Nytt liv for furu

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Har trent forsiktig med masse øvelser for bevegelighet og tøying. Det går greit, egentlig verst når jeg skal stå opp om morgene. Ruller ut av sengen :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Nytt liv for furu

Post by mciljoy »

Er det slik å forstå at du står en del på rangen, furu? Har du vurdert å droppe range helt og bare spille på bane/trent nærspill?

Jeg har tidligere stått veldig mye på range og har fått slitasjeskader av det. Ikke noe heavy, men begynnende betennelser i albue og kne. Både lege og fysio sa det var pga gjentatte bevegelser med for mye belastning på leddene.

På rangen slår du gjerne 100 fulle slag på en time, mens du på banen slår ca 30-40 i løpet av 4 timer. Du får brukt hele kroppen på banen og gir den litt tid på å hente seg inn etter hvert fulle slag.

Nå kjenner jeg ikke noe til de smertene jeg hadde i vinter/vår og jeg er helt sikker på at det var pga for mye range. Kanskje noe å vurdere? I tillegg føler jeg at det har gjort meg til en bedre golfspiller fordi nå bruker jeg den korte treningstiden jeg har til å chippe/(putte i steden for å tenke meg bort i svingen :-)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Jeg er helt enig mc. Det blir stor slitasje når man slår mye på rangen. "Problemet" mitt er at jeg er litt annerledes, jeg er ikke en gjennomsnittlig golfer. De siste ukene har jeg hatt over 20 køller til testing og mye av det må foregå på rangen. Når det roer seg ned kommer jeg til å bruke rangen mindre.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Nå har jeg slappet godt av og i dag føler jeg meg nesten bra igjen. Er litt stiv og støl men tok noen rolige svinger ute på terrassen og det gikk greit. Kjenner det i muskelen men tror 1-2 dager til med hvile holder. Er veldig lettet, har vært tider der jeg har fryktet alvorlig skade. Nå klarer jeg å løfte venstrearmen skikkelig :D Blir slutt på vridningen av kroppen og lav takeaway og tilbake til den gode svingen jeg hadde i starten av sesongen. Gleder meg til å spille igjen, har kun hatt en runde på 12 dager!!

Ble også litt chipping i kurven på terrassen. Sliter med å være konsekvent i det jeg gjør rundt greenen. Bruker så mange forskjellige teknikker, må finne det som absolutt passer for meg og holde fast ved det. Føler selv at typen "digger" er det rette for meg med wedgene og da trenger jeg litt mer bounce på wedgene. Ser på en Jaws med 12 eller 14 grader, tror det kan bli bra.

Så snart jeg er frisk blir det uansett wedger en superrunde og katastrofalt god nedskriving :D
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Fikk tatt en mini-mini-treningsrunde i kveld. Endte opp med å kun spille 8 hull grunnet 3 1/2 spillere foran meg som oppførte seg litt merkelig.

Det nye jernsettet - Callaway Razr Tour - er bare helt strålende :D Ser ut til at jeg har litt mindre lengde med 5i og 6i i forhold til Machspeed men det går absolutt helt greit. Slår langt nok allikevel. De 8 hullene i dag gikk unna på +4 med 4x bogey og 4x par. Misset alle birdiesjansene men alle var fra 5 meter + så det er egentlig helt greit. Er veldig fornøyd med måten jeg spiller hullene. #2 (par 5) var i dag driver-7i-wedge og kontrollert par. Ellers slår jeg veldig ofte ut med 3h og setter ballen i spill framfor å smelle til med driver.

#1 - bogey
#2 - par
#3 - bogey
#4 - par
#5 - løp gjennom uten å spille fordi jeg ikke ble sluppet gjennom
#6 - par
#7 - bogey
#8 - bogey
#9 - par

En av målsetningene mine for 2011 er å spille 18 hull med bogey som dårligste hullscore. Ingen doble eller dårligere altså.

Fornøyd med at kroppen fungerer brukbart igjen. Lenge siden jeg var i form og kunne svinge skikkelig. Litt hyppigere spill nå så kan det bli veldig bra :D
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Golflivet mitt er merkelig for tiden. Gode treningsøkter men spillet i match i Golfliga var håpløst. Jeg er helt avhengig av at kroppen fungerer.

I dag gikk det strålende på rangen. Tok kun to bøtter og hadde kun med 7i + PW. Tok det pent og rolig og fokuserte på de tingene jeg vet jeg kan. Merket fort at jeg var i fin form og da satt slagene. Jeg må bare akseptere at det er slik - har jeg en dårlig dag så er det umulig å spille god golf.

Portugal var helt nydelig og jeg har bestemt meg for at om ikke altfor lenge så flytter vår lille familie ned der :D Det er absolutt ikke tull, det er på tide å nyte livet 8-)
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Nytt liv for furu

Post by sumo »

oi da furu.. skal du seriøst flytte til portugal? :mrgreen:
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Det er planen. Absolutt ingen umulighet men det vil jo ta litt tid.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Nytt liv for furu

Post by Grønne greener »

Jeg håper at du kjøper et stort hus med plass til mange feriegjester ? :D
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Nytt liv for furu

Post by veggiss »

Tenkt å leve av dere nede da? Er jo ikke akkurat hverken blomstrende økonomi eller arbeidsmarked i Portugal om dagen.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

veggiss wrote:Tenkt å leve av dere nede da? Er jo ikke akkurat hverken blomstrende økonomi eller arbeidsmarked i Portugal om dagen.
Ja, vi regner med at vi blir fattige, arbeidsledige. Det er derfor vi planlegger dette. Vi flytter til fattigdom :D

Blomstrende økonomi i Europa i dag er vel;
Tyskland
ehhhhhh....Norge? Sverige? Finland? Sveits? Artige valg.
Det går jo ikke akkurat strålende i Spania, Italia, Hellas, Frankrike, England, Irland +++

Man lager sine egne muligheter.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Nytt liv for furu

Post by veggiss »

furu wrote:Man lager sine egne muligheter.
Leve av golfen?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

veggiss wrote:
furu wrote:Man lager sine egne muligheter.
Leve av golfen?
Nei, jeg har litt svingproblemer :lol:

For å være seriøs så har vi allerede sett på en rekke muligheter. Både jeg og min samboer har noe muligheter til å få grei inntekt der nede.
Vi blir ikke rike men det er heller ikke det som er meningen. Det viktige er at vi som familie og enkeltpersoner kan ha det veldig bra.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by Smilende Sam »

Portugal er et bra land, furu. Tipper vel du planlegger den kjipe sydlige delen :-) men det er jo et godt andrevalg.... Du får starte golfbutikk og reiseservice i samarbeid med de norske agentene.....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Smilende Sam wrote:Portugal er et bra land, furu. Tipper vel du planlegger den kjipe sydlige delen :-) men det er jo et godt andrevalg.... Du får starte golfbutikk og reiseservice i samarbeid med de norske agentene.....
Vi velger nok den kjipe delen ja 8-) Først og fremst gjør vi det fordi foreldrene mine tilbringer stort sett hele året der og kan hjelpe oss litt. Hvis det skulle dukke opp gode muligheter rundt Estoril/Cascais/Setubal/Lisboa så får vi se.

Lokal "golfhjelper"? Kanskje?
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Nydelig økt på rangen i dag.

Bra rytme.
Kortere baksving.
Står bra på begge føttene, løfter ikke venstrefoten så ofte.

Svært fornøyd, nå må jeg bare klare å ta dette med ut på banen. Ufattelig hvor vanskelig det skal være :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Går opp og ned her i livet. Føler at jeg har så mye som nesten er bra. Har vært frustrerende å ikke få det ut men nå har jeg et veldig avslappet forhold til det.

Spilte Golfliga på Bjørnefjorden forleden. Hadde singelmatch mot en bra spiller (litt bedre enn meg). Det ble mye rart men også noen oppløftende slag. Merker at jeg gradvis klarer å praktisere det jeg har i hodet og kroppen. Da går det bra. Tar med meg følelsen av mange gode slag og vissheten om at jeg vet hva som skal til. Ble deling i matchen og delt totalt. Greit nok. Var 1d med tre hull igjen og tapte sistehullet slik at det ble deling. Litt kjedelig, det var så mørkt at jeg ikke så ballen. Slo en som sikkert gikk ut. Neste var inne - fant den ikke. Tredjeballen burde også være grei - fant den ikke. Ingen ball i spill........... Motstanderen slo sin første ut. Andreballen toppet han ned i "fairway" på par 3 hullet og hadde dermed den eneste vi kunne finne.

Har meldt meg på Fana Oktober Open. Satser på å prikke inn toppformen :D
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

H******* så god jeg var på rangen i dag :D Må komme meg på banen igjen snart. Håper på en runde eller to i slutten av uken. Hvis kroppen holder.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Nytt liv for furu

Post by kevin »

this guy is good :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

I dag var jeg det :D Slår vanvittig mye bedre med S3 jern. De passer meg utrolig godt. Ingen hooking, slik jeg har slitt med før. Lengden på slagene er til tider uvirkelig, å slå ca.180 meter med 5i + rangeball i regnvær er latterlig :D

Slappe av i håndleddene - det er en tanke som hjelper meg veldig. Da stemmer alt.
Instagram @christianfuru
Post Reply