Scangolf forum legges ned?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Scangolf forum legges ned?

Post by furu »

Sjekk denne tråden.

Regner med at dette er ekte, at det ikke er noen som tuller. Tror også at det er mulig at de kommer tilbake med en annen form for forum, kanskje litt mer moderne.
Instagram @christianfuru
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by Boogieman »

Da blir det vel invasjon på golfsnakk.no snart av kranglevorne 50-åringer som aldri har hørt om nettikette :)
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by furu »

Håper de kommer over og at vet at de kan oppføre seg ;)

Nå blir jo kevin trådstarter her igjen :D Og det blir slutt på at jeg og kevin poster det samme samtidig på hver vår side :lol:
Instagram @christianfuru
Patriarken
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 04 Oct 2010, 02:29

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by Patriarken »

Da er i hvertfall Patriarken og Cheryl Cole kommet over:)

Litt døgnvill etter en Hushovdnatt.......
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by furu »

Patriarken wrote:Da er i hvertfall Patriarken og Cheryl Cole kommet over:)

Litt døgnvill etter en Hushovdnatt.......
Cheryl Cole! Da er jo standarden på forumet hevet betraktelig! Beste vi har hatt til nå er Knut.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by furu »

Jeg håper noen av brukerne på Scangolf kan bidra her inne men jeg tror faktisk ikke at det vil skje. Har fulgt diskusjoner på Scangolf og Golfsiden i dag og dette med anonyme forum er åpenbart veldig viktig for folk.

Er det så problematisk å stå for det man mener og sier?
Er det farlig å måtte innrømme feil?
Hvorfor velger stort sett alle norske golfere å være anonyme når de deltar i diskusjoner?

Det er rett og slett trist at et så ødeleggende sted som Golfsidens diskusjonsside skal stå som den største i Norge og være den mange foretrekker.
Instagram @christianfuru
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by Long-Hit-Wonder »

Boogieman wrote:Da blir det vel invasjon på golfsnakk.no snart av kranglevorne 50-åringer som aldri har hørt om nettikette :)
I tilfelle de ikke klarer å holde seg til god nettikette må golfsnakk.no supplere med en ny moderator eller to, slik at tråder jevnlig blir renset for off-topic og personangrep.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
Patriarken
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 04 Oct 2010, 02:29

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by Patriarken »

Jeg er ikke 50 år (er jo rookie her inne:))og kranglete, men syntes det er greit å skrive hva man mener uten personangrep.

Cheryl says hello!
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by barcentrale »

Denne debattsiden er jo like anonym som golfsiden.no!!!

Eneste forskjellen er at man må registrere seg og huske brukernavn og passord. Etterhvert som man legger inn fler og fler innlegg, vil man få et omdømme som man sannsynligvis ønsker å fremheve som positivt gjennom konstruktive innlegg. Man opplever seg selv dermed ikke som anonym gjennom sitt nick!

Forumtroll vil reduseres da det fremkommer med tydlighet at de ikke har innlegg tidligere, samt at det er tungvindt å registrere seg bare for å slenge litt drit!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by furu »

barcentrale wrote:Denne debattsiden er jo like anonym som golfsiden.no!!!

Eneste forskjellen er at man må registrere seg og huske brukernavn og passord. Etterhvert som man legger inn fler og fler innlegg, vil man få et omdømme som man sannsynligvis ønsker å fremheve som positivt gjennom konstruktive innlegg. Man opplever seg selv dermed ikke som anonym gjennom sitt nick!

Forumtroll vil reduseres da det fremkommer med tydlighet at de ikke har innlegg tidligere, samt at det er tungvindt å registrere seg bare for å slenge litt drit!
Du har helt rett. Når man registrerer seg med et nick så er man like anonym som andre steder. Hva som skjer videre er opp til hver enkelt. Noen deler mye info med oss andre på forumet og vi får dermed vite hvem personen er.

Det jeg tenker på når jeg nevner anonymitet på Scangolf og Golfsiden er det som typisk skjer i lange tråder med heftig utveksling av meninger. Da dukker det alltid opp mange nick som man aldri har sett før. Som du sier er kanskje terskelen akkurat så høy at folk ikke gidder å registrere seg med "falske nick" her på Golfsnakk.
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by stooy »

barcentrale: Hva er historien bak profilbildet ditt forresten? :)
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by barcentrale »

stooy wrote:barcentrale: Hva er historien bak profilbildet ditt forresten? :)
Hehe.. tror det stammer fra noen opphetede debatter på golfsiden i vinter da SS ble kastet ut i mørket av AR :)
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by stooy »

Hehe, SS = Smilende Sam ?
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by Long-Hit-Wonder »

barcentrale wrote: Forumtroll vil reduseres da det fremkommer med tydlighet at de ikke har innlegg tidligere, samt at det er tungvindt å registrere seg bare for å slenge litt drit!
Man skal være temmelig lowlife for å oppleve instense gleder av å trolle på et forum. Spesielt plagsomt er det dersom trollet klarer å ødelegge en ellers god tråd.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by GunnarBull »

furu wrote:Jeg håper noen av brukerne på Scangolf kan bidra her inne men jeg tror faktisk ikke at det vil skje. Har fulgt diskusjoner på Scangolf og Golfsiden i dag og dette med anonyme forum er åpenbart veldig viktig for folk.
+++
Det er rett og slett trist at et så ødeleggende sted som Golfsidens diskusjonsside skal stå som den største i Norge og være den mange foretrekker.
Først og fremst er jeg veldig enig med deg, furu, i det - for mange - åpenbart triste, nemlig at Golfsidens forum skal være det foretrukne her i landet. Det er nok mange årsaker til det. Noen har et nærmest religiøst forhold til "redaktøren" og støtter hans handlinger og ord, uansett hvor langt uti tåka han er. Andre - og det er nok det viktigste - foretrekker å være der det er mest trafikk.

Jeg tror de aller fleste forumskribenters største behov er å skrive og lese der det skjer noe. Og behovet for å skrive er i de fleste tilfeller sterkere enn den moralske indignasjonen vi måtte føle ved å skrive på "feil" forum. Derfor fortsetter nok de aller fleste av oss på Golfsiden.

Jeg tror IKKE at anonymiteten er årsaken til at det - foreløpig - er få her på Golfsnakk. En årsak er som nevnt at trafikken er for liten. En annen årsak er dessverre - slik jeg ser det - at sidene er kjedelig designet, med vanskelige løsninger og dermed for høy terskel for mange til å gidde å gå inn her.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by Kaffekannen »

Velkommen GB! Jeg må si meg enig med deg i at en av grunnene er at det tilsynelatende er lite trafikk her i forhold til på golfsiden. Jeg sier tilsynelatende fordi hvis man ser på golfrelaterte innlegg så er ikke forskjellen så stor, kanskje til og med fordel golfsnakk! At ikke 007 spammer rundt på siden med sine tåpelige spørsmål går stort sett greit.

Når det gjelder layout og generelt brukergrensesnitt tror jeg at det kommer an på hva man er vant til. Jeg synes oppsettet på golfsnakk og mye mer oversiktlig og myyye penere enn både golfsiden og scangolf. Jeg er vant til dette formatet fra utenlandske og norske debattsider i ti år og selv om denne siden ikke er perfekt er den profesjonell og Stooy er fleksibel i forhold til hva brukerne ønsker.

Jeg håper flere scangolfere og også en del golfsiden debatanter kommer over her og øker aktiviteten enda mer. Jeg savner flere debatter om utstyr, baner, proffer, teknikker osv. Vi som er her i dag er litt for enige og når det er snakk om f.eks. baner eller utstyr så er vi for få som har testet til at man får mange reelle tilbakemeldinger. Men antall brukere blir flere og flere :)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by GunnarBull »

Takk for hyggelig velkomst :-)

godt å høre at aktiviteten er økende. For min del så var jeg nok atskillig mer aktiv før enn nå. Og ikke skriver jeg så mye om golfutstyr og slikt. Men vi får nå se hva som skjer.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Mr. Slice
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 119
Joined: 07 May 2009, 18:37
Hcp: 34,7
Hjemmeklubb: Sotra

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by Mr. Slice »

Hyggelig at flere kommer over hit. Enig med Kaffekannen - golfrelatert trafikk er trolig (uten at jeg har fintelt...) større her enn på både Golfsiden og Scangolf, som begge var/er sterkt skjemmet av ikke-golfrelatert visvas og uendelige tråder med gjensidig drittslenging og infantil krangling. Veldig positivt hvis flere av de mer fornuftige og saklige fra begge disse forumene kommer over hit - gjerne uten å forlate de andre (Scangolf kommer tilbake i bedre utgave, håper jeg (på det verste var den skikkelig ille), og gudene skal vite at Golfsiden trenger alle de fornuftige innlegg de kan få. Og ja, jeg vil gjerne ha alle tre oppe å gå i en sunn konkurranse. (Men Golfsnakk er og vil nok forbli best... ;) )
Nickent 4DX 12,5°
Cobra Baffler TWS 3W 15°, Hybrid 23°
Wilson Fybrid 19,5°, 27°
Taylor Made Burner Plus 5-PW, AW
Taylor Made Burner XD SW, LW
Rife Barbados
(... som blir 15 køller. Tar oftest ut 3W-en)
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by Smilende Sam »

Boogieman wrote:Da blir det vel invasjon på golfsnakk.no snart av kranglevorne 50-åringer som aldri har hørt om nettikette :)
Jeg vet ikke om den meldingen og innlegget til Mr. Slice er så godt egnet til å få Scangolfs brukere over hit. Mengden golfrelaterte innlegg på SG var høy - 007 herjet ikke der. Men at forumet hadde et annet preg enn rent, hardcore, supersaklig golfsnakk der man ikke kunne forlate den smale sti er det ikke tvil om. Å snakke ned et nettsted og dets brukere er ikke positivt og Scangolfs forum hadde veldig positive elementer - selv ble jeg kjent med mange jeg spiller med jevnlig gjennom SG (og vet at det gjelder andre og), den årlige turneringen er super, Fantasygolf er en høydare og det er mange utrolig hyggelige golfspillere som stakk innom.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Scangolf forum legges ned?

Post by furu »

Jeg er enig med deg SS, men det mange la merke til og husker fra Scangolf (og Golfsiden) er de mest høylytte diskusjonene. Det Boogieman skriver er helt sikkert bare en spøk, en liten overdrivelse.
Instagram @christianfuru
Post Reply