Gode og rimelige golfballer

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
rake
Rookie
Rookie
Posts: 36
Joined: 09 May 2010, 14:14

Gode og rimelige golfballer

Post by rake »

Jeg begynner å blir litt lei av å spille med harde og dårlige baller og har blant annet sluttet å plukke opp de fleste jeg finner på banen fordi det er top flite eller lignende.
Allikevel så føler jeg at jeg mister litt for mange baller til å kjøpe de virkelig gode ballene som pro v1 og tm penta.

Er det noen som har tips om baller som er gode, helst mykere enn de veldige billige, men som ikke koster en formue?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Gode og rimelige golfballer

Post by furu »

Callaway HX Hot Bite - 2009 modell men meget god ball.
Sa til kaffekannen under runden vår i dag at Precept Laddie framstår som et veldig bra kjøp. 250,- for 24 baller.
Laddie er basert på den myke dameballen Lady.
Instagram @christianfuru
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Gode og rimelige baller

Post by spiderboy »

HX Hot Bite er en super og ganske billig ball. De er gode å putte med og har en god del spinn på nærspill. En stund hadde de dem på tilbud på XXl til 199,-, men kunne ikke finne dem nå.
Hvis du vil enda litt opp i pris er det tilbud på XXL på fjorårets toppball fra Callaway, http://www.xxl.no/golf-racket/golf/golf ... dz-1049614 299,- er jo ikke veldig billige baller, men i forhold til kvaliteten du får er det helt uovertruffent bra pris.

Jeg er ikke noen kjempefan av Laddie, de var litt for harde og ufølsomme for min smak, men mange liker dem godt - og prisen er det jo ikke noe å si på. TopFlite Gamer selges på enkelte Proshoper. Og den er en riktig god ball som du ofte får ganske billig.

Ellers er det mitt råd å holde seg langt unna de ballene som er såkalt "refinished". Jeg kjøpte refinished ProV1 på XXL, og det er bare gamle baller som er lakkert med en ganske dårlig lakk. De varer i høyden et par hull før kosmetikken slites av og ballen blir ødelagt.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Gode og rimelige baller

Post by stooy »

Får jeg døpe om denne tråden til "Gode og rimelige golfballer" ? Google liker så mye bedre det navnet :)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Gode og rimelige baller

Post by Kaffekannen »

Angående Top flight Gamer er kanskje det den største skuffelsen jeg har vært borti på ballfronten. Hadde håp om en skikkelig god 3-lags til en billig penge. Dessverre føles ballen dau i treffet, gir ikke spesielt bra lengde og har svært lite spinn. Kjøp heller som foreslått Callaway hot bite HX(tror jeg den heter) eller precept laddie. Nike PD soft er også et bra alternativ som er mye på tilbud rundt omkring.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
rake
Rookie
Rookie
Posts: 36
Joined: 09 May 2010, 14:14

Re: Gode og rimelige baller

Post by rake »

Selvfølgelig bare å gi tråden et nytt navn.

Takk for mange gode tips, tror jeg må prøve ut callaway hot bite og laddie.

Når dere spiller pleier dere å bruke samme type ball hele runden? Vil tro at det ikke er en kjempegod idé å bytte fra hull til hull siden følelsen er så forskjellig fra harde/billige og de litt mykere golfballene.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Gode og rimelige baller

Post by furu »

God pris på Laddie og HX Hot Bite 2009-modell.

Likte heller ikke Gamer. De har laget Gamer V2, håper det er en forbedring.

Nike PD Soft har de av og til på tilbud hos XXL. Ikke lenge siden jeg så den til 129,-.
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Gode og rimelige baller

Post by AkE »

Ser furu nevner Nike pd soft, det er en ball jeg synes var veldig ålreit å spille på, fått god lengde og greri følelse rundt green. Ellers er jeg blitt fan av callaway Big bertha er på tilbud rundt omkring som regel. Likker Precept laddie ganske mye, men synes den har hatt dårligere lengde enn Pd soften og big berthaen.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Gode og rimelige golfballer

Post by eaglebooger »

Folk er innom gode baller her for en rimelig penge. HX Bite er faktisk meget gode baller, og de er slitesterke, noe som selvsagt er et pluss når man tenker budsjett. For, det er jo ikke til å komme utenom at de dyre ballene med sitt mye skall også slites raskt, og man må kanskje kassere de før man mister de (når jeg sier kassere, så mener jeg legge de i en pose og ha de som treningsballer).
For oss glade amatører, så vil jeg veldig gjerne anbefale Srixon Z-Star, eller Bridgestrone B-330RX når man vil ha en skikkelig tour-ball, men som er minimum 100,- billigere pr dusin i forhold til Pro V1 eller i(s) eller i(z).

Jeg skal ut å spille en runde etterpå, og da skal jeg teste Nike Vapor Speed, som også er en billigere ball som lover "tour-performance for amateur swing speeds", skal prøve huske avlegge rapport etterpå.

Forøvrig må jeg si at TM Penta er den store overaskelsen på ballfronten jeg har testet i år; 10 tomler opp!
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Gode og rimelige golfballer

Post by Long-Hit-Wonder »

Jeg gir min stemme til HX Hot Bite. Videre er Wilson sine Dx2 og Dx3 gode alternativer etter min erfaring.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Gode og rimelige golfballer

Post by sumo »

hx hot bite, pd soft og maxfli revolution er ballene det går i hos meg. har og en pakke med tour i(x), men denne blir vel liggende til en veldig fin anledning.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Post Reply