Kjøpe nytt sett.

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
ravish
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 06 Aug 2010, 16:31

Kjøpe nytt sett.

Post by ravish »

Jeg har tenkt å kjøpe nytt sett fra putter til driver.

Lurte på om noen her har noen erfaringer med utstyret jeg har sett på.


Har lenge sett på Victory Red serien til Nike, og jeg har lyst på køller med liten cavity pga at jeg får mye mer feedback på et dårlig/godt slag.
jernsettNike.jpg
(12.5 KiB) Downloaded 217 times

Følger opp med wedge fra Nike.
wedgeNike.jpg
(10.57 KiB) Downloaded 217 times
Jeg har allerede en Callaway FT-IQ driver, men liker simpelten ikke firkantede drivere. (IQ driveren fikk jeg forøvrig)
Syns Nike driveren ser bra ut, har også tenkt litt på titleist 909D2.
3'er Wood og hybrid blir samme serie.
DriverNike.jpg
(13.39 KiB) Downloaded 217 times

Putter så står det mellom en Scotty Cameron, eller nye Nike Method.
Nike Method putteren skal visstnok rulle ballen bedre, men har aldri prøvd den. Scotty putteren har jeg prøvd, og er greit fornøyd.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kjøpe nytt sett.

Post by Kaffekannen »

Velkommen til forumet. Har testet wedgen og driveren(VR antar jeg) til Nike men ikke jernene:

Driveren med Project X 5.5 skaft er uten tvil det råeste jeg har slått en golfball med. Er ikke så mye annet å si om den enn at den må prøves. Du kan jo se hva Furu skriver om driveren her

Wedger er jo som alt annet smak og behag, men personlig synes jeg de falt litt i gjennom i forhold til Titleist sine Vokey og flere av Callaway sine wedger.

Angående putter kan det, etter det jeg har hørt, være verdt å sjekke ut Taylormade sin nye putter Rossa Ghost når du er i det prisleiet.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
ravish
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 06 Aug 2010, 16:31

Re: Kjøpe nytt sett.

Post by ravish »

Takk takk :D

Så burde satse på project X 5.5 skaft istedenfor Aldila Voodoo altså?!?

Da setter jeg min lit til furu. Virket rimelig fornøyd :)

Har tenkt litt på vokey wedgene også. Har vært innom Clevland sine CG15 wedger, men likte ikke de like godt som Vokey wedgene.
Men det er som du sier. Smak og behag.

Har tenkt litt på Rossa putteren, den har fått voldsomt med gode tilbakemeldinger, men har aller helst lyst på en "blad" putter :)
Hcp sesongstart: 33,5/ nå: 16,4 - Mål for sesongen: 14
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøpe nytt sett.

Post by furu »

Nike Method ruller ballen utrolig bra. Jeg er på nippet til å kjøpe en 003. Du velger helt klart en Method framfor Scotty med mindre du er innstilt på å kjøpe merket Scotty Cameron. Onlinegolf har kanskje Method på lager til 1.795,-. Bra pris. Ring dem og sjekk hvis du er interessert.

NIke VR Str8-fit er suverent god. Som KK sier er den utrolig god sammen med PX 5.5. Sikkert suveren også med Voodoo men test den først.

Jeg har også testet VR fw og hybrid. Fw var ikke bra, fikk den ikke til. Sikkert litt med min begrensede sving å gjøre, min spillepartner med under 7 i hcp likte den. Hybriden har lite hode og er litt "players hybrid". Jeg fikk skikkelig bra utslag med den men slet litt fra fairway. God hybrid men min mening er at det finnes bedre alternativ. Anbefaler å teste Callaway Diablo Edge Tour, både fw og hybrid.

VR wedgene setter mye spinn på ballen. Sammen med Callaway X med MD grooves så er den ofte best i test.

VR Split Cavity er så kjedelige at det er ubegripelig. Er ganske sikker på at det kommer ny versjon i år eller starten av 2011. Ryktene sier det og de tre VR jernene er miss fra Nike så de trenger noe på det området. Det finnes fantastisk mye bedre alternativ.
- TaylorMade R9
- Adams CB2
- Titleist AP1 og AP2
- Mizuno MX-200
- Ping i15
Kan nevne flere men du skjønner poenget.

VR jern - nei
VR wedge - ja
Nike Method - ja
Scotty - nei
VR Str8-fit driver - ja
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Kjøpe nytt sett.

Post by hanso87 »

Sjekk ut og prøv skaftene på drivern. Din vs furu sin sving kan være nok til at du ikke vil få samme glede av det.. Stiff vs regular feks:)
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
ravish
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 06 Aug 2010, 16:31

Re: Kjøpe nytt sett.

Post by ravish »

Skal uansett ha sånn custom fitting lesson før jeg kjøper noe som helst! Så får vel noe svar da :D
Hcp sesongstart: 33,5/ nå: 16,4 - Mål for sesongen: 14
ravish
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 06 Aug 2010, 16:31

Re: Kjøpe nytt sett.

Post by ravish »

Okay.

Titleist AP 2 jernene virker veldig bra. Er så og si overlegne på alle tester også.

Hva var problemet med VR split cavity, furu? Har ikke fått prøvd dem enda så må ta en runde med VR jernene og AP2 jernene ihvertfall.
Hcp sesongstart: 33,5/ nå: 16,4 - Mål for sesongen: 14
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Kjøpe nytt sett.

Post by Long-Hit-Wonder »

Vær klar over at Titleist jernene har tynnere grep enn andre merker, eksempelvis Callaway. I tilfelle du ikke har testet dem.

Titleist leverer alltid topp utstyr med topp presisjon og følelse. Personlig sverger jeg til Titleist når det gjelder både jern og wedger.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
ravish
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 06 Aug 2010, 16:31

Re: Kjøpe nytt sett.

Post by ravish »

Okay.

Tenkte jeg skulle teste titleist jernene på søndag, men vet ikke hvor jeg skal få testet Nike jernene :p
Hcp sesongstart: 33,5/ nå: 16,4 - Mål for sesongen: 14
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Kjøpe nytt sett.

Post by Solaar »

Selv er jeg litt Titleist-frelst men det er mest fordi de er et av få merker som skjønner seg på å lage køller med klassisk utseende og jeg er kresen på slikt :)

Av det utstyret du nevner kan jeg bare uttale meg om putterene. Var på Dormy i Malmö for noen dager siden og testet diverse puttere, Method-putterene fra Nike hadde en helt overlegen rull, jeg foretrakk de fremfor flere modeller fra SC og andre store merker. Hadde jeg hatt ubegrenset med penger for å kjøpe putter idag hadde det blitt en method.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
ravish
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 06 Aug 2010, 16:31

Re: Kjøpe nytt sett.

Post by ravish »

Høres bra ut. Blir en Method. Alle virker fornøyd med den. Må bare få prøvd den først :p

Er veldig 50 - 50 på nike eller titleist. Virker som begge er veldig bra. Bestiller jeg fra USA så er det halve prisen på VR jernene.

Men dumt å velge før jeg har prøvd ;)
Hcp sesongstart: 33,5/ nå: 16,4 - Mål for sesongen: 14
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Kjøpe nytt sett.

Post by hanso87 »

Jeg er og Titleist frelst. og byttet nylig mitt Ap1 (2008 modellen) for ap2 (2008 modellen) og begge settene er virkelig bra køller. Tror AP2 er mer rett for deg, er du virkelig gira på "forged" køller har du jo Zm serien. de har jeg ikke prøvd.

Jeg mener.. Gå for titleist over Nike. For jeg mener Nike har kjøpt seg inn i golfen igjennom Twoods. Titleist har vært der lenge:) (min mening, føler ikke nike er golfmerke:P.. Men har heller ikke prøvd noen av deres produkter. )
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøpe nytt sett.

Post by furu »

Nike har hatt noen gode produkter og i 2010 har de mange glimrende. Det er kun jernene i VR-serien jeg ikke liker.
Instagram @christianfuru
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Kjøpe nytt sett.

Post by TinCup »

@Ravish

Spiller selv med Method 001 putteren, helt overlegen! Har rett og slett blitt en mye bedre putter etter jeg kjøpte den!
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Kjøpe nytt sett.

Post by spiderboy »

VR-driveren er uovertruffent bra. Rett og slett enormt lang, men ikke så tilgivende for min sving som jeg skulle ønske.
Alt er smak og behag, og du bør definitivt teste, men jeg likte virkelig VR split-jernene. De hadde god tilbakemelding, og ser utrolig flotte ut ved adressering. Tynn og fin topplinje og et klasisk utseende...synes jeg :lol:
Kjenner flere svært gode spillere som bruker disse, og det de setter mest pris på er tilgivelsen i dem. Men obs. disse jernene liker ikke tynne treff - da går det lavt, lavt, lavt. Tyngdepunktet opplevdes som rimelig høyt, så du er avhengig av en sving som kommer ned igjennom ballen for å få høyde med dem. Men om du har det tror jeg du vil elske VR. Enormt presise er tilbakemeldingen fra dem som spiller med dem. Og jeg opplevde også det, selv om jeg har testet dem ganske kort.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
ravish
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 06 Aug 2010, 16:31

Re: Kjøpe nytt sett.

Post by ravish »

Har faktisk ikke hørt en eneste person som ikke liker Method putteren :D

Litt av grunnen til at jeg vil ha sånne jern som VR- split er at jeg vil virkelig vite når jeg treffer bra og dårlig. (Min far har Tylormade Burner jern og de kan du treffe med skaftet og alikevel går de innenfor 5 meter av siktpunkt. Vel og bra det, men blir ikke noen bedre golfer da :p ) Og jeg må si meg enig med deg spiderboy. Syns de ser veldig bra ut :D


Må få testet litt til uken så blir det bra!
Hcp sesongstart: 33,5/ nå: 16,4 - Mål for sesongen: 14
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøpe nytt sett.

Post by furu »

ravish wrote:Har faktisk ikke hørt en eneste person som ikke liker Method putteren :D
Ta en prat med Tiger :lol:
Instagram @christianfuru
ravish
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 06 Aug 2010, 16:31

Re: Kjøpe nytt sett.

Post by ravish »

Hahaha!

Bra han ikke er på forumet. Han hadde neppe rådet meg til å kjøpe noe av utstyret jeg har sett på.
Hcp sesongstart: 33,5/ nå: 16,4 - Mål for sesongen: 14
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Kjøpe nytt sett.

Post by stooy »

Tiger er på forumet...
Post Reply