Golf er en "rar sport"

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Golf er en "rar sport"

Post by kevin »

Inspirert av ET-spiller Alexander Noren's betraktninger rundt sine egne runder i Portugal nylig, så lager jeg en tråd om hvor mye opp og ned det kan gå. Noren kallte golfen "konstig" etter å ha gått på 65-73-68, tydelig litt misfornøyd med fredagsrunden. Men som han konluderte med: F.Molinari' s 74-62-74 er vel enda litt mer komisk.

Bare spør John Daly som spillte Frys.com Open i helgen og hadde rundene 70-70-68....82 :!: Eller Henrik Stenson som hadde 67-67...80 :!: -68

Jeg sier ofte at jeg skulle ønske jeg spillte mer stabilt,at jeg skal bli kvitt de stygge blemmene og spille jevnt på front og back. Men det er kanskje slik det skal være? det er sånn golf er,full klaff i det ene øyeblikket og katastrofalt i det neste.

Jeg lette i mine runder for å finne den mest ustabile runden jeg noen gang har hatt. Oppegård i år med 62 slag på front og nære ved å gi opp golfen,og så 44 slag på back :!:
Det var min verste runde når det gjelder "opp og ned"

Hva er din verste runde? eller turnering med flere runder?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf er en "rar sport"

Post by furu »

Molinari med 74-62-74-62 var helt absurd ja :lol:

Jeg har hatt to turneringer med helt grusomme runder. Helt helt helt forferdelig grusomt. Det var - som jeg nenvte i en annen tråd - Huldahls toppede fairwaywood som ga meg håpet tilbake :D Golf er og blir en rar og uberegnelig sport. Jeg lever for de små øyeblikkene. Den store helheten er grusom og mørk - de lyse øyeblikkene må jeg ta vare på. På tide vi har en tråd med "Ditt beste øyeblikk i 2010" :D
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Golf er en "rar sport"

Post by Grønne greener »

Jeg syns ikke det er det minste rart å spille godt den ene dagen og dårlig den neste. Ta bare helgen som var f.eks...
Jeg spilte Herdla open om søndagen.
Ettersom Fana var stengt og Bjørnefjorden opptatt med proshop turnering på lørdag, så valgte jeg å reise ut til Herdla.
På lørdag var det pent vær og vindstille :!: på Herdla. Dette gjorde selvfølgelig banen enklere og jeg var godt fornøyd med å gå 18 hull på 63 slag (par 62).
Søndagen derimot var det regn og betydelig vind. Jeg brukte 82 slag! Jeg behersker overhodet ikke dårlige værforhold.
Som en kuriositet kan jeg nevne at jeg fra 130 m og motvind ikke nådde greenen med 5 jern. :lol:
Et annet eksempel er Fana Oktober Open. Brukbart lørdagen men mye regn og vind søndagen. Falt fra 5. plass til nesten sist.
Jeg syns ikke at det er det minste merkelig at det kan gå opp og ned i golf. :D
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golf er en "rar sport"

Post by eaglebooger »

Da vil jeg dra frem årets KM for min del...
Spilte en helt forferdelig +11 runde dag en (har pleid spille stabilt mellom E - +5), og hadde da mye å hente igjen dagen etter.
Dagen etter klarte jeg gå rundt på +17... Hurra for meg :)
Og da var jeg definitivt ferdig med golf for i år; Frem med skia!
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Golf er en "rar sport"

Post by norrbaggen »

Joakim Haeggman hade en kul vändning på Europatouren för en hel del år sedan. Begynnte med en 83 runda för att dag två vara 20 slag bättre med en 63 runda. Han klarade cutten med 1 eller 2 slag.
Flise
Forumvant
Forumvant
Posts: 93
Joined: 27 Jan 2009, 10:39
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Stiklestad Golfklubb
Location: Verdal

Re: Golf er en "rar sport"

Post by Flise »

Jeg gikk en 9 hullsrunde for et par uker siden.. gikk sammen med en nybegynner, og vi sa at runden skulle være tellende... vi rakk bare 9 hull pga mørket.. Han fikk 24 poeng og jeg fikk 23 poeng, så vi skrev oss ned begge to.. To dager senere skulle jeg spille turnering, og fikk da 24 poeng på 18 hull... greit nok at jeg mistet to tildelte slag, men allikevel...
I baggen:
Cobra FP 6-7-8-9-pw-gw-sw
Callaway 60*
Cobra S2 senior driver
Cobra S2 3wood
Cobra LD fw 5,7,9
Putter: Profound Dark Ace
Patriarken
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 04 Oct 2010, 02:29

Re: Golf er en "rar sport"

Post by Patriarken »

Min verste hawaiirunde var nok 49-35....var i KM og fronten var en katastrofe med en 13 på et par 5 hull.......men med -1 på back ble det liksom helt greit med +12 på runden. Spilte også Oppegård en gang i en firmaturnering og åpnet birdie-birdie-par-birdie og rundet -2, men var +7 etter 12...........derfra og inn spilte jeg tiltgolf.....men vant longest drive på hull 18......som trøst....

Men verste tilten jeg har vært vitne til var en hyggelig bergenser på Meland i en Amatour der. Mener det var sisterunden og jeg hadde 1 slag på han og han var umulig på fronten mens jeg sleit noe. Tar jeg ikke feil så hadde han meg med 7-8 slag etter 12 hull, men så fikk han en K.O. og fikk dødsstøtet på hull 14 hvor han brukte 12 slag, tok seg sammen på hull 15, men slo bort 5 baller fra tee på hull 16 - alle til høyre og vi fant ingen......ble 18 slag der......men han var like blid.
radar
Rookie
Rookie
Posts: 29
Joined: 12 Oct 2010, 14:54

Re: Golf er en "rar sport"

Post by radar »

37 :D -58 :oops: på Drammen GK.
Fin første 9 der jeg traff uvanlig mange greener, men puttet dårlig. Bommet på en haug med birdieputter fra rundt 5meter, og 3puttet fra under 2meter 2ganger.

Så sluttet, eller skal jeg si startet moroa.
Hull 10 slice i rødt, hull 11 hook og lost, hull 12 toppings, hull 13 slice osv osv. :twisted:
Avsluttet 18hull med siste ballen jeg hadde i baggen. (etter og ha slått vekk 2 der også) .

Som mid.handicapere flest er jeg svært ujevn, men de gode og dårlige hullene pleier å fordele seg på front og back, ikke alle de gode på front og alle de dårlige på back.
De fleste av oss har en drøm om at "i morgen finner jeg ut av alt, og golfen vil bli super". Den følelsen x 10 hadde jeg etter front...

Resten av golfåret har stort sett vært som back.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Golf er en "rar sport"

Post by Smilende Sam »

Kragerø GK - husker ikke slagene, men 7 poeng på front og 23 på back (som jeg aldri hadde spilt før) er vel min største vending.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf er en "rar sport"

Post by furu »

Oppvarming til Tim's Pairs :arrow: strålende økt på rangen, var så bra at jeg donerte bort de siste rangeballene :D
Spillet på banen :arrow: krise, absolutt fullstendig krise :cry:
Rett på rangen etterpå :arrow: alt i orden, helt glimrende sving og slag :roll:
Instagram @christianfuru
Flopp
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 07 Oct 2010, 23:20

Re: Golf er en "rar sport"

Post by Flopp »

Man kan spille bra, score middels, spille dårlig og score middels, spille strålende og score godt, spille elendig og score elendig. Alt dette kan "treffe oss" i løpet av en runde, eller man kan prestere samme type spill gjennom en hel runde. Som nevnt tidligere kan de beste i verden variere med over 10 slag fra en dag til den neste. Jeg finner det derfor helt naturlig at jeg kan variere med over 20 slag :D Å erkjenne dette hjelper på humøret på de dårlige dagene (når man ikke scorer godt) og hjelper til en bedre score da man ikke blir helt nepsyket av noen dårlige hull - et av de bedre golftips for psyken :D Ja - golf er en rar sport, men ikke så rar da marginene er så j,,,,, følbare
Post Reply