Hvilket sett skal jeg velge?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvilket sett skal jeg velge?

Post by furu »

Grafitt er bra det. I mange tilfeller også bedre enn stål.

4000,- er uaktuelt. Jeg føler også at med denne "pakken" så betaler du for en del ting som du kanskje ikke trenger nå. Sko? Reisebag? Fairwaywood?

Putter+bag+jernsett = spille golf.
Instagram @christianfuru
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: Hvilket sett skal jeg velge?

Post by Boogieman »

Jeg ville verdsatt settet til ca 1500, da regner jeg ca. 0 verdi på alt unntatt jerna og putteren (går for ca. 900 og 500 kr på ebay). Kanskje 25% mer for jerna siden de har grafittskaft.
2008-modellen av de jerna ser for øvrig mye bedre ut, men det er kanskje ikke så farlig :)
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
radar
Rookie
Rookie
Posts: 29
Joined: 12 Oct 2010, 14:54

Re: Hvilket sett skal jeg velge?

Post by radar »

Selger Ping i5, 1950kroner så er de dine.
Stiff stål skaft, nye grep(blå Multi decade) fine køller.

3-PW.
knuterns
Rookie
Rookie
Posts: 10
Joined: 12 Oct 2010, 10:22

Re: Hvilket sett skal jeg velge?

Post by knuterns »

Er de Ping køllene links da? Jeg trenger noe som er lettspillt sånn i starten..

Tror nok 1500-2000 for det callaway setter er en mer riktig pris ja. Skal få flere bilder i løpet av dagen,så får jeg se
radar
Rookie
Rookie
Posts: 29
Joined: 12 Oct 2010, 14:54

Re: Hvilket sett skal jeg velge?

Post by radar »

Links - o no. Beklager, supertabbe der.
knuterns
Rookie
Rookie
Posts: 10
Joined: 12 Oct 2010, 10:22

Re: Hvilket sett skal jeg velge?

Post by knuterns »

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=24691789

Tror dere en nybegynner som meg vil ha noe glede av det her settet,eller blir det for vanskelig å treffe med det?
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Hvilket sett skal jeg velge?

Post by Friedman »

Full Cavity regnes nok for å være Game Improvement. Men lettspilte? Vet ikke. Har ikke prøvd de, men vet at de har relativt høyt COG noe som gjør at de ikke nødvendigvis er lettspilte for alle. Derfor finnes det nok jern i samme "klasse" som er mer lettspilte.
No laying up
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Hvilket sett skal jeg velge?

Post by mciljoy »

kjøp et brukt, ordentlig jernsett (callaway, taylormade, nike etc) for begynnere til 1000-2000 kr og så bytter du til nye grep. da er det bare rillene som er litt slitte og det kan du leve med når du er fersk :-)

kjøper du helsett av et billig "jallamerke" kommer du til å hate det før sesongen er ferdig... en ok putter til en billig penge og kanskje en rescue så er du good to go!

lykke til!
knuterns
Rookie
Rookie
Posts: 10
Joined: 12 Oct 2010, 10:22

Re: Hvilket sett skal jeg velge?

Post by knuterns »

Tusen takk for gode tips! Når du sier callaway,taylormade,nike etc.. er det noen spesielle modeller hos de forskjellige produsenter du vil anbefale?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvilket sett skal jeg velge?

Post by furu »

Callaway X-serien er å anbefale. Samme med TaylorMade Burner.

Nike Full Cavity er greie køller men litt uinspirert. Litt kjedelige, enkle å spille med men det finnes enklere køller.

Du kan gjerne kjøpe "jallamerker" som Acer og Royal Golf. De holder fint de. Jeg ville derimot ikke kjøpt en billig putter. Faktisk ville jeg brukt mye tid og penger på å finne en skikkelig god putter.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Hvilket sett skal jeg velge?

Post by mciljoy »

de modellene som er listet over er veldig bra. kjøpte selv et dårlig merke som mitt første sett (les: "jalla") og det angret jeg fort på. det blir jo så man sammenligner eget sett med andres og når du ser at ingen etablerte spillere har det du spiller med er ikke det så gøy... det handler tross alt mye om selvtillit og troen på utstyret. men hvis du ikke bryr deg om sånt så er det ikke noe problem :-)

har hatt callaway x-serie tidligere og det er veldig bra køller. taylormade burner er også et sikkerstikk. du kan ikke gå feil med noen av disse. ikke prøvd nike noe særlig, men de er helt sikkert okey de også.

når det gjelder putter så handler det mest om å finne en du er comfy med. det er ikke lenge siden jim furyk vant både tour championship og hele fedex cup'en med en brukt putter til 250 kroner... så det sier seg selv at du ikke trenger den nyeste og dyreste flatstick'en på markedet. du får nok tid til å kaste bort tusenvis av kroner på mer eller mindre nødvendig fancy utstyr senere hvis du blir hektet av denne magiske sporten ;-)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvilket sett skal jeg velge?

Post by furu »

En rimelig og bra putter er Ping Karsten til 750,-.
Instagram @christianfuru
knuterns
Rookie
Rookie
Posts: 10
Joined: 12 Oct 2010, 10:22

Re: Hvilket sett skal jeg velge?

Post by knuterns »

Takker og bukker for veldig mange gode råd og tips! :D
Jeg kikker rundt på nettet å prøver finne interessante køller til riktig pris. Veldig kjekt å ha noen med erfaring å spørre da det dukker opp noe!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvilket sett skal jeg velge?

Post by furu »

Hvis du vil handle fra USA så ligger det masse linker til butikker og ebayselgere på nettsiden min.
Instagram @christianfuru
Post Reply