Titleist 910-serien

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Titleist 910-serien

Post by furu »

Det er store forventninger til denne serien. Jeg har lagt ut en haug med bilder på siden min.

Alle køllene er helt vanvittig sexy! Disse bildene legger jeg ikke ut på siden min, dere kan få enerett på dem her :lol:
Dette er 910 F-D. Fairwaywood med "deep face", spekuleres det i.
Image
Image
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by furu »

Hvis BGS eller noen andre har prisantydning her i Norge så må de gi oss et hint :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Titleist 910-serien

Post by Friedman »

Dette er det mest spennende Titleist har kommet med på mange år. Personlig må si at jeg liker en mer tradisjonell hosel, men ut i fra de bildene jeg har sett fra adressering ser det jammen ut som om de har løst dette på en glimrende måte.

MEN mest interessant blir skaftene. Har en 909D2 med stiff "Made for Titleist" Diamana. Etter min mening er denne komboen noe livløs. Det spekuleres vel i om standardskaftene på 910-serien bli neste-generasjons Diamana, altså ikke "Made for", men the real deal. Da blir det liv! :twisted:

Når slippes de i USA? November? Hva med Europa og Norge?
No laying up
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by furu »

Ryktene sier at skaftene skal være ekte, altså ikke billigversjon laget for Titleist. Det kan selvsagt gå ut over prisen men det er jo ikke verre enn at de tilbyr både rimelige løsninger og mer "eksotiske". Et Diamana ka'ili eller 'iliama skaft koster vel alene like mye som en hybrid fra konkurrentene. Dersom man vil velge skaft selv så havner det alltid løse hoder på ebay og golfwrx.

Vet ikke dato, kanskje BGS kan hjelpe oss med det.
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Titleist 910-serien

Post by Friedman »

Hva med 'ahina, altså neste-generasjon Whiteboard? Ryktene går ang. dette som stock option i 910 også. Nesten for godt til å være sant ,men prisen blir jo igjen et spørsmål. Disse skaftene koster jo mer de fleste driverne på det norske markedet alene. 910D2 9,5 grader, 'ahina 70 stiff...ahhhh 8-)
No laying up
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by furu »

Driveren kommer 15.november. Koster $399. Dette er selvsagt veiledende pris. Den vil nok ligge litt lavere men Ping og Titleist er de merkene som ligger nærmest butikk i forhold til veil. Skal vi gjette 3.800,- her i Norge?
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by furu »

Mer info om 910 på siden min. Kule skaft 8-) Prisen blir sikkert ikke spesielt pen.....

Jeg tar gjerne en 21* hybrid og en 10.5* D2 til testing fra Bergen Golfsenter :D
Instagram @christianfuru
BGS
Rookie
Rookie
Posts: 18
Joined: 18 Nov 2009, 11:06

Re: Titleist 910-serien

Post by BGS »

Foreløpig tyder det på at prisen vil ligge på ca 3.600,- her hjemme.
Det blir demo/lansering av de nye Titleistkøllene ca 20. november på Bergen Golfsenter.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by furu »

Leste på Golfsiden at Miklagard skal ha spesialtilbud til medlemmene på 910 D2 og D3. Den skal koste 3.495,- mot normalt 3.695,-. Dette er inklusiv ett dusin Pro V1 og de sier at verdien av tilbudet er 4.295,- :shock: Koster ett dusin Pro V1 600,- eller 800,- :?:

Det var jo ikke akkurat et sinnsykt tilbud.......men tanken er god.
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Titleist 910-serien

Post by Friedman »

Miklagard er vel ikke kjent for å dele ut gratis lunsj.

Men vet du om RIP er ordentlig vare eller bare graphics Furu?
No laying up
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by furu »

Friedman wrote:Miklagard er vel ikke kjent for å dele ut gratis lunsj.

Men vet du om RIP er ordentlig vare eller bare graphics Furu?
910 med Project X og Aldila RIP er "made for" skaft, altså ikke 100% som originalen.
Diamana 'ahina, Ka'ili og 'iliama er originale. Dette ifølge Titleist selv.

Adams 9064LS med Aldila RIP Gamma og Alpha har vært ute i noen uker. Mottakelsen har vært ok, mange er skuffet over RIP og sier at driveren er bedre når de bytter til andre skaft. Det selges nå mange løse 9064 hoder på ebay. Kanskje en sammenheng?

Det kommer sikkert adaptere (SureFit) på markedet i begynnelsen av 2011, akkurat slik det har gjort med TM R9 og Nike Str8-fit. Da kan man bruke absolutt alt man vil. Titleist selv sier at de kun kommer til å selge sine skaft med SureFit, altså ikke løse adaptere. Vi får se, jeg tror vi får se dem på ebay. De vurderer også om de skal ha en løsning der folk sender inn skaftet til Titleist og får "installert" SureFit. Det blir sikkert billig :lol:

Ekte 'ahina koster forøvrig rundt $300 på ebay. Ekte RIP koster $200.

Hvis jeg skal ha en 910 D2 så skal jeg ta den helt ut og bestille med Diamana 'iliama 8-)

Jeg la ut denne grafen/infoen på siden min tidligere i dag.

Image
Grønn er 'ahina.
Orange er 'ilima.
Blå er Ka'ili.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by furu »

Image
Image

Link til saker på min nettside;
Driver
Hybrid
Diverse 910
Skaftinfo
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by furu »

Jeg må understreke en viktig ting - det er Titleist som sier at Diamana er originale. Ingen har testet dem skikkelig, knapt noen har sett dem i levende live. Jeg har lest at de kan ha gjort noen små endringer for å tilpasse dem til vekten på 910 hodet.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by Smilende Sam »

Friedman wrote:Miklagard er vel ikke kjent for å dele ut gratis lunsj.

Men vet du om RIP er ordentlig vare eller bare graphics Furu?

Hyggelig melding Friedman. Skjønner ikke helt hva som er vitsen med å disse en klubb sitt medlemstilbud på den måten.

Miklagards medlemstilbud er veldig ofte gode - både på utstyr og baller. På golfstore.no koster ProV1 595,- og Mats som har signert på tilbudet er tidligere Titleis mann og kan Titleist godt nok til å sette gode skaft på.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by furu »

Smilende Sam wrote:
Friedman wrote:Miklagard er vel ikke kjent for å dele ut gratis lunsj.

Men vet du om RIP er ordentlig vare eller bare graphics Furu?

Hyggelig melding Friedman. Skjønner ikke helt hva som er vitsen med å disse en klubb sitt medlemstilbud på den måten.

Miklagards medlemstilbud er veldig ofte gode - både på utstyr og baller. På golfstore.no koster ProV1 595,- og Mats som har signert på tilbudet er tidligere Titleis mann og kan Titleist godt nok til å sette gode skaft på.
Der kan du bare glemme at jeg gidder å være snill og forståelsesfull :lol: Dette er på grensen til å være et tilbud i det hele tatt. 200,- avslag + 12 baller. Det koker ned til litt over 10% rabatt. Fin tanke men ikke mer.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by Smilende Sam »

Mitt regnestykke blir godt over 10% men det er en annen sak. Jeg skjønner fortsatt ikke hva som er poenget med å drite ut Miklagard av den grunn. Det er bedre med noe rabatt enn ingen rabatt spør du meg og mye bedre å handle i egen shop enn på nettet....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by furu »

Det var ikke negativt ment å legge det ut. Jeg ville bare opplyse om at de hadde tilbudet. At jeg latterliggjorde det til en viss grad var litt dårlig gjort av meg. Sikkert fordi jeg gjerne skulle hatt litt rabatt på en 910 selv :lol: Trolig en selvforsvarsmekanisme. Når jeg ikke kan få den samme prisen selv så ser jeg ned på det.

Alt av tilbud er greit å få men i dag er det slik at de færreste bryr seg om noe under 25%. Et eksempel på det er XXL sitt salg på sensommeren. I Laguneparken hadde de to 909 drivere nedsatt med 20%. De står der fremdeles.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Titleist 910-serien

Post by mciljoy »

må si disse køllene ser fantastiske ut! har selv en D2 driver som jeg er veldig happy med, men nå har jeg jo bare lyst på denne :-(

noen som vet om titleist også kommer med nye jern snart?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Titleist 910-serien

Post by furu »

Så vidt jeg vet er det ingen jern på gang.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Titleist 910-serien

Post by mciljoy »

et rask googlesøk ga dette til svar: (fra titleist sine sider)
We have a two year cycle for Titleist clubs and brought out the 710 family of irons in November 2009 so it will be the end of 2011 before we launch new Titleist irons.
Post Reply