Valgets kvaler 3 - wood

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
zolhaz
Rookie
Rookie
Posts: 30
Joined: 22 Aug 2010, 23:32
Hcp: 11,6
Hjemmeklubb: Skjeberg golfklubb

Valgets kvaler 3 - wood

Post by zolhaz »

Hei alle sammen, er ny på forumet men har fulgt med som gjest i flere mnd og plukket opp endel gode tips som har hjulpet meg med spillet.

Nå lider jeg av valgets kvaler med tanke på hvilken 3 - wood jeg skal kjøpe.. Er kommet fram til at jeg ønsker enten TM eller Callaway. Har pr. i dag TM burner driver, 3 - burner hybrid ( 19 gr ) og 52 grader wedge. Resten er for den neste uken Wilson Staff Di-6, men nytt Callaway x - 24 jern er underveis i posten så jeg ønsker i utgangspunktet å holde meg til disse to merkene.

Kan nevne at jeg i likhet med mange her inne sliter med slice. Dvs hvis jeg stiller meg opp med beina mot målet og køllehodet square. Kompenserer med å stille beina litt til høyre for målet og lukker køllehodet og går da oftere rett fram..

Har testet TM burner wood og likte den like godt som resten av TM utstyret mitt, men klarer ikke å la være å sikle på Callaway sin Diablo.. :)

Noen som har erfaring med begge disse merkene? Ser Diabloen ikke skal gi så mye vri i slaget og være veldig tilgivende? Kan dette hjelpe på slicingen min?
I bagen:
TM RBZ 10,5
Callaway Diablo Edge 3w
TM Burner 3 og 5 hybrid
Titleist AP1 710
Titleist Vokey 50, 56 og 60 gr wedge
TM xFT TP wedge 52 gr
Scotty Cameron
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Valgets kvaler 3 - wood

Post by sumo »

hei og velkommen til oss :)
fint at du endelig registrerte deg og ble offisiell bruker.
som du ser på innholdslista i bagen min så går det i en del TM burner utstyr hos meg og. er veldig glad i burner drivern, den er fin ;)
burner hybridene kommer jeg aldri til og bytte ut. beste jeg har testa. har også burner wood. denne er veldig god, bare jeg som ikke helt klarer den helt ennå. fairwaytreff er bra, men fra tee så funker det bare ikke for meg. blir slice uansett hva jeg gjør, hehe..
det jeg liker med burner FW er den flate profilen på hodet. får mer selvtillit av det for en el annen merkelig grunn. føler at den glider bedre over fairwayen i forhold til mer klumpete FW. kan anbefale denne hvis du er fornøyd med ditt nåværende burner utstyr.
grattis med x 24 jern som er på vei. de er seriøst fete. elsker den matte mørke finishen på de.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Valgets kvaler 3 - wood

Post by furu »

Diablo Edge serien er veldig bra. Vanskelig å komme utenom den hvis man skal ha en fairwaywood nå for tiden. Diablo Edge Tour er litt mer krevende enn den "vanlige" som nok vil passe veldig bra for deg. Min far spiller med en Diablo 2009-modell jeg kjøpte til ham. Han har tendens til en slice men ikke med denne. Går bare rett fram :D Jeg liker forøvrig Diablo Edge bedre enn fjorårets serie.

Har du mulighet til å teste litt så ville jeg gjort det. Har du mulighet til det så prøv også en Nike Machspeed 3w ;)
Instagram @christianfuru
zolhaz
Rookie
Rookie
Posts: 30
Joined: 22 Aug 2010, 23:32
Hcp: 11,6
Hjemmeklubb: Skjeberg golfklubb

Re: Valgets kvaler 3 - wood

Post by zolhaz »

Takk for svarene :) Men om man ble noe klokere gjenstår å se.. ;) Vet at TM funker men synes Diabloen ser bedre ut og det teller faktisk endel :)

Ikke bare bare å få testet ut køller her, bor og spiller uti havgapet og nærmeste proshop er i alta og utvalget er ikke så stort.. Måtte bli de få gangene man reiser sørover, men dere vet nå hvordan det er.. Skulle helst hatt kølla i går! hehe

Får bare kjenne på magefølelsen og gå for den som frister mest tror jeg.. Må bare få den oppover før helga 11 - 12 sept for da går finnmarksmesterskapet i alta og trenger noe mellom driver og 3 h.. :)
I bagen:
TM RBZ 10,5
Callaway Diablo Edge 3w
TM Burner 3 og 5 hybrid
Titleist AP1 710
Titleist Vokey 50, 56 og 60 gr wedge
TM xFT TP wedge 52 gr
Scotty Cameron
zolhaz
Rookie
Rookie
Posts: 30
Joined: 22 Aug 2010, 23:32
Hcp: 11,6
Hjemmeklubb: Skjeberg golfklubb

Re: Valgets kvaler 3 - wood

Post by zolhaz »

Mine kvaler er over. Ble Callaway Diablo Egde! :) Da er det bare å vente i spenning.. Rart med det, det er julaften hver gang man kjøper nytt utstyr :D
I bagen:
TM RBZ 10,5
Callaway Diablo Edge 3w
TM Burner 3 og 5 hybrid
Titleist AP1 710
Titleist Vokey 50, 56 og 60 gr wedge
TM xFT TP wedge 52 gr
Scotty Cameron
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Valgets kvaler 3 - wood

Post by furu »

Diablo Edge har fin følelse når man svinger den. God lyd og følelse i balltreffet. Ser bra ut. God lengde. Det er ikke noe galt med den så jeg hadde ikke så mye å framheve i posten min :lol: Derfor holdt jeg det litt enkelt :D
Instagram @christianfuru
Post Reply