Banestatus Murcia/Torrevieja

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Banestatus Murcia/Torrevieja

Post by Sticho »

Vi er en liten gjeng som skal ned å spille golf i en uke nå mellom 16-23.oktober.

Lurte derfor på om noen hadde spilt banene i det siste og kan gi en oppdatering på kvaliteten per nå.

Banene vi skal spille er:

- La Manga (alle 3)
- La Finca
- Hacienda del Alamo
- Contado de Alhama
- Las Colinas
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Banestatus Murcia/Torrevieja

Post by JanB »

Av banen du nevner har jeg kun spilt La Finca og Las Colinas i det siste.
Las Colinas er fantastisk mens La Finca er ikke god nå på denne tiden.
Velkommen hit til Costa Blanca.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Banestatus Murcia/Torrevieja

Post by Sticho »

Takk JanB!

Hva skjer på La Finca? Er det noe vedlikeholdsarbeid som pågår?
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Banestatus Murcia/Torrevieja

Post by JanB »

Det er vel heller mangel på sådan. :-(
Jeg var en tur rundt om i dag og synes også at f.eks Campoamor er grå og kjedelig i dag. Det er altså ikke bare La Finca som er i litt dårlig forfatning.

Lo Romero har god standard nå. El Plantio like så. Flere av banene i Murcia regionen er helt topp. (jeg frekventerer kun de fleste nord i provinsen). Skal forøvrig en tur til Marbella i helgen.

Nå på høsten er det et utall av åpne konkurranser hver eneste uke. Se forøvrig FB og "Jessheim Open".
Undertegnede arrangerer hvert år "Nyttårsgolf" som er ganske spesielt, så om noen er nedover rundt årsskifte så si ifra.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Banestatus Murcia/Torrevieja

Post by Sticho »

Takk igjen for oppdatering.

Hmm.. ble litt småskeptisk nå. Nesten så jeg vurderer å bytte ut runden på La Finca. Imidlertid er jeg veldig glad i La Finca, og synes ikke det blir skikkelig golftur uten en runde på denne banen. Når vi var der i fjor så var tee-stedene litt rufsete, men ellers var den i veldig god stand. Det er noe eget med å stå på 1.tee og speide ut over dalen. :)

God tur til Marbella!
Flise
Forumvant
Forumvant
Posts: 93
Joined: 27 Jan 2009, 10:39
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Stiklestad Golfklubb
Location: Verdal

Re: Banestatus Murcia/Torrevieja

Post by Flise »

JanB.. jeg skal nedover i jula.. 18 desember og hjem igjen 1. januar. Håper å få være med på noen turneringer når jeg er nedover...
I baggen:
Cobra FP 6-7-8-9-pw-gw-sw
Callaway 60*
Cobra S2 senior driver
Cobra S2 3wood
Cobra LD fw 5,7,9
Putter: Profound Dark Ace
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Banestatus Murcia/Torrevieja

Post by JanB »

Det er alltid en turnering på gang ;-)
Flere av oss som bor her nede og har slekt i Norge drar oppover for julefeiring med barn og barnebarn. Vær obs på det.
Ønsker deg en flott golfferie uansett. Vi mailes vel, så skal jeg oppdatere deg når tiden nærmer seg.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Banestatus Murcia/Torrevieja

Post by Sticho »

Hatt en runde på La Manga North Course. Fantastisk bane med flotte forhold. Vi hadde vel ca 24 grader idag. Slet med driveren idag og det er kjipt i Spania. Leverte 28 poeng som faktisk var nok til å ta ledelsen i internkonkurransen. :)

Imorgen er det La Finca som står for tur. Blir spennende å se hvordan forholdene er der.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Banestatus Murcia/Torrevieja

Post by Sticho »

Vært på La Finca idag. Synes banen var relativt bra. Fine greener, greie fairwayer. Tee-stedene var rimelig dårlig, men alt i alt var vi godt fornøyd.

Fikk høre et rykte idag om at Las Colinas kun hadde 9 hull åpne i øyeblikket. Vet du noe om dette JanB?
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Banestatus Murcia/Torrevieja

Post by JanB »

Det må være veldig dagsavhengig. Har ikke hørt det og vi skal spille turnering der om ikke lenge.
Den er i ypperlig stand.
Hva med en halvtime hos "doktoren" mens du er her nede?
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Banestatus Murcia/Torrevieja

Post by Kaffekannen »

@Sticho: Har du bilder og anbefalinger fra turen? Reiser på lørdag :D :D :D :D og gleder meg som en liten unge. Blir mye morgengolf for meg på turen. Konemor er på krigsstien og mener at jeg egentlig ikke trenger å ha med golfbagen siden vi skal på tur bare vi to :shock: Dermed må jeg stikke på banen før hun våkner om morgenen :lol:

Bruker man stort sett cart i Spania eller går man? Ferie er ferie og på ferie kjører man golfbil er et fint motto, men hvis alle andre går er det jo kjipt å kjøre :oops:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Banestatus Murcia/Torrevieja

Post by Sticho »

Har litt bilder ja.. Satser på at jeg kan legge ut noen senere idag.
Turen var helt kanon. Banene er spillemessig i veldig god stand. Enkelte steder ser man kosmetiske ting som kunne vært bedre dersom man hadde hatt vedlikeholdsbudsjettene fra et par år siden.

Hvor skal du bo?

Når det gjelder golfbil så er det mye brukt der nede, men stort sett har man kun lov til å kjøre på veiene og da synes jeg det generelt bare blir stress. Vi gikk med tralle hver dag, og det fungerte bra.

Lett oppsummering:

La Manga North: God stand, fin bane, grei lengde.
La Manga South: Beste banen på La Manga. Skikkelig mesterskapsbane. Bred og lang.
La Manga West: Minner litt for mye om Fana. Trang, mye skog. Litt dårligere vedlikeholdt enn de 2 andre banene på resortet.
La Finca: Alt i alt i god stand. Tee-stedene er dårlige, slik de også var i fjor. Ellers synes jeg absolutt den er bra. Tror det er snakk om at de i starten hadde 4 ganger så mye penger til vedlikehold som de har nå. Husker det da satt arbeidere på greenene og reparerte nedslagsmerker. Veldig fin lay out på La Finca. Den er lang og bred, og du har på mange steder god oversikt over nesten hele banen.
Hacienda del Alamo: Veldig tøff bane i Arizona-stil. Var i fin stand. Lite folk på banen.
Condado de Alhama: Samme stil som Hacienda. Tee-stedene var grisestilig her. Helt finskåret rundt, så nesten kunstig ut. Veldig bra stand. Området rundt er ikke skikkelig ferdigstilt. De har ikke fått på plass klubbhus, og proshopen lå på et "handlesenter" og virket veldig provisorisk.
Las Colinas: Veldig bra service og klubbhuset var meget bra. Banen er variert. Mye trange hull på fronten med kuperte fairwayer. Siste 9 er mer åpne. Ikke typisk det jeg forbinder med en Spania-bane, men absolutt veldig flott. Imidlertid kommer denne banen kun inn foran La Manga West på vår rangering av banene vi spilte. Drivingrangen har gressutslag, men er for kort og går i lett oppoverbakke. Var ingen problemer å slå ut av rangen og inn i skogen med driveren.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Banestatus Murcia/Torrevieja

Post by Sticho »

JanB wrote:Det må være veldig dagsavhengig. Har ikke hørt det og vi skal spille turnering der om ikke lenge.
Den er i ypperlig stand.
Hva med en halvtime hos "doktoren" mens du er her nede?
Ble dessverre ikke tid til en tur til "doktoren" mens jeg var der nede. Stramt program når vi er på golftur. :)
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Banestatus Murcia/Torrevieja

Post by Sticho »

Hadde et bilde på mobilen som jeg kan legge inn nå.. Ligger vedlagt, vet ikke hvordan jeg får bildene inn direkte i innlegget. :oops:
CdA.JPG
Condado de Alhama
(1.73 MiB) Not downloaded yet
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Banestatus Murcia/Torrevieja

Post by kevin »

misunnelig :)

For å få bildet direkte i innlegget laster du det først opp på en nettside a la flickr.com eller picasa. Så linker du til bildet her ved å bruke "Img" knappen og paster linken inn der
mihox
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 03 Jan 2011, 10:50

Re: Banestatus Murcia/Torrevieja

Post by mihox »

Hvis du er ute etter god overnatting i området sjekke ut: http://www.casatorresol.se
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: Banestatus Murcia/Torrevieja

Post by Ichbin »

Spilte Condado og Hacienda de alamo i romjulen.

Begge banene bar preg av og ikke bli vannet særlig mye, og fairwayen på Condado var ikke hva jeg hadde forventet.

Condado koster 65euro, og er i forhold til pris dårlig valuta etter min oppfatning, etter forholdene når jeg var der.
Hacienda kostet meg 42euro og langt bedre valuta, har også dealer for de som spiller sammen med noen. Buggy kostet 25!!! euro men denne blir redusert i dealene.

Fairway og rough var gule, men ok og spille fra. Untaket er Fairway på Condado som var litt flekkete med områder med lite gress.

Greener var bra på begge plasser, og det var relativt lite trafikk på begge banene.

Mest positivt med det hele er at golfåret 2011 er i gang, etter en runde på condado 01.01.2011 :D
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
Post Reply