Challenge Tour til Norge?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Challenge Tour til Norge?

Post by furu »

Altså litt over 4,- per golfer hvis vi bruker de oppblåste tallene på antall spillere i Norge...... At de i det hele tatt diskuterer 500.000,- viser vel at viljen til å ha denne turneringen er fullstendig fraværende hos NGF.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge Tour til Norge?

Post by kevin »

NGF sendte ut en turneringsoversikt i dag, som er oppdatert sist 06.01.2011. Der står Norwegian Challenge (CT) på den listen, men ikke hvor det skal være.

Gledelig å se at det blir Ecco Tour på Mørk i juli og en Nordea Tour i juni hvor bane ikke er bestemt ennå.

Hele oversikten kan sees her
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Challenge Tour til Norge?

Post by furu »

Må nesten ta en tur over fjellet for å lage reportasje 8-) Nettsiden min er tross alt en av de alle største og eldste norske golfsidene :lol: Og det er ikke tull heller, det er det verste :lol:
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge Tour til Norge?

Post by kevin »

Styremøte i NGF i morgen, kanskje det kommer noen avklaring snart...
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge Tour til Norge?

Post by kevin »

ser at Stian på GS skriver at han har snakket med noen på Losby og at turneringen er ute på anbud igjen. Da blir det vel neppe noen CT her til lands i år, forbundet surrer bort hele muligheten
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Challenge Tour til Norge?

Post by Grønne greener »

Utrolig!
Hvordan får de det til???
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Challenge Tour til Norge?

Post by furu »

Leste beskjeden jeg også kevin. Kunne ikke tro det. Det er helt ubegripelig. Skal vi tolke det slik at NGF nå er på utkikk etter en klubb som alene vil ta all økonomisk risk mens NGF skal sole seg i glansen? Udugelig administrasjon. I arbeidslivet hadde de fått sparken. Er NGF en vernet bedrift?
Instagram @christianfuru
Knut
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 237
Joined: 13 Apr 2010, 08:27

Re: Challenge Tour til Norge?

Post by Knut »

Norges største golfside med over 20 000 (eller var det 200 000) treff daglig hevder at CT er i boks.
Det er i såfall fett.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge Tour til Norge?

Post by kevin »

Ja det er gode nyheter. Men det gjenstår å finne en klubb som er villig til å ta på seg oppdraget, håper bare ikke NGF har surret for mye slik at de mest aktuelle ikke er interessert lengre

Men man får prøve å være positiv.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Challenge Tour til Norge?

Post by Kaffekannen »

Jeg vil ha CT til Sotra GK. På tide at man får en skikkelig konkurranse uten at driveren er i bruk;)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Mr. Slice
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 119
Joined: 07 May 2009, 18:37
Hcp: 34,7
Hjemmeklubb: Sotra

Re: Challenge Tour til Norge?

Post by Mr. Slice »

:lol:
Glimrende idé, spør du meg...
Nickent 4DX 12,5°
Cobra Baffler TWS 3W 15°, Hybrid 23°
Wilson Fybrid 19,5°, 27°
Taylor Made Burner Plus 5-PW, AW
Taylor Made Burner XD SW, LW
Rife Barbados
(... som blir 15 køller. Tar oftest ut 3W-en)
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Challenge Tour til Norge?

Post by Grønne greener »

Hvis du klarer å få CT til Sotra, KK så bør du få wildcard. 8-)
Og jeg stiller som caddie for deg. :mrgreen:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge Tour til Norge?

Post by kevin »

Nok en god oppfølger fra Golferen.no

Helt ufattelig hvis infoen ang manglende sponsorer stemmer så er det jo en kjempeskandale. Og hvis dette med at NGF skal ta garantiansvaret ble vedtatt på torsdag, så er det jo også smått utrolig at de ikke har kommet med noen offisiell bekreftelse ennå. Det er jo superviktig for tilliten til klubber som er aktuelle, og ikke minst sponsorer

Kommunikasjon er tydeligvis vanskelig der i gården...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Challenge Tour til Norge?

Post by furu »

Det er veldig vanskelig for oss utenforstående, vanlige golfere å forstå hva NGF driver med, hvilken funksjon de faktisk har. Personer i verv og den indre kretsen vet sikkert hva som foregår men flyten av informasjon er jo helt merkelig. I tråden på Golfsiden var det vel "Oggi" - som er en respektert kar - som kom med et innlegg der han sa at det ble jobbet med ting og at de holdt dette internt fordi det var business. Jeg kan ikke fordra når noen jobber med en sak på denne måten. Det må være åpenhet hele veien i en organisasjon som NGF som tross alt eksisterer på grunn av oss. Det må være mulig å komme med en viss form oppdatering underveis i prosessen. Hvis de ikke gjør det så ser vi jo hva som skjer. Vi blir sure og de framstår som idioter.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Challenge Tour til Norge?

Post by furu »

Golfnews skriver igjen om denne saken. Selv om det har vært fremgang så er vi åpenbart et stykke unna å få avklart alt og funnet en bane for turneringen.

Jeg tenkte på noe når jeg leste dette;
En ettårig avtale som teknisk arrangør er ikke aktuelt for oss. Da må vi som enkeltklubb selv stille med over 100 funksjonærer samtidig som vi står uten et tilbud til våre medlemmer den uken vi må holde stengt, sier daglig leder Per Kristoffersen i Losby GK som er glad for at det likevel er kommet noe godt ut av proses sen.
Kan ikke klubbene få gode avtaler med andre baner for sine medlemmer som blir berørt av dette? Det må vel være mulig?
Og når det kommer til frivillige så syns jeg de skulle henvendt seg til absolutt alle klubber i Norge. Kan være det sitter noen i Karasjok, på Frekhaug eller Hemsedal og gjerne vil jobbe frivillig. Jeg sier ikke at det kommer til å bli slåsskamp om funksjonærstillingene men det er jo lov å være litt kreativ når man planlegger.
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Challenge Tour til Norge?

Post by AkE »

Burde jo ikke være noe problem i hele tatt å fått gjennomført dette her hadde Ngf vært ute etter å løse dette på en enkel og grei måte.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge Tour til Norge?

Post by kevin »

Jeg skjønner hvis en klubb helst vil ha litt mer langsiktighet, som f.eks å få alle 3 årene. Det gir bedre grunnlag for planlegging, bygge opp en stab av funksjonærer, skaffe sponsorer og andre avtaler etc etc.

Men igjen så synes jeg man tenker litt for snevert på det med funksjonærer. Gå ut bredt og annonser etter funksjonærer i alle andre klubber i samme region, bruk internett for å promotere dette. Jeg kommer gjerne en dag og er funkskjonær.

Når det gjelder det med at medlemmene ikke har et tilbud under den uka så er jeg litt overrasket over at det skal være et problem. Losby har en 9-hullsbane ekstra, det samme har Haga. For disse klubbene burde medlemmene være fornøyd med det i den uka. Mens for Miklagard medlemmene vil det være litt verre å gi fra seg en uke.
Men når Oslo GK stengte sin bane og bygget om fikk medlemmene deres lov til å spille på andre baner(hadde KM på Borre bla), vet ikke helt hvordan økonomien i det var men å få til en avtale uten at det koster skjorta. Det er snakk om 1 uke :!: Tapte greenfee inntekter på en uke er heller ikke all verden hos disse 3 typiske medlemsbanene. Men er det tapte inntekter og at medlemmene må ha et annet sted å spille, så får vel NGF garantere for det og. Burde være en ikke-sak
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Challenge Tour til Norge?

Post by Smilende Sam »

Ut fra det jeg har hørt er det en ganske omfattende administrasjonsoppgave arrangøren står foran og med betydelige kostnader. Det har man sett både ift CT, Nordea og Norgescup. Klubbene er ikke grådige her, men synes etter det jeg vet at NGF skyver alle byrder over på dem, uten å få noe igjen annet enn masse arbeid. Ikke en gang takknemlighet, men kun klaging.

Poenget med å vise til en uke uten greenfee og medlemsspill er at det er åpenbare størrelser.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge Tour til Norge?

Post by kevin »

Men nå har jo NGF sagt at de står for garantier rundt det økonomiske? selvfølgelig gjenstår det å se om de følger opp det. Jeg tror ikke klubbene er grådige, men at de vil ha dekket sine utgifter og vil ha garantier for det. Noe det virker som de får.

Synd om høyt pokerspill rundt dette skal hindre et CT i Norge, og at vi taper anseelse hos Europatouren som arrangør

Man skal ikke glemme at NGF skal skaffe en arrangør til Nordea Tour også, noe som ennå ikke er klart og den skal arrangeres nesten 2mnd før en evt CT
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Challenge Tour til Norge?

Post by kevin »

Nå kan det vel se ut som det faktisk kan bli vanskelig å skaffe arrangør-klubb til CT som jeg fryktet. Dette blir jo bare ultra-pinlig spør du meg

Les mer hos Golferen

Skal man ende opp med at man finner en nødløsning med f.eks Hakadal og så sier Europatouren evt nei? De skal jo godkjenne arrangør, bane og opplegg også.

For meg virker det som om at man snakker høyt om at man vil ha proff-turnering til Norge men man skal ikke ofre noe for det. Og det gjelder ikke bare NGF

litt flåsete sagt av meg men synes jeg hører:
- uff, nei jeg vil ikke betale 10,- kr ekstra kontigent for å få CT til Norge, da mister jeg jo en halv kopp kaffe (garantert sagt under sist golfting :lol: )
- nei, NGF skal ikke betale dette. Det skal arrangørklubbene gjøre. Dere er heldige som får arrangere
- uff, nei men jeg skal jo spille med Jan og Ola tirsdag og torsdag den uka, da kan ikke banen min være opptatt. Hva skal jeg da gjøre?
- funksjonærer? Kan ikke være problem med å få tak i 100 personer som er villig til å ta fri fra jobb tors-fred(evt lør-søn) og jobbe 06-20 alle dagene
- uff, banen min blir så slitt av disse proffene, de slår opp så mye torv og lager mye nedslagsmerker

osv osv.

Alle involverte bør ta seg selv i skinnet og skjerpe seg, og sørge for at dette går i orden. Istedenfor dette maktspillet og motviljen. Blir flau over å være norsk når jeg ser dette :oops:

Skjeeeeeeeeerpiiiiiiiiiiiiiings 8-)
Post Reply