Viasat Golf

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Viasat Golf

Post by furu »

La det være sagt med en gang - jeg kommer aldri til å si opp Viasat Golf. Men, jeg er ikke helt fornøyd.

- De sender ikke i HD selv om de åpenbart kan. De sender golf i HD på Viasat Sport HD (eller noe sånt) så de har mulighet til det.
- Flatland er for dårlig kommentator. Jeg bytter til engelsk når han er på luften så det går jo greit, men de leverer et dårligere produkt enn vi fortjener og har krav på når vi betaler for kanalen.
- De har altfor tynt innhold. Hvorfor ikke kjøpe inn program fra Golf Channel? Big Break? Hank Haney med Ray Roman og Barkley? The Golf Fix med Breed? De må få på plass noen underholdende golfprogram.

Hva syns dere om kanalen?
Instagram @christianfuru
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Viasat Golf

Post by Keyser »

Enig - Flatland holder i kke mål. Ser på kanalen stort sett kun på live-sendinger, resten av tilbudet er ikke så interessant, kanskje med unntak av oppsummeringer fra Euro/Pga-tour'en
</Keyser>
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Viasat Golf

Post by Solaar »

Samme her. Takler ingen av de norske kommentatorene, spesielt ikke Flatland. Kanalen er i likhet med det meste i golf-norge - for de spesielt interesserte. Alt for lite underholdende golf-program, men kanskje det er veldig dyrt i innkjøp?
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: Viasat Golf

Post by Boogieman »

Synes det er et helt greit tilbud. Jeg skrudde over i går da Flatland begynte å sutre over hvor dårlige slagene var og i delvis mistet stemmen, men de engelske kommentatorene var så kjedelige at jeg gikk rett tilbake igjen :) Han passer kanskje best som sidekommentator.
Hvis bedre kvalitet på programmene utenfor live-sendingene gjør at kanalen koster mer, er jeg ikke interessert i det, synes den allerede er på grensen dyr.
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Viasat Golf

Post by Procli »

Syns Viasat Golf fungerer fint.. bra kanal!
Får sett både PGA og Europa touren! :)
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Viasat Golf

Post by stooy »

Synes faktisk det samme.. Har ingen problemer med å høre på Flatland, Haugsrud eller Ramnefjell i sin tid for den saks skyld..
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Viasat Golf

Post by Sticho »

Jeg har sansen for både Haugsrud og Flatland. Skulle gjerne sett at tilleggsstoffet bestod av annet enn svenske banepresentasjoner, men så mener jo fruen at jeg ser nok på den kanalen fra før av. :)
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Viasat Golf

Post by Procli »

Hmm.. har av en eller annen grunn hatt Viasat Golf gratis ganske lenge (sikkert rundt 1 år), men plutselig er kanalen helt svart!!!
Har hørt at det er flere som har fått inn kanalen (med Canal Digital dekoder).

Flere som har hatt dette?
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Viasat Golf

Post by furu »

Jeg har også Canal Digital og som nevnt i en annen tråd hadde jeg kanalen lenge gratis. Men plutselig var det over og jeg måtte sende inn bestilling.
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Viasat Golf

Post by Golffreak »

Helt enig,

- At de ikke sender i HD provoserer meg (spesielt når det vises på "Viasat ultra duper pluss kjøp ekstra rip-off sport"). Bare tull at de evt. ikke kan sende i HD, for de som ikke har HD mottaker så vil sendingen nedskaleres.
- Flatland duger til nød som sidekommentator. Overlever dog, men må da finnes noen som ikke er over the hill ellers?
- mye bra de kunne kjøpt fra Golf Channel. Gjerne noe mer lokalt innhold også, men alt er vel et kostnadsspørsmål..

Skulle også ønske alle de internasjonale kanalene som kjøper rettighetene til PGA touren kunne lagt litt press på dem, slik at resten av verden slipper å se på rosebusker og fontener halve sendingen.. Skulle da ikke være så vanskelig å trykke på en knapp hos producer så man viser fra ett hull i stedet...?
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Viasat Golf

Post by Smilende Sam »

furu, rettighetene til Big Break ligger hos en av konkurrentene til Viasat. Forøvrig tror jeg det norske markedet er så lite at det er noe av årsaken til at vi må nøye oss med Flatland og ikke får HD (de trenger å presse ekstra penger ut av folk for å få HD sendingene i ekstra kanalen)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Viasat Golf

Post by furu »

Smilende Sam wrote:furu, rettighetene til Big Break ligger hos en av konkurrentene til Viasat. Forøvrig tror jeg det norske markedet er så lite at det er noe av årsaken til at vi må nøye oss med Flatland og ikke får HD (de trenger å presse ekstra penger ut av folk for å få HD sendingene i ekstra kanalen)
Canal+ har Big Break nå ja, det stemmer.

Er vi ikke sammen med Sverige og Danmark om dette? Mener at de sender det samme i alle landene.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Viasat Golf

Post by mciljoy »

flatland er jo håpløs. han kan for lite i utgangspunktet og det hjelper ikke at det virker som han ikke forbereder seg til sendingene. hva med litt bakgrunnsinfo, nyheter om spillerne, hvilket utstyr de bruker, hva de har gjort tidligere? det holder ikke å bare oversette det som står på skjermen. vi kan engelsk.

haugsrud er veldig bra, synes jeg. kracht er vel helt ok?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Viasat Golf

Post by furu »

Kracht er bra. Jeg var ikke begeistret for ham før men han har virkelig forbedret seg. Han er veldig engasjert og har stor kunnskap rundt alt som skjer innen golf. Haugsrud har et teknisk og spillemessig perspektiv som overgår Kracht men sistnevnte er litt mer åpen for ting som skjer nå og er bedre oppdatert.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Viasat Golf

Post by mciljoy »

kracht har veldig bra peiling på norsk golf virker det som. og bra entusiasme som du sier.

er egentlig happy med viasat, det eneste som virkelig irriterer meg er når flatland kommenterer at "verdens beste spillere" bør klare mye bedre fordi de tjener så mye penger osv. da er det bare å finne frem språkinnstillingene på dekoderen
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Viasat Golf

Post by Golffreak »

Hadde vært interessant om de hadde forsøkt Haugsrud og Kracht sammen i neste major eller noe sånt, men de hadde kanskje blitt for dominerende sammen? Helt enig i at Kracht gjør en veldig god jobb, og han er en litt annen type en Haugsrud så blir jo urettferdig å sammenligne. Haugsrud er dog morsommere av og til, da han surrer seg inn i noen sidespor og historier som gjør sendingen mer spennende.

Når Flatland kommenterer "kan det da være såå vanskelig?" så får jeg lyst til å slå av. Han burde jo prøve å svinge kølla ute der selv fra backtee med tjukk rough, innsnevret fairway som er barbert for at ballen skal finne tjukkgresset enklere, 12-14 på stimpen og tusenvis rundt deg og kameraer overalt. For ikke å snakke om presset en både legger på seg selv om fra omverdenen. Golf har vel en av verdens mest rettferdige systemer for å rangere og kvalifisere de beste spillerne på tourene. Verdens beste spillere er på PGA- og Europatouren, og kan da ikke klage på at de er "dårlige" når han selv har 10 eller noe sånt i hcp..

Er ikke overbevist om at HD er et kostnadsspørsmål de ikke har rom for på budsjettet. Tror ikke noe på at båndbredden hos distributørene er så dyr.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Viasat Golf

Post by mciljoy »

helt enig. var veldig morsomt da flatlandmente han ville gått banen (tror det var en av major-turneringene) på godt under 100 slag og haugsrud bare lo og mente han nesten ikke ville kommet seg rundt...
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Viasat Golf

Post by kevin »

Noen flere enn meg som synes Viasat golf utvikler seg i feil retning når de skal sende i 3D? Hvem har 3D tv allerede nå? Burde de ikke heller sendt i HD først? Kan ikke helt skjønne hvorfor de ikke gjør det ennå, de har jo hatt viasatsport HD en stund
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Viasat Golf

Post by furu »

Jeg er helt enig kevin. Kommenterte selv dette i går på facebooksiden deres når de var ute etter tilbakemeldinger på nyheten om 3D. Satsing på 3D nå er egentlig helt bak mål. Skal de bare hoppe over HD på golfkanalen og gå rett på 3D? Alle som har Viasat Golf må gi beskjed om dette. Skriv på facebooksiden deres!
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Viasat Golf

Post by Golffreak »

Helt enig. De må selvfølgelig skru på HD krana nå snart... Bare tull at de fortsatt sender i SD. De prøver bare å få folk til å kjøpe enda flere kanaler. Boikott i det minste å kjøpe Viasat sport HD, Viasat sport 3D, Viasat super-duper rip-off HD 4D, Viasat sport-som-ikke-finnes 5D HD++ etc.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Post Reply