Utstyr til køllebygging

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Utstyr til køllebygging

Post by furu »

Noen av dere som driver med "køllebygging"? Skifter skaft osv? Er det noen norske butikker som selger slikt utstyr (epoxy, ferrules, skaft, verktøy) ? Blir vel til at jeg handler hos Gamola og på ebay. Setter også pris på linker til utenlandske nettbutikker med slike ting i sortimentet.
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Utstyr til køllebygging

Post by Golffreak »

Driver ikke med annet enn skifte av grep. Enkelt og krever veldig lite utstyr og verktøy. De få gangene jeg evt. skal skifte skaft så får jeg en køllemaker til å fikse det:-). Brukte litt tid på "custom-fitting" når jeg kjøpte ny driver iår, og det har betalt seg. Driveren før det var et lite bomkjøp ift hva jeg trengte, og vil nok aldri kjøpe golfkøller igjen uten å få kyndig hjelp. Jernkøllene mine likeså, selv om det ikke var like "vitenskapelig" testing og tilpassning. Har i ettertid fått bøyd dem 2 grader up.

Du som er kølletester og golfjournalist Furu har nok litt andre behov enn meg og flere andre ;-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyr til køllebygging

Post by furu »

Jeg er nok litt annerledes ja :lol: Det har jeg egentlig innsett for lenge siden.

Når jeg får lyst til å gjøre ting som skifte skaft osv. så er det fordi jeg vil prøve alt som har med golf å gjøre. Jeg vil vite mest mulig og jeg har lært veldig mye interessant på ganske kort tid.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Utstyr til køllebygging

Post by veggiss »

jeg plukker litt med køllebygging av og til selv, og har kjøpt alt jeg trenger av utstyr på golfsmith.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Post Reply