er kanskje litt dårligere enn Top Flite settet.

Har du noen køller fra før?
Trenger du "alt" (putter, bag, jern, driver, hybrid)?
Har du prøvd noe golfkøller?

Det kan fort ble veldig dyrt, derfor er sett som f.eks. Wilson eller Top Flite et godt alternativ.
Instagram @christianfuru
simen26
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 06 Jul 2010, 01:38

Re: Wilson 1200 XCG Package sets, mens

Post by simen26 »

Har et sett med alt sammen men det er bare putteren og driveren som er under 5 år gamle, mens jern køllene er fra 1980++.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Wilson 1200 XCG Package sets, mens

Post by furu »

Hvis du vil legge ut en del penger så kjøper du "løst", altså setter sammen jernsett+hybrid+putter osv.
Hvis du vil holde deg på et litt lavere nivå prismessig så kjøper du Wilson eller Top Flite sett. Det er selvsagt mulig at du etter hvert vokser fra dem men de er gode nok nå.
Instagram @christianfuru
simen26
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 06 Jul 2010, 01:38

Re: Wilson 1200 XCG Package sets, mens

Post by simen26 »

Det er ikke dumt å kjøpe noe dyrt noe så man ikke må kjøpe noe seinere ?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Wilson 1200 XCG Package sets, mens

Post by furu »

Da jeg begynte med golf kjøpte jeg skikkelig med en gang. Det kostet mer, om det var verd det er jeg ikke sikker på.

Hvis du skal bruke mer penger og vurderer noe annet enn hele sett så må du ta noen runder i butikker og helst prøve noen køller.

TaylorMade Burner Plus eller Superlaunch.
Callaway Diablo Edge.
Nike Machspeed.

Det er jernsett jeg ville sett på. De er lettspilte og du slår langt med dem.
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Wilson 1200 XCG Package sets, mens

Post by hanso87 »

Jeg må si med egen erfaring at du kan LETT spille ned ned mot 20i hcp med komplett sett.
Slo litt med en kompis sitt xxl 2500kr Wilson sett. Og meget imponert over hvor bra jerna var (Og veldig skuffet over hvor myk/og vansklig drivern var).

Jerna, baggen, puttern kan holde veldig lenge.

Drivern kan være fordel å tilpasse og fordel med noen bedre wedger, men de kan og være olyo wedger som koster 200kr wedgen. Opp av bunkern har de samme nytte, (kan påvirke noe mer spin selvfølgelig med feks titleist wedger).
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
simen26
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 06 Jul 2010, 01:38

Re: Wilson 1200 XCG Package sets, mens

Post by simen26 »

de på golf shopen i klubben min mener at jeg skal kjøpe nybegyner settet fra olyo eller et lignende navn og heller bare kjøpe en ny driver og så er setet kjempe bra
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Wilson 1200 XCG Package sets, mens

Post by hanso87 »

simen26 wrote:de på golf shopen i klubben min mener at jeg skal kjøpe nybegyner settet fra olyo eller et lignende navn og heller bare kjøpe en ny driver og så er setet kjempe bra
Det er vel strengt tatt det samme, drivern som følger med er skjeldent bra. Men du kan fort komme end i 30hcp uten driver. Så kan være greit å bare spille på jern i starten. få fine rette slag med nybegynner settet. Så implementer med ny driver, wedger etter ønske. men nybegynnersettene(spess jerna) er gode nok for å komme deg ned mot 20 i hcp om du gidder. Tror det skal gå, men drivern er ikke så mye å satse på
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
simen26
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 06 Jul 2010, 01:38

Re: Wilson 1200 XCG Package sets, mens

Post by simen26 »

Men er det idiotisk og kjøpe titleist ap1 som koster 6000+- istedet for noe drit når jeg har et gamelt set som er helt ok ?
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Wilson 1200 XCG Package sets, mens

Post by hanso87 »

simen26 wrote:Men er det idiotisk og kjøpe titleist ap1 som koster 6000+- istedet for noe drit når jeg har et gamelt set som er helt ok ?
Det vil jeg ikke si at er idiotisk, når du da senere vil ta stor glede av ap1 og alt annet, og har ikke behov for å bytte på en stund.

Det som er idiotisk er å bruke 6000kr+ på ap1, dyr driver, bag og alt og finne ut at du ikke har tid / vilje til å spille golf.

Det som er dumt med nybegynner sett er at det fort byttes ut da gleden er til stedet.
Jeg hadde mitt nybegynner sett i 4 år. men iløpet av de fire årene spilte jeg bare 1 året. de 3 neste spilte jeg ikke.

Etter avtjent militærtjeneste til nå(3 år) Byttet golfsett 3 ganger. Og alle gangene brukt mellom 4 og 6000kr på settene. Det er idiotisk. Bruk tid på neste sett og kjøp ett du kan ha en god stund. (eller om du er som meg bytter for ofte)
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
simen26
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 06 Jul 2010, 01:38

Re: Wilson 1200 XCG Package sets, mens

Post by simen26 »

Jeg har jo spilt lit vært og i 6 år da og i fjor var jeg ganske ofte på bannen. i år har jeg vel vært der hele tiden etter at jeg har tat grønt kort kurset og hat tid. settet jeg låner nå er jo 20 år gammelt og er for langt så da tenker jeg at det er lit vanskeligere å spille med det en et som er tilpasset meg. putteren jeg har er bra og da trenger jeg bare jernkøller. er det noe som er bra og til 6000. vet jo om ap1 men håper ikke det er det eneste som funker :P
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Wilson 1200 XCG Package sets, mens

Post by furu »

Hvis du skal bruke mye penger så ville jeg testet litt. Er man oppe i summer som 6.000,- så skal man være helt sikker på at man kjøper noe som passer godt.
Instagram @christianfuru
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Wilson 1200 XCG Package sets, mens

Post by Matshino »

Anbefaller å sjekke internett for gode tilbud også ;)
Jeg fikk mitt TaylorMade sett til 2500 + porto, moms og toll. Kan alltid gjøre noen røverkjøp!
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
simen26
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 06 Jul 2010, 01:38

Re: Wilson 1200 XCG Package sets, mens

Post by simen26 »

http://www.xxl.no/golf-racket/golf/jern ... tt-1060737 her er det et set som har kosta 7000- og er satt ned en god del. er det bra eller hva ?
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Wilson 1200 XCG Package sets, mens

Post by spiderboy »

Tour Burner er et supert sett som anbefales på det varmeste. Sjekk gjerne ut Golfwrx.com og søk på "Tour Burner irons". De ble veldig hypet der når de kom.
Men obs obs, det var gjerne de bedre spillerne som likte disse veldig godt. Men de er tilgivende nok på feiltreff, hvis du klarer å la være å treffe for tynt. Tyngdepunktet er egentlig ikke lavt nok i disse jernene hvis du ikke slår ordentlig ned på ballen.
Men om du tenker at du skal bruke en del tid på rangen, og vil ha jern som du kan være bekjent av helt til du til slutt er blitt singelhandicaper - er nok disse et veldig godt valg. Spesielt til den prisen. :D

Om du ikke skal trene noe, men bare spille i ny og ne, ville jeg sett etter et brukt sett med Callaway x20. Det dukker stadig opp pene sett på Finn i omtrent samme prisklasse. Og mer tilgivende køller enn det skal du lete lenge etter.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: Wilson 1200 XCG Package sets, mens

Post by Boogieman »

Ser du er medlem i Groruddalen GK, da kan du få kølltetest hos Myrens Sportssenter i Sandakergata for 500 kr, som du evt. får i rabatt hvis du kjøper køller der etterpå.
http://www.customgolf.no/index.php?opti ... Itemid=167
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
Post Reply