Super game improvement

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Super game improvement

Post by Boogieman »

Tenkte å spandere på meg et SGI-sett før neste sesong, men litt i tvil om hvor mye penger det er verdt å bruke, har siklet litt på dette:
Adams V3 Iron/Hybrid Set $600

Men når jeg ser at man får tidligere modell til 1/4 av prisen, spør jeg meg selv om det er noe vits i å bruke så mye penger ?
Adams A3 OS $160
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Super game improvement

Post by furu »

Adams V3 er et spennende sett. Det er litt dyrt akkurat nå, ble tross alt sluppet nylig. Hvis du venter 3-4 uker er det mulig det faller ca.$100 i pris. Når det gjelder selve settet så er det 8i-PW (eller GW) i vanlige jern, 7i som et hybridjern og 4-6 hybrid. Jeg syns det er litt for drøyt med 6h og syns de skulle laget 6i hybridjern, akkurat som 7i. Adams tar sikkert litt ekstra betalt for den sorte finishen.

Golfkompaniet skal forøvrig ha 8.995,-...... :shock:

A3OS er helt greie køller, et bra valg hvis du skal ha rimelig SGI jern. Helt klart veldig mye for pengene.
Adams A4OS er kanskje litt bedre køller. Ligger på $300 på ebay.

Jeg ville faktisk droppet Adams V3 på grunn av;
- #6 hybriden. Det holder lenge med #5.
- 7i er et svæææært jern, faktisk større såle enn Machspeed :lol:
- Det er et ganske dyrt sett, litt overpriset.

Jeg ville seriøst vurdert de to andre Adams settene. Og kanskje også 5-PW i Burner Plus + en hybrid fra samme selger. Machspeed serien går drittbillig på ebay for tiden. Har sett flere nye fw gå for $60-70.

Du er ikke nødt til å ha hybrid og jern i samme merke og type. 5-PW eller 6-PW er greit å ha i jern. Og du trenger heller ikke å fylle hver plass med en hybrid. Du trenger altså ikke 3h, 4h, 5h og 6h.

Jeg har sikkert bare gjort deg mer forvirret :lol:
Instagram @christianfuru
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: Super game improvement

Post by Boogieman »

Mja, bryr meg ikke så mye om at det er 6h og 7i/h, det er mer prisen som får meg til å steile.
Machspeed og Burner (Tour) har jeg prøvd tidligere i sommer og de føltes ikke riktige :)

Kan gjerne bruke litt penger på et innkjøp, men da vil jeg være nogelunde sikker på at det varer en stund (f.eks. eiere av Ping Rapture V2 ser ut til å aldri ville bytte).
Sitter vel på gjerdet og kikker frem til våren, så får man heller pøse på med litt protimer i mellomtiden og se hvor mye penger som er igjen :)
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Super game improvement

Post by mciljoy »

stemmer det at du har titleist ap1 sett? hvorfor vil du da ha nytt?
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Super game improvement

Post by Sticho »

AP1 er vel fort litt vanskelig for høyhandicapere. Jeg har et sett i boden, men det har ikke klart å danke ut r7-jernene mine av bagen enda.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Super game improvement

Post by mciljoy »

hmm.. det er kanskje ikke super game improvement, men definitivt game improvement. kanskje ikke de mest tilgivende køllene man får kjøpt, men det er jo et veldig bra sett.

jeg mener bare at hvis man allerede har et veldig bra sett (som ideelt sett er for hcp rundt 15-25) trenger man kanskje ikke bruke 8000 på nye? men noen protimer og litt trening så er han jo nede på 25 i løpet av neste sesong :-)
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: Super game improvement

Post by Boogieman »

Det hører også med til historien at jerna ble kjøpt ekstremt billig brukt, og forrige eier erstattet en del av skaftene pga. skader på de originale, noe som resulterte i at jernene med "hjemmesnekret" skaft og grep føles ganske elendige.
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
Post Reply