Proriteringer

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Proriteringer

Post by furu »

Jeg har tidligere skrevet mye om utstyr her inne. Nå legger jeg alt ut på min egen side. Er det dumt av meg? Eller går det bra at jeg gjør det slik? Skal bli litt flinkere til å poste her når det dukker opp interessante utstyrsnyheter. Legger ut med link til min side og poster et bilde eller to her.
Instagram @christianfuru
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Proriteringer

Post by Procli »

Syns det funker greit at du kun har det på hjemmesiden - sjekker den samtidig som jeg roter rundt her på golfsnakk.no :)
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
Boris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 167
Joined: 02 Aug 2010, 18:27
Hcp: 23,7

Re: Proriteringer

Post by Boris »

furu wrote:Jeg har tidligere skrevet mye om utstyr her inne. Nå legger jeg alt ut på min egen side. Er det dumt av meg? Eller går det bra at jeg gjør det slik? Skal bli litt flinkere til å poste her når det dukker opp interessante utstyrsnyheter. Legger ut med link til min side og poster et bilde eller to her.
Veldig bra hjemmeside, men synes godt du kan legge ut linker til interessante oppdateringer her.

Jeg har tenkt å kjøpe meg en putter og fant linken din om gode putter kjøp. Det blir nok en Cleveland Classic (enten brz eller "vanlig").

Et par spm. i den forbindelse:
Er det noen tommelfingelregel på rett putterlengde utfra egen høyde? Jeg er 175. 34 tommern kanskje?

Jeg vet det sikkert er individuelt og alt det der og at det sikkert strengt tatt er høyden fra hendene dine og ned til bakken (som jeg ikke vet) som teller og ikke hvor høyt toppen av hodet ditt er opp fra bakken.

Men likevel.

Og en annen ting. Er det noen sånn generell forskjell på blade og mallet type puttere? Noe som passer bedre til visse typer grener (raske/trege) enn andre? Eller er det bare smak og behag hva man liker å putte med og synes ser bra ut?

Ja og en ting til.. ;)

Dersom noen har god tid og gidder å linke til en nettbutikk hvor jeg får Cleveland Classic til bra pris (inkl frakt) og som fjerner momsen, så gjerne gjør det.. ;)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Proriteringer

Post by furu »

Det er nå utrolig vrient å unngå moms. Jeg har gitt opp, skulle nesten tro at de har en rød lampe som blinker hver gang en pakke til meg blir scannet :lol: De sjekker utrolig mye flere pakker enn før, ser nesten ut til at det er automatikk i at de sender brev og ber om faktura når pakken er merket med lav verdig og/eller gave. Når den først blir stoppet så blir det bare irriterende. Jeg betaler de sure kronene. Noen ganger krever de så lite at det er latterlig. Hentet en bukse for kort tid siden. Kostet £69. Jeg betalte 145,- på posten og det var inkl. 110,- i gebyr. Altså 35,- i mva :lol: Det er jo verken riktig eller mulig..... Det er fullstendig avhengig av hvem som sjekker pakken din og hvor flinke de er i matte :lol:

Moralen er at det faktisk er like greit å betale mva. Det er også ekstremt få selgere som "hjelper" deg med det. 99 av 100 i USA har skrevet i annonsen på ebay at de ikke gjør det. Knapt noen engelske gjør det.

Ganske få Classic og BRZ puttere på ebay for tiden.
3balls har "Open box" (altså returnert ubrukt fra kunden) til $120 inkl. frakt. Blir 1.000,- ferdig fortollet. BRZ #1
Denne selgeren i England har Classic til £75. Blir ca. 875,- ferdig fortollet.
Golfstore Europe har Classic til 925,- ferdig fortollet.

Det eneste jeg må ta forbehold om her er hvis noen av dem bruker fraktselskap som tar ekstra gebyr. Tror f.eks. UPS tar litt mer for fortolling enn Posten.

Hvilken modell som passer deg - det er en utrolig individuell sak. Hva har du prøvd? Hva liker du? En klassisk Anser-stil slik som Classic #1 er noe de aller fleste liker og putter bra med. Sliter man litt med puttestroke så er det gjerne greit med mallet som 2-ball osv. Men her må jeg understreke at prøving og feiling er veien å gå. Det kan også spille inn hvilket stroke du har, om det er "arc stroke" (altså bue) eller det som kalles "straight back straight through" (altså rett linje). 34' er sikkert bra til deg men også her er det opp til hver enkelt. Noen henger veldig over putteren mens andre står mer oppreist.

Det er mye uenighet om trege vs. raske greener og tunge vs. lette puttere. Noen mener en tyngre putter hjelper til med å få en rolig og fin bevegelse og dermed passer best på raske greener. Andre igjen mener en lett putter passer best der fordi spilleren har bedre touch og kontroll med den. Jeg kan ikke gi et godt svar på hva som er riktig.

Jeg skal bli flinkere til å lage en tråd her når jeg lager en sak på siden min.
Instagram @christianfuru
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Proriteringer

Post by Sticho »

Tror de er ute etter deg, Furu. Jeg har fortsatt stort hell med å få ting inn uten mva.. :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Proriteringer

Post by furu »

Det er faktisk mulig at det er noe med meg og pakker. Alt blir nemlig stoppet. Siste pakken som jeg fikk problemer med hadde manglende utfylt skjema. Tok 10 dager ekstra å få den gjennom tollen..........

De har bevist tidligere at de faktisk klarer å luke ut pakker i den enorme mengden. I en periode ble alle pakker fra VGP (tv-spill fra Canada) stoppet - absolutt alle. I det siste har også de aller fleste fra Dealextreme blitt stoppet.

Sjansen for å slippe mva er best dersom man kjøper fra privatperson. Det er vanskelig å få butikker til å merke med lavere verdi, jeg oppfatter det som umulig. Sjansen for å slippe mva selv om pakken er merket korrekt er også til stede. Det har skjedd med meg flere ganger.

Neste gang jeg skal ha noe så bestiller jeg gjennom Sticho :lol:
Instagram @christianfuru
Post Reply