2-jern vs. hybrid

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

2-jern vs. hybrid

Post by Golffreak »

Vurderer å kjøpe meg et 2-jern da jeg slår bra med 3-jern, mens jeg ikke liker min 2h så godt. Har en tendens til å hooke den en god del, samt at det er vanskelig å ha like god kontroll når man ikke kan slå ned på ballen på samme måte. Ikke minst går den mye høyere enn 3-jernet, noe som kan være vanskelig å spille med i motvind. Greit nok at den nok er litt bedre fra tjukk rough, kan jo også gripe litt ned på 3w for å få noe av den samme effekten. Er det mange av dere som spiller med 2-jern? Er jo vanligvis et jern man må kjøpe separat nå, så er kanskje ikke så mange som har valgt å kjøpe det. Er et mange av dere som sliter litt med hybridene? De skal liksom være så lette å spille med, men jeg er ikke overbevist om at det er guds gave til golferen for å si det slik.....
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: 2-jern vs. hybrid

Post by furu »

Tendensen ser ut til å være at det skiller seg ut hybrider som er "players hybrids". Spesielt Adams Pro Gold (Peanut) og Adams Pro Black er veldig populære hos gode spillere. Nike VR kan også være et alternativ. Eller kanskje Mizuno MP Fli-HI eller MX Fli-HI.

Har du prøvd forskjellige skaft i hybrider? F.eks. Project X grafitt skal ifølge produsenten gi lavere og mer direkte ballbane.

Ebay er forøvrig et fint sted å kjøpe 2i løst.

Og velkommen til forumet :D
Instagram @christianfuru
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: 2-jern vs. hybrid

Post by eaglebooger »

Jeg har 2-jern i baggen. Det er et PING G10.
Jeg har ikke så veldig mye trøkk i treffene mine, så mitt 4 og 3 jern "carrer" like langt, men i.o.m at det er 2 ulike ballbaner så har jeg begge jerna i baggen. Jeg liker veldig godt slå lave 3-jern fra fairway med mye rull, og da kommer det til sin rett fremfor 4-jernet.
2-jernet med sin utforming går langt høyere enn 3-jernet, og dermed også noe lenger... Jeg liker veldig godt slå ut med det fra tee på hull som ikke er så altfor lange.
Men hva hybrid/jern angår, så heller jeg stadig mot hybrider, da disse er langt lettere å slå rent fra ulike lies omkring på banen... Det er de ferreste forunt å få så mye ut av et dårlig treff som det man gjør med en hybrid;
Jeg tror derfor at snittlengden og retningen med en hybrid kontra et 2-jern er langt bedre hos største delen av oss amatørgolfere.
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
Post Reply