Saksøker LPGA

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
wahwah
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 13 Oct 2010, 13:54

Saksøker LPGA

Post by wahwah »

Har dere lest historien om 57 år gamle Lana Lawless (forøvrig et fantastisk navn)?

Hun begynte å spille golf i 2006 etter å ha sett long-drive VM for kvinner. I 2007 endte hun på tredjeplass og i 2008 vant hun. Berømmelsen kom fort, men hun får ikke lov til å delta i 2010 VM.

Årsaken er at hun ikke er som kvinner flest. Helt frem til 2005 var hun mann og LPGA og VM i long-drive har endret reglene slik at det er et krav om å være født som kvinne for å få delta.

Lawless (lol) svarer med et søksmål, hun viser blant annet til at det står kvinne på fødselsattesten hennes, ikke kvinnelig :P

Hvem heier vi på?

Kilde: http://www.cybergolf.com/golf_news/tran ... _sues_lpga
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Saksøker LPGA

Post by furu »

Egentlig burde vel golf ha samme regler som andre idrettsgrener og dermed tillate at "kvinner" som Lana får delta.

Jeg har i hvert fall funnet en plan for hvordan jeg skal få suksess som proff. Eller i hvert fall større sjanse for suksess.
Instagram @christianfuru
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Saksøker LPGA

Post by Solaar »

furu wrote:Egentlig burde vel golf ha samme regler som andre idrettsgrener og dermed tillate at "kvinner" som Lana får delta.

Jeg har i hvert fall funnet en plan for hvordan jeg skal få suksess som proff. Eller i hvert fall større sjanse for suksess.
Lenge siden jeg har vært på forumet nå men denne kommentaren kan jo ikke forbigås i stillhet. Kommer det bilder i din spillertråd etterhvert da eller Furine?
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Saksøker LPGA

Post by furu »

Har tenkt på navnet Christina Furry (siden det nesten likt og "litt hårete").

Disse inngrepene koster jo litt så jeg må tjene bra på annonsene på nettsiden min :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Saksøker LPGA

Post by Smilende Sam »

Hmmmmm..... Team Exmen med Lawless, Mianne Bagger og Ms Furry fra Bergen. Fargerikt.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Saksøker LPGA

Post by GunnarBull »

furu wrote:Jeg har i hvert fall funnet en plan for hvordan jeg skal få suksess som proff. Eller i hvert fall større sjanse for suksess.
Hmm, tror kanskje du undervurderer kvaliteten på proff damegold, miss Furry. Med ditt hcp har du nok fortsatt en temmelig lang vei å gå (rundt om kring) før du kan forvente noe annet enn Pro-Am spill på LPGA.

Håper det er greit at jeg sier det rett ut. (Les: Antar du fortsatt ikke har foretatt selve operasjonen og dermed blitt nærtakende som et kvinnfolk)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Saksøker LPGA

Post by GunnarBull »

Men Christina Furry - det er et dritbra navn, det skal du ha :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Saksøker LPGA

Post by furu »

GunnarBull wrote:
furu wrote:Jeg har i hvert fall funnet en plan for hvordan jeg skal få suksess som proff. Eller i hvert fall større sjanse for suksess.
Hmm, tror kanskje du undervurderer kvaliteten på proff damegold, miss Furry. Med ditt hcp har du nok fortsatt en temmelig lang vei å gå (rundt om kring) før du kan forvente noe annet enn Pro-Am spill på LPGA.

Håper det er greit at jeg sier det rett ut. (Les: Antar du fortsatt ikke har foretatt selve operasjonen og dermed blitt nærtakende som et kvinnfolk)
Regner med at det går greit med rundt 20 i hcp. Får jo spille fra rødt. US Open for kvinner fra rød tee - det blir jo barnemat.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Saksøker LPGA

Post by Smilende Sam »

Da synes jeg du skal gå for det Christina !!
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Post Reply