Nytt liv for furu

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

TinCup wrote:Høres ut som en god plan Furu.. Det viktigste er nærspill og putting! Lykke til videre :-)
Helt klart. Det er litt vanskeligere å motivere seg for denne typen trening men jeg skal nok klare det. Syns det er artig å trene nærspill og putting sammen med noen. Da kan vi ha litt konkurranser og få feedback fra hverandre.
Instagram @christianfuru
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Nytt liv for furu

Post by TinCup »

Uten tvil morsommere å trene nærspill sammen med noen... er man alene hjelper det å kjøre "mind bets" med seg selv for å holde fokus oppe :-)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Trener fremdeles mye. Har ikke spilt siden runden på Sotra 16/4. Det går stort sett veldig bra men jeg er ikke fornøyd. Skal jeg være litt streng og si at jeg ikke spiller på banen før jeg klarer å slå 20 gode slag etter hverandre? Ikke 100% gode men gode nok til å overleve og gi bra resultat på banen. Nå for tiden har jeg nok ikke noe å gjøre på en golfbane men det kommer nok.

Puttingen er faktisk svært bra for tiden. Har hatt stor fremgang i det siste. Trent bevisst på ballposisjon i oppstillingen og funnet det som passer meg best. Fremdeles litt for dårlig på 1-2 meter lange men svært bra på lange putter.

Må legge inn litt nærspillstrening denne uken. Kjedelig men det må til.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Nytt liv for furu

Post by Grønne greener »

20 gode slag etter hverandre?
Hallo???
På range har jeg maks 4-5 gode slag etter hverandre. Likevel er jeg ute på banen og spiller brukbart. :)
Kom deg ut og spill! ;)
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Nytt liv for furu

Post by Keyser »

Enig med grønne greener...

furu - du trener sikkert iherdig på svingen din, nærspill og putting, men du må også trene på bane! Hjelper ikke å være konge på rangen dersom du ikke kan slå fra gress, rough, løv, busker og kratt, samtidig som du irriterer deg over medspillerene dine og koker av sinne etter en 3-putt fra en meter på forrige hull... :D

Sett banetrening opp på treningslisten din!
</Keyser>
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Jeg må sette meg noen mål. 20 er nok for mye men poenget er det samme uansett om det er 10 eller 5.
Instagram @christianfuru
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Nytt liv for furu

Post by Sticho »

Jeg er enig med de andre her, Furu. Rangekonge er vel og bra, men banetrening er uvurderlig. Jeg har selv brent meg på dette. Alle slag på rangen gikk stort sett der de skulle, men når jeg kom ut på banen så hakket jeg rundt som en grønt kort-spiller.
Ofte er jo det snakk om tidspress. Man føler at man har tid til en treningsøkt, men en tur på banen vil ta for lang tid. I tillegg får man jo kvantitativt en bedre økt på rangen dersom man har dårlig tid, men kvalitativt så lærer man nok mer ute på banen. Jeg tenker da på: Course Management, sikte, spille fra ulike situasjoner, tørre å slå skikkelig igjennom, etc.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Nytt liv for furu

Post by TinCup »

@furu

Hva er det du sliter med på putter fra 2 meter?

Jeg tenker kun lengde når jeg putter fra den distansen etter at jeg leste et sted at PGA tour spillere ikke setter mer enn 50% fra 8 fot.. :-)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Nytt liv for furu

Post by Kaffekannen »

Sticho wrote:Jeg er enig med de andre her, Furu. Rangekonge er vel og bra, men banetrening er uvurderlig. Jeg har selv brent meg på dette. Alle slag på rangen gikk stort sett der de skulle, men når jeg kom ut på banen så hakket jeg rundt som en grønt kort-spiller.
Ofte er jo det snakk om tidspress. Man føler at man har tid til en treningsøkt, men en tur på banen vil ta for lang tid. I tillegg får man jo kvantitativt en bedre økt på rangen dersom man har dårlig tid, men kvalitativt så lærer man nok mer ute på banen. Jeg tenker da på: Course Management, sikte, spille fra ulike situasjoner, tørre å slå skikkelig igjennom, etc.

Det stemmer nok det du sier. Jeg kan slå 50 gode slag på rad på rangen ene dagen og knapt treffe 1 på rad dagen etter. Det har lite å si for hvordan det går på banen. Det siste du nevner om å slå skikkelig igjennom og tørre et fullt slag når det er hindre i veien og andre ser på er noe av det man må bli vant til.

Furu: Flere av oss har sett deg spille i lang tid nå. det er ingen tvil om at du er flink nok til å spille deg godt ned i hcp i forhold til hvor du ligger nå, men det krever banetrening...
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Nytt liv for furu

Post by Fredrikkm »

Jeg er enig i det de andre sier om range vs. banetrening. Senest i går sto jeg på rangen og trente med hybriden før runden jeg skulle gå. Slo 50-60 baller, og jeg hadde ikke mer en 4-5 slag jeg ikke var fornøyd med. På første tee dro jeg opp hybriden, for så å slice tre baller OB, og bedre ble det ikke utover runden...
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Nytt liv for furu

Post by mciljoy »

Enig med alle sammen... jeg blir selv kalt Rangemannen, men det hjelper fint lite på banen.

Spill på bane kan jo også være trening. Gå ikke-hcp-tellende treningsrunder og slå to baller fra samme sted når du har lyst med fokus på teknikk.

Svingtrening på range er vel og bra det, men i forhold til banespill betyr det lite. Man må også på banen for å finne ut hva man skal trene på på rangen :-)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Fikk opp selvtilliten i dag. Fant tilbake til godfølelsen jeg har hatt inne på simulator i vinter. Litt mer vekt på venstrefoten gjennom hele svingen kurerte flere av problemene jeg har slitt med. Avsluttet dagens økt med 15 veldig veldig veldig gode slag. De fire siste med 9i gikk rundt 130 meter og alle landet i ringene til forrige ball :D

Jeg er med på det dere sier, det er umulig å være uenig. Jeg har bare følt meg ekstremt usikker og da hadde det gått rett til h****** på banen. Nå slapper jeg litt mer av. Kanskje en liten økt i morgen tidlig etterfulgt av 18 hull. Hvis jeg orker, har fått en liten fysisk knekk i dag, slik jeg av og til får.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Nytt liv for furu

Post by Grønne greener »

Hiv deg med oss kl. 10.00 i morgen, Furu. ;)
På Fana. :)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Nytt liv for furu

Post by veggiss »

Faen er det ingen av dere bergensere som jobber eller??
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

veggiss wrote:Faen er det ingen av dere bergensere som jobber eller??
Vi har stort sett fri fra midten av april til en gang i oktober. Jobber litt ekstra om vinteren.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Nytt liv for furu

Post by Grønne greener »

Jeg har flyttedag i morgen. 8-)
Skal bruke den til å flytte golfbagen fra hull til hull. :D
Møbler og sånt kan jeg ta litt etter litt innimellom golfrundene. :lol:
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Jeg har blitt syklist igjen :D Selv om jeg er syk så må jeg prøve og få tilbake litt fysisk form. Syklet veldig mye før jeg ble syk. Skal logge alle turene mine på RunKeeper og legger dem etter hvert ut her. Hadde en liten testtur med sykkelen i dag og dropper golftrening. Det ble altså ingen runde med GG i morges men det hadde det uansett ikke blitt siden datteren vår ikke var helt i form i dag. Planen er spilling i morgen - må klare det.
Instagram @christianfuru
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Nytt liv for furu

Post by Sticho »

Jeg får dra deg med på noen sykkelturer etter hvert da.. :)

Når har du tenkt deg på banen imorgen?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Sticho wrote:Jeg får dra deg med på noen sykkelturer etter hvert da.. :)

Når har du tenkt deg på banen imorgen?
Usikker på når det blir. Skal du spille?
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Nytt liv for furu

Post by veggiss »

furu wrote:Jeg har blitt syklist igjen
Måtte du punktere hver morgen. Det eneste som jeg hater mer enn syklister i veibanen er korps.

(se bort fra denne meldingen hvis du sykler på sykkelstier...)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Post Reply