JOAKIM MIKKELSEN Blogger på

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
radar
Rookie
Rookie
Posts: 29
Joined: 12 Oct 2010, 14:54

JOAKIM MIKKELSEN Blogger på

Post by radar »

For de av dere som ikke har lest den:

http://www.norskgolf.no/node/1253#comment-705

Relativt rett fra levra. Høres ut som om han har det fint der borte.

Kanskje ikke så lurt med tanke på amerikansk dobbeltmoral hvis han en gang i framtiden skulle bli proff, men moro å lese det er det :D
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: JOAKIM MIKKELSEN Blogger på

Post by furu »

Det siste innlegget er rett og slett pinlig. Kjempeflott at han skriver, men han burde kanskje tenke på at dette ikke er hans personlige blogg men en del av Norsk Golfs hjemmeside.

Damepratet er jo helt :oops: :lol: :roll:

Han går på Baylor - en tvers igjennom meget religiøs institusjon. Da kan man ikke kritisere religion på denne måten. Min skole i USA var også svært preget av Gud og religion og de kan være vanskelig å forholde seg til det hvis man ikke er det selv. Å gjøre narr av det i en blogg er ikke noe amerikanere setter pris på.

Et slapt forhold til skolearbeid er heller ikke spesielt bra. Ganske mange idrettsutøvere jobber hardt og seriøst med skolearbeidet. Dessverre er det mange som surfer gjennom på juks og bedrageri.

Jeg håper bloggen hans kan få et litt mer harmløst, humoristisk preg etter hvert og at golfen er i fokus.
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: JOAKIM MIKKELSEN Blogger på

Post by Friedman »

Hahaha! Beste innlegget jeg har lest i Norsk Golf i alle fall.

Man skal jo ha det litt moro når man studerer i utlandet. Det var min filosofi til gangs. Når Anthony Kim kan dra på fylla i Vegas under en pga-tour turnering, får man tåle dette også.
No laying up
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: JOAKIM MIKKELSEN Blogger på

Post by furu »

Det er jo ikke moro å snakke nedlatende om både damer og religion. Bibelfolkene betaler trolig utdannelsen hans gjennom golfstipend. Litt respekt hadde vært på sin plass.

Det er lett å ha det moro på college. Man kan faktisk ikke unngå det :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: JOAKIM MIKKELSEN Blogger på

Post by Friedman »

Enig det.

Satser på at ingen oversetter det til engelsk da, og at de høyere makter holder seg unna golfsnakk.no :lol:
No laying up
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: JOAKIM MIKKELSEN Blogger på

Post by Smilende Sam »

Skal lite til før de bloggene blir gode. Han skriver meget godt, men går sånn akkurat litt for langt over grenser som ødelegger innholdet. Både bibel og damer er litt for drøyt håndtert....Selv golf-fjortisen hjemme hos meg syns at det blir for fjortis :-)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Mr. Slice
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 119
Joined: 07 May 2009, 18:37
Hcp: 34,7
Hjemmeklubb: Sotra

Re: JOAKIM MIKKELSEN Blogger på

Post by Mr. Slice »

Fyren framstår som en overflatisk, umoden, tanketom dust med overdimensjonert ego. Men for al del - jeg vet ingenting om ham annet enn det inntrykket jeg får av dette ene blogginnlegget. Kanskje han var litt småfull da han skrev det, eller hadde svekket vurderingsevne av andre årsaker. Håper nesten det.
Nickent 4DX 12,5°
Cobra Baffler TWS 3W 15°, Hybrid 23°
Wilson Fybrid 19,5°, 27°
Taylor Made Burner Plus 5-PW, AW
Taylor Made Burner XD SW, LW
Rife Barbados
(... som blir 15 køller. Tar oftest ut 3W-en)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: JOAKIM MIKKELSEN Blogger på

Post by furu »

Unge Mikkelsen slår til igjen :lol:
Apropos avbrekk, så syns jeg pausen fra livet i Texas kom svært beleilig på flere måter. Selv om det var trivelig å bli bortskjemt med velsmakende muffins som avskjedsgave fra min venninne på cheerleaderlaget, opplevde jeg dette som litt i overkant når det gjelder seriøsiteten i vårt forhold.

At både hun og min brasilianske nabo på død og liv ville ta farvel rett før jeg skulle reise bort, bød selvfølgelig også på komplikasjoner. Uten at jeg bærer nag til noen av dem må jeg innrømme at jeg ble litt matt, og at det var en enorm lettelse å passere Waco’s City limit vei mot flyplassen i Dallas.

Lettelsen gikk imidlertid raskt over i skuffelse da jeg innså at jeg hadde glemt min Hellige Bibel på nattbordet i leiligheten. Jeg måtte nesten felle en tåre da jeg innså hva slags konsekvenser dette kunne få for mine resultater her i Argentina, men for fedrelandets skyld får vi håpe at mannen i overetasjen viser nåde også denne gangen.
Jeg håper virkelig at han slutter å understreke i hvert eneste innlegg at damene er helt ville etter ham. Vi skjønner det Mikkelsen! Vi skjønner også at du ikke er religiøs. Jeg er heller ikke religiøs og jeg klarer fint å unngå henvisninger til Gud og Bibelen når jeg skriver noe.

Alt det andre er kjempebra :D
Instagram @christianfuru
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: JOAKIM MIKKELSEN Blogger på

Post by Sticho »

Det er lystig lesing, men med overhengende fare for at det kommer til å "bite han i rævva" på et senere tidspunkt.
Nå ser jo ikke VM ut til å bli hans store gjennombrudd uansett, så det blir nok en stund til han skaffer seg noen store overskrifter.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: JOAKIM MIKKELSEN Blogger på

Post by furu »

Unge Mikkelsen med http://www.norskgolf.no/node/1314nytt bidrag.

Han gir seg ikke med damene :lol: Det må være slitsomt å være så ettertraktet 8-)
Etter 10 dager på et hotellrom med to personer av samme kjønn lengter man etter hvert ”hjem” til Texas, hvor sosialt samvær av en helt annen art står på vent i mitt fravær. Det beste hadde selvfølgelig vært om mine tidligere kvinnelige relasjoner kunne latt meg være i fred, slik at jeg kunne sett fremover med et åpent sinn. Jeg er imidlertid redd for at dette ikke er tilfellet, og at maset jeg forlot for to uker siden fortsatt lever i beste velgående.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: JOAKIM MIKKELSEN Blogger på

Post by furu »

Ny blogg fra Mikkelsen :D

Tittelen "En sving mot janteloven" sier litt om hva han skal skrive.
For øvrig har jeg registrert at enkelte nettsurfere mener jeg har feil fokus som idrettsutøver og at mine beretninger her på bloggen er pubertale og useriøse. Jeg takker iherdig for denne konstruktive kritikken, og har etter nøye ettertanke bestemt at under golfsesongen som strekker seg fra februar til november, vil jeg fra nå av leve et liv i sølibat.

Siden jeg bare trener golf fra skoleslutt til mørket faller på i min hverdag som universitetsstudent, har jeg omsider innsett at damejakt og andre morsomheter faller under kategorien uakseptabel oppførsel. Jeg burde for lengst ha skjønt at omgang med kvinner har en negativ innvirkning på golfspillet. Se bare på Tiger Woods...

Siden undertonen i mitt lille sleivslag mot Janteloven ikke kan oppfattes gjennom en dataskjerm, vil jeg understreke at mine intensjoner var av humoristisk og ironiserende natur.

Når det er sagt, vil jeg, så lenge redaktøren tillater det, fortsette å skrive om mine utenomsportslige aktiviteter.

Med et stort smil om munnen avslutter jeg dermed ukens blogginnlegg. Ha en fortreffelig uke!
Jeg kan ikke fordra når folk påberoper seg selv janteloven. Hvordan i all verden kommer den inn i bildet her? Kan noen forklare det for meg? Det er så lettvint for folk å bruke janteloven med en gang noen kritiserer dem. Påfallende at det gjerne gjøres av personer som mener at de og deres meninger er bedre enn andres. Mikkelsen - janteloven har ikke en ***** å gjøre med dette. Når man velger å skrive offentlig på denne måten må man forvente at noen er uenige og kan komme med kritikk.

Da Mikkelsen startet med bloggingen syns jeg det var veldig positivt. Jeg regner med at dere har fått med dere at jeg mener tilstedeværelse fra proffene og collegespillere er utrolig positivt. Nå mener jeg at Mikkelsen dessverre framstår i et ganske håpløst lys. Jeg ser faren for at jeg er alene om å mene dette men jeg står for det jeg sier.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: JOAKIM MIKKELSEN Blogger på

Post by furu »

Denne gangen klarte han å holde seg ganske lenge før han kom inn på damene sine :lol: Fram til jentegreien og prate piss under Thanksgiving så var innlegget veldig bra.

Jeg er ingen tilhenger av amerikansk kultur generelt men Thanksgiving hos amerikansk familie er faktisk utrolig koselig. Kanskje han faktisk burde prøve å leve litt med sine "nye landsmenn" i stedet for å reise til Bahamas med en svenske?
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: JOAKIM MIKKELSEN Blogger på

Post by furu »

Var innom Norsk Golfs hjemmeside i dag. La merke til at Mikkelsens blogg ikke var på forsiden, bare de to eldgamle innleggene fra Scheie og Tutta. Måtte google Mikkelsen og fant denne linken til bloggen. Tomt. Ingenting. Hva skjer? Han skrev mye merkelig de par første gangene men det ble vesentlig bedre etter hvert. Gitt seg frivillig? Eller har NG droppet ham?
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: JOAKIM MIKKELSEN Blogger på

Post by kevin »

Ikke godt å si, siden virker ganske dø for tiden. Det legges ut noen nyhetsaker i ny og ne fra internasjonal golf men ellers skjer det jo ingenting. Mulig de lider av å være uten redaktør men pr nå er det ikke en fullgod nyhetsside for norsk golf. Skjer ikke akkurat mye på de andre bloggene på siden heller.

Akkurat nå er det pinlig dårlig. Når det gjelder Mikkelsen var han vel hjemme på juleferie og har kanskje ikke hatt så mye å berette fra collegelivet, kanskje dukker han opp igjen. Eller ikke.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: JOAKIM MIKKELSEN Blogger på

Post by furu »

På skolen min var januar en frivillig måned på skolen. Vi kunne velge om vi ville være hjemme eller ta et enkelt fag for ekstra poeng. Judo og badminton var populært, jeg var sent ute og endte opp med 2.verdenskrig :lol: Selvsagt mulig at de har samme opplegg.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: JOAKIM MIKKELSEN Blogger på

Post by Kaffekannen »

Jeg satte også pris på bloggene til Mikkelsen etter noen innkjøringsjusteringer. Kanskje han vil komme inn her og bidra litt?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: JOAKIM MIKKELSEN Blogger på

Post by furu »

Noen som gidder å sende mail til Norsk Golf og spørre hva som skjer med unge Mikkelsens blogg? Jeg er ikke på godfot med dem så jeg står over :lol:
Instagram @christianfuru
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: JOAKIM MIKKELSEN Blogger på

Post by Ichbin »

Leste i kommentarfeltet etter siste bloggoppdatering, at han og Norsk Golf skulle ta en pause nå.

Hadde noe med redaktørskifte å gjøre. Men han sa han skulle komme tilbake uansett om det ble på Norsk Golf eller ett annet media.
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: JOAKIM MIKKELSEN Blogger på

Post by furu »

Takk for opplysningen Ichbin. Det var jo veldig smart av NG å bare slette alle innleggene hans....... :roll:
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: JOAKIM MIKKELSEN Blogger på

Post by kevin »

Mikkelsen blogger igjen her :)
Post Reply