Thumb Caddy og noe mere

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
Yngvebol
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 176
Joined: 03 Oct 2010, 11:58
Hcp: 8,0

Thumb Caddy og noe mere

Post by Yngvebol »

Jeg har lånt en Thumb Caddy fra Christian en stund og vil prøve å gi noen tilbakemeldinger. Denne passer inn i rekken av utstyr som skal sikre et stabilt grep. Fordelen er at du kan bruke denne på et vanlig grep og slipper disse "Leadbetter-grepene" med styrefinner og spor til fingrene. Tommelen havner på samme sted hver gang og hvis resten av grepet er noenlunde blir resultatet likt hver gang.

Som treningsgadget er Thumb Caddy grei, men den ble genial for meg når jeg begynte å kombinere den med en swing-gyde. Se bilder.

Bruken av gadgets kan nok overdrives og jeg har montert thumb caddy'en på en fast treningskølle jeg har kjøpt (Brukt demo 6- jern fra det lokale golfsenteret med samme skaft, grep og vinkler som det vanlige 6-jernet mitt).

Alt i alt er dette et godt treningsredskap som er rimelig å kjøpe.
03102010195.jpg
_
(594.03 KiB) Not downloaded yet
03102010198.jpg
(562.42 KiB) Not downloaded yet
PS: Christian, det er ikke sikkert du får denne tilbake på lenge
Last edited by Yngvebol on 03 Oct 2010, 20:16, edited 2 times in total.
I baggen: (Titleist FitDry)
Taylormade R7 460 9,5*
Taylormade V-steel 15*
Cobra Baffler 3H 20*/ 710 AP2 3j av og til
Titleist 710 AP2, 4-P,
Titleist Vokey SM 50*, 56* og 60*

Oddesey Sabertooth/ Ping Ally i etter dagsform.

Ball, Titleist NXT Tour
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Thumb Caddy og noe mere

Post by furu »

Hyggelig at du skriver her :D Du kan bare beholde den.

Jeg får ikke fram bildene.
Instagram @christianfuru
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Thumb Caddy og noe mere

Post by spiderboy »

Har fått ThumbCaddy i posten fra Furu. :D Takker og bukker for den. Den kom på fredag, så har ikke fått prøvd den så mange ganger enda, men det jeg oppdaget er at det er lett å svinge rolig og behersket med moderat greptrykk. Det er bra, jeg har hatt en tendens til å klemme til litt for mye på grepet. Ellers føles det naturlig å bruke den, så jeg har tydeligvis hatt et greit og nøytralt grep fra før. Også ok å få sjekket ut.
Det som var enda bedre er at jeg tydeligvis har en tendens til å flytte på tommelen på venstre hånd underveis i svingen. Dette hadde jeg ingen anelse om før jeg prøvde denne dingsen. Og det er her den store aha-opplevelsen kom. Jeg brukte den på oppvarming før simulatorrunde i dag, og fikk en påminnelse om hvordan det skal føles i baksvingen. Veldig, veldig nyttig.
Denne kommer helt sikkert til å være i flitig bruk før runder og på trening ellers.

En annen bi-effekt jeg har merket av den er at den også gir deg noe å klemme mot med pekefinger på høyre hånd. Ved å få dette ekstra trykket i tilslaget er det lett å kjenne hvordan man kommer til ballen, og det er også en påminnelse om hvor trykket i tilslaget skal være.

Oppsummert: Genial dings :D
Løp og kjøp
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Post Reply