Golfsett til nybegynner

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Birkeland
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 29 Jul 2010, 11:44

Golfsett til nybegynner

Post by Birkeland »

Tenkte jeg skulle kjøpe golfsett, hva vil dere anbefale til en helt fersk spiller?
Har sett på to sett, et halvsett: http://www.onlinegolf.no/product/acprod ... pid=07TF03 og et helsett: http://www.xxl.no/golf-racket/golf/golf ... hWord=Golf

Hvis dere har noen andre anbefalinger i samme prisklasse, er jeg åpen for forslag :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfsett til nybegynner

Post by furu »

Jeg er alltid for å handle hos Onlinegolf/BGS men til 1.500,- er det vanskelig å konkurrere med helsettet fra XXL. Dette er helt greie køller og i den prisklassen er det umulig å finne alternativ. I hvert fall hvis du vil ha fullt sett. 4-PW i jernsett kan jeg finne for deg men da må du fremdeles ha en del køller.

Jeg har testet noen køller fra Golfhandelennettsiden min. Lave priser og utstyret virker helt greit så langt. Jern er bra, hybrider ikke fullt så bra (kommer snart test av dem), driver bra, putter bra, wedger ikke helt på topp (test kommer). Men fremdeles vil Wilson-settet være rimeligere og sikkert på samme nivå.

Top Flite helsett til 2.495,- hos Onlinegolf er bra saker men når XXL har ryddesalg så er de rå på pris.
Instagram @christianfuru
Birkeland
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 29 Jul 2010, 11:44

Re: Golfsett til nybegynner

Post by Birkeland »

Takk for utfyllende svar!

Jeg har ingen køller fra før av, derfor tenkte jeg at jeg skulle kjøpe et sett. Vil du da anbefale et halvsett eller helsett til en fersk spiller?

Skal sjekke ut nettsiden din nå :D
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfsett til nybegynner

Post by furu »

Har du ambisjoner om å spille noen runder så kjøper du helsett. Jeg ser ikke poenget med halvsett, det vil bare være irriterende når du etter hvert blir fullstendig golfgal :D Med prisene hos Onlinegolf og XXL (spesielt på tilbud) på helsett så er det ingen tvil. Jeg er sikker på at du får mye golfglede for pengene ved å kjøpe Wilson-settet til 1.500,-.

Hvis du bor ved en XXL så har du sikkert fått med deg at de har det meste på tilbud for tiden. Bruk noen kroner på et par golfsko, noen baller og en hanske eller to.
Instagram @christianfuru
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Golfsett til nybegynner

Post by Long-Hit-Wonder »

Golfsko er ikke noe must å begynne med for en nybegynner. Vanlig joggesko holder lenge.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfsett til nybegynner

Post by furu »

Long-Hit-Wonder wrote:Golfsko er ikke noe must å begynne med for en nybegynner. Vanlig joggesko holder lenge.
Tenkte at dette var et greit tidspunkt for en god deal siden de har 50% på mange modeller. Ellers er jeg uenig i at joggesko holder. Det er avhengig av hvor du bor og hvilken bane du spiller. Joggesko på Bjørnefjorden er ganske risikabelt med mindre det har vært tørke.
Instagram @christianfuru
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Golfsett til nybegynner

Post by Long-Hit-Wonder »

Jeg sluttet å bruk golfsko etter 3-4 sesonger. Det funker like godt å bare bruke et par joggesko med gode såler. Dette er jo smak og behag, noen spiller golf uten hansker og noen klarer ikke å slå et eneste slag uten en hanske. :)

EDIT: Dersom man kommer over et par golfsko man liker som har 50% rabatt, så skader det selvsagt ikke å kjøpe dem. Golfsko er som oftest veldig behagelige å gå med på banen, men man må da sørge for å passe på at spikes'ene er i orden til en hver tid.

Videre bør jeg også legge til at grunnen til at jeg stanset med å bruke golfsko var fordi jeg begynte å få problemer med knærne mine, spesielt mitt venstre kne som verket pga belastningen ved mye rotasjon. Så da gikk jeg over til å bruke joggesko i stedet. Siden dette funket vel så godt for mitt vedkommende og som følge av at jeg samtidig slapp å ha vondt i kneet, så bare fortsatte jeg å bruke joggesko til golfing.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
Knut
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 237
Joined: 13 Apr 2010, 08:27

Re: Golfsett til nybegynner

Post by Knut »

Pass deg for Prestige XDC som de selger på XXL.
Grafittskaftene på driver,woods og hybrider er de dårligste jeg noensinne har slått med.
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Golfsett til nybegynner

Post by hanso87 »

Knut wrote:Pass deg for Prestige XDC som de selger på XXL.
Grafittskaftene på driver,woods og hybrider er de dårligste jeg noensinne har slått med.
Kan ikke kalles grafitt nei, mer spagetti... men køllene er ganske så bra. Mye for penga. men tull å gi med så vansklige woods/ driver. Føler drivern er værst
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
Post Reply