Den beste, norske golfsiden

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply

Hvilken side er den beste?

Par72
14
82%
Norsk Golf
1
6%
Golfsiden
0
No votes
Golfnews
1
6%
Golferen
0
No votes
Liker ingen av dem
1
6%
 
Total votes: 17

User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Den beste, norske golfsiden

Post by furu »

Hvem stemmer dere på?

"Nykommeren" Golfnews?
Renoverte Golferen?
Eller kanskje forbundets partner Norsk Golf?
Jeg tar også med Golfsiden siden den ikke er bare forum. Kåring av Norges beste forum er en helt annen ting ;)
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by furu »

Stem på helheten - altså kombinasjon av innhold og design. Hvilken side gir den beste totalopplevelsen?
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by kevin »

Jeg holder på Golfnews,et lite hestehode foran NorskGolf. Jeg synes de har den beste designen,spesielt estetisk best å se på. De er flinke på oppdateringer på frontsiden,men det trekker litt ned at noen av undersidene er litt lite oppdaterte. De pleier og ha ganske bra innhold og er vel en få som klarer å få til intervjuer med de norske toppspillerne,spesielt godt liker jeg videoene de lager når de gjør intervjuer. De er også bra på å utnytte sosiale medier som Facebook. Jeg ser som oftest oppdateringene der først,før jeg går inn på hjemmesiden deres.

Der er golferen også ganske bra på oppdateringer,mens norskgolf er sørgelig dårlig på det. Man må inn på siden for å se om det har kommet noe nytt. Jeg anbefalte tidligere i år en mulighet for å lese bladet på nett slik man kan på golf.se og bladet svensk golf. De skulle se på det men ingenting har skjedd.

Golferen har blitt ganske bra på innhold etter at de skillte lag med NGF,de skriver mye bra. Designen fikk inget kjempeløft nå annet enn at basisen har et moderne preg. Veldig god på sosiale medier og ganske aktiv på innhold

Golfsiden har en av de dårligste sidene på nett når det gjelder design,den er rett og slett "stygg". Innholdet er også relativt uinteressant og stort sett kopiert fra andre sider. Det hender han glimter til med et "intervju" med en av de norske proffene,noe som i utgangspunktet er bra. Men når det er referert som om det var en "kompis-prat" på rangen og ikke med et journalistisk preg over det, så faller det litt sammen. På sosiale medier finnes de jo ikke såvidt jeg vet og får sin "reklame" gjennom jungeltelegrafen fortsatt
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by furu »

Jeg klarer ikke å like nye Golferen. Er innom stort sett hver dag men denne nye layouten er helt miss i mine øyne.

Ser at tendensen er at Golfnews er best likt. De har et veldig godt produkt og veldig dyktige mennesker som jobber med siden. Om han ikke er det allerede så tror jeg Kracht kommer til å bli en av de viktigste og mest innflytelsesrike i Golf-Norge.

Det jeg hater absolutt mest er (og dette gjelder alle) når de skriver om produkter og man helt klart kan se at de bare hiver ut noe som produsenten har gitt dem. Mener det var Golfnews som hadde en "sak" om bilprodukter fra Thule. Helmiss - det var en ren reklameartikkel med info fra Thule. Golfsiden har en tendens til å gjøre dette. Jeg er egentlig litt skuffet over at en så erfaren golfer som Ramnefjell ikke går litt dypere inn i utstyrsjungelen.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by furu »

Bruker denne tråden siden det omhandler Norsk Golfs hjemmeside.

Er det bare meg som syns de har tapt seg etter en ok start? De er dårlig oppdatert, siden fungerer etter min mening ikke slik den skal. NGF har vel informert om at Norsk Golfs nettside skal være deres nyhetsside. Eller tar jeg feil?

Den som er flinkest til å oppdatere og følge opp lesere er faktisk Mikkelsen :lol:
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by kevin »

Ja den har tapt seg masse, kanskje pga at redaktøren har sluttet. Selv om det er ingen unnskyldning. Det finnes omtrent ikke noe undersøkende journalistikk, få egne intervjuer og stort sett copy/paste/oversettelser fra andre sider. Tviler på at NGF får valuta for pengene de bruker på Sportmedia nå, men så har NGF aldri hatt noe stor fokus på kvalitet når det gjelder nettsteder...
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by Kaffekannen »

Støtter det som blir sagt av Furu og Kevin over. Norskgolf er en side jeg ikke lenger stikker innom. Golferen.no har derimot blitt mye bedre og hvis jeg kunne stemt igjen ville jeg valgt den. bedre skribenter, egne nyheter og ofte annerledes og dypere vinklinger enn de andre sidene.

PS: Seff er Furu sin side best, men den er ikke et alternativ.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by kevin »

Ny undersøkelse angående hvilket norsk golf-nettsted som er størst.

Ikke overraskende er Golferen.no størst. Golfsiden får nok mye pga forumet sitt tenker jeg

Da har du noe å strekke deg etter Furu :D
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by furu »

Regner med at tallene er unike brukere. Mitt beste antall unike brukere er 192 på en dag. Normalt ligger jeg på 45-60 unike per dag. Så jeg er en smågutt ja men det er da også forventet :D

Jeg syns tallene for alle sidene er ekstremt lave. Man kan også regne med at det stort sett er de samme brukerne som er innom de forskjellige sidene. Vi kan ikke påstå noe annet enn at det norske golfmiljøet på internett er ekstremt lite. Forøvrig er det faktisk litt greit å se at Golfsidens tall ikke blåses opp også her. Man kan jo få inntrykk av at de har tusenvis av brukere hver eneste dag.

Norsk Golfs sammenblanding med Golfbox nevnes i artikkelen. Jeg er fullstendig enig i at det er svært uheldig å konstruere trafikk på en nettside på den måten. Det er heller ikke spesielt vellykket å lede golfere inn på en side som skaper et så dårlig inntrykk av NGF. Norskgolf.no er jo nesten helt død. Med eller uten redaktør, det må da være mulig å gjøre en bedre jobb enn det vi ser i dag.
Instagram @christianfuru
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by Ichbin »

Vil tro at tallene viser det realistisk antallet 'aktive' golfere i Norge.

Mange spiller golf, men majoriteten spiller for mosjon og sosial hygge.
Disse bryr seg lite om Westwood er nr1 i verden, eller at Tiger årsdebuterer i dag.

Antallet 'aktive' golfere vil være lett å heve, men det krever mye større media dekning enn det er i dag.
Golfsidene er nisjesider, og Viasat Golf er en Nisjekanal som koster 99,- mnd. Disse mediene bidrar ikke til å øke golf interessen i Norge tør jeg å påstå.
Enkelte av produktene som er tilgjengelige i dag er gode produkter, men de er ikke lett tilgjengelig. Dette fører til at det er kun de som har interessen fra før eller oppsøker golfmedier vil finne aktuellt stoff.

Hadde NRK forsatt å vise majorene og resten av det større turneringene, ikke bare det spede forsøket på en masters, er jeg helt sikker på at traffikken på de ulike sidene hadde hatt langt større trafikk. Dette hadde også slått positivt ut for medlemsrekruteringen for klubbene.
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by kevin »

så nettopp at en tråd på golfsiden som henviste til tallene ble slettet og at Ramnefjell laget en ny tråd hvor han skrev at tallene er 10 år gamle og at GS har 20 000 visninger pr dag.....
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by furu »

Leste tråden tidligere i dag kevin. Visste han kom til å slette den. Fullstendig latterlig hele greien :lol:

20.000 unike brukere :!: :?: Hver dag :!: :?: Det er fullstendig piss. Ca.1300 unike hver dag er et greit tall siden jeg regner med at folk er innom 5-15 ganger hver dag alt ettersom hva som skjer for tiden (turneringer, krangling osv.).

Jeg har problemer med å forklare hvor fantastisk, hinsides, sinnsykt urealistisk det er at Golfsiden har 20.000 unike brukere hver dag. Det er direkte latterlig. Jeg har bedt AR om å komme med et skjermbilde fra f.eks. Google Analytics. Mulig jeg må svelge kameler og spise hatter men jeg tror magen og fordøyelsen min kan slappe av. Tror noen av dere at Golfsiden faktisk har 20.000 unike brukere hver dag? Lurer på om AR og fansen skjønner hvor mange det faktisk er.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by kevin »

jeg tror ikke antall brukere ligger på mer enn 2-400 pr dag. Og at disse genererer x-antall sidevisninger. Jeg gjetter jo litt da, men tror ikke det er langt unna sannheten. Har ingen anelse hvordan disse analyseverktøyene henter ut dataene sine.

Golfnews og Golferen gjør det jo svært bra med tanke på at de ikke har noe forum. NorskGolf kunne vært interessant og analysert i forskjellige tidsperioder. I perioden desember-mars er det vel lite tidsbookinger og det burde da vise mindre sidevisninger hvis det skulle holde stikk
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by furu »

Den eneste som faktisk kan komme med noe konkret i denne diskusjonen avslutter den fordi ingen kommer med noe konkret :lol:
Jeg er fristet til å trekke konklusjonen at 20.000 brukere hver dag er pølsevev.
Dette blir rotete! Det blir svært useriøst når man skal tippe og tro på ting man ikke har informasjon om og basere seg på egne erfaringer for så å blåse disse opp til å bli allmengyldige.

Vi lar det bli med dette og setter sluttstrek her.

---------------------------------------------

SLUTTSTREK!
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by kevin »

ha ha...glimrende argumentasjonsteknikk. Han hevder han har 20 000 og siden ingen andre har noe konkret setter han sluttstrek...Hva med å være litt åpen i forhold til dette og debattere det? Hva er det som er så farlig? at folk skal få vite at det finnes andre sider??
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by furu »

Hvis jeg sjekker min side så har jeg 119 treff per dag. Dette stemmer bra med min snittall på Google Analytics, faktisk bare 2 i avvik.

Golfsiden.no har 1254
Golfsiden.com har 1214

Vet ikke hvordan det kan løses, regner med at vi får telle med begge to. Uansett, mine 119 treff er kanskje i snitt 60-70 unike. Golfsiden har garantert ikke kun unike brukere i disse tallene. 2.500 til sammen, kanskje dette er 1.300 unike?

Argumentasjonen er ganske herlig ja........ Man kan bare spekulere i den manglende åpenheten. Er han redd for å miste reklameinntekter? Selger han siden med "20.000 brukere hver dag"?

Golfsidens taktikk - "These are not the droids you are looking for"
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by furu »

Sjekket nettopp hva som skrives om dette på Golfsiden. Han har lagt ut egen "nyhetssak" på forsiden :roll:
27.01 Internett:
Golfsiden er størst
Det viser de tall som Golfsiden kjenner. Les mer
27.01 Internett:
Golfsiden er størst
Det er oppgitt på annet nettsted at et par aktører har ca. 2.500 sideoppslag om dagen. Her blir Golfsidens tall oppgitt til omtrent det halve av dette. I følge Telenors grundige statistikk har Golfsiden.no det siste halve året - i gjennomsnitt - hatt over 20.000 sideoppslag hver dag!

Golfsiden er altså størst i Norge - med klar margin. Hvis vi skal legge Golferens tall til grunn.

Kanskje ikke så rart når andre aktører stort sett bare satser på å oversette artikler fra PGA Tour, Golf365 og andre utenlandske aktører eller bare sjelden oppdateres.
Dette er så sinnsykt provoserende. Jeg blir faktisk sint nå.

20.000 sideoppslag er noe helt annet enn 20.000 brukere :!: Forrige uke hadde jeg 1355 sidevisninger men kun 500 unike brukere. Jeg bruker ikke dette tallet til å påstå at jeg har 1355 besøkende! Folk må jo for sv***e skjønne forskjellen på sidevisninger og brukere :lol:

Golfsiden baserer enormt mange av sine saker på linker til andre nettsider og direkte oversettelse av andres tekster. Latterlig påstand nok en gang :!:

Nå skal min datter spille Josefine så pc'en blir opptatt en stund. Egentlig bra.....det koker litt nå..... :lol:
Instagram @christianfuru
arar
Rookie
Rookie
Posts: 10
Joined: 25 Aug 2010, 18:47

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by arar »

Hehe, se den som har kommet på forsiden nå da :D ----> "ANNONSÈR PÅ GOLFSIDEN.NO - NESTEN 10 GANGER STØRRE ENN NÆRMESTE KONKURRENT - TIL LAVERE PRIS!"
stooy
Site Admin
Posts: 1512
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by stooy »

Golfsnakk har bare litt over 2000 sidevisninger pr dag :/
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Den beste, norske golfsiden

Post by kevin »

blir litt mye fokus på "dark side" nå, men må jo si det er ytterst uprofft og på grensen til det latterlige hvis han nå sammenligner sine egne tall for sin egen side, mens han godtar tallene for de andre sidene. Dermed sammenligner han epler og pærer som vi ofte liker å kalle ting som ikke basert på samme grunnlag.

Men igjen, han gjør hva som helst for å øke trafikken og evt annonseinntekter så det er ikke spesielt sjokkerende
Post Reply