Noen som har tips til billige grep på nett?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Noen som har tips til billige grep på nett?

Post by mciljoy »

Tenker på å bytte ut grepene mine, Golf Pride New Decade Multi-Compound, som begynner å bli litt slitt (+ jeg er lei fargen...)

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe billig? Har lyst på samme grep som jeg har
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Noen som har tips til billige grep på nett?

Post by sirandrew214 »

http://www.golfsmith.com/cm/browse.php? ... 587+285771

Dette er ganske billig, så ut som det var gratis frakt også nå en stund, men vet ikke om det gjelder til Norge?
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Noen som har tips til billige grep på nett?

Post by mciljoy »

Det er jo en veldig fin pris det der, men jeg føler det blir litt overkill å handle fra USA når ordren er på under 500 kr.. Får se om jeg kan handler mer i samme slengen.

Er generelt happy med Multi-Compunden men vurderer å prøve noe nytt - noen anbefalinger? Disse ser jo veldig bra ut, men har ikke testet de http://www.golfsmith.com/products/17124 ... White_Grip
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Noen som har tips til billige grep på nett?

Post by sirandrew214 »

Sorry, var bare frakt i USA... Vet ikke hva frakt til Norge blir, men bør ikke bli superdyrt det.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Noen som har tips til billige grep på nett?

Post by furu »

Billig og bra hos Gamola i England. Trekker fra mva før de sender til Norge. Anbefaler Sharpro grep. Deres grep er like Golf Prides.

Jeg hadde itomic tacki-mac før. Har skrevet litt om dem på nettsiden min og her inne. Kjøpte hvite 8-) De ble litt fort slitt, svartfargen på merket ble stygg. Jeg har allikevel bestemt meg for å bruke dem igjen og har kjøpt 15 nye som skal settes på denne uken. De er ekstremt sticky. Monterer dem med merket under denne gangen.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Noen som har tips til billige grep på nett?

Post by sumo »

har du erfaring med sharpro grepene, furu? evt hvilken versjon?
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Noen som har tips til billige grep på nett?

Post by furu »

Kjenner mange som bruker eller har brukt Sharpro Multicompund Dual Compound. Alle er strålende fornøyd med dem og kommer ikke til å betale for Golf Pride neste gang de skal skifte.

Det jeg har hørt fra flere kilder er at det er Sharpro som har patentet på dette grepet og at de lager dem for Golf Pride.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Noen som har tips til billige grep på nett?

Post by sumo »

sjekka nettopp med customgolf ang hvor mye det vil koste for grepskift. ca 150kr pr kølle, inkl grepet selvfølgelig(multicompound). er dette dyrt?
vil det heller lønne seg og kjøpe grep fra utlandet, og få customgolf til og montere det for meg bare..? glemte selvfølgelig og spørre om det var mulig og evt hvor mye de tar for bare grepskift uten grep i tillegg.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Noen som har tips til billige grep på nett?

Post by furu »

13 GP MC koster 937,- inkl. mva. Utstyr til å skifte selv koster lite. Kjøp evt. tape, gummiklemme osv. på Gamola når du kjøper grep. Skrustikke har mange fra før, hvis ikke så har Biltema og Clas billige.

Å skifte 13 grep til 150,-/stk koster altså 1.950,-. Hvis man klarer dette selv - noe de aller fleste gjør - så er det ikke bare dyrt, det er svindyrt. Men det er nå bare min mening.

Det ligger også en god del tilfredsstillelse i å skifte grepene selv.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Noen som har tips til billige grep på nett?

Post by mciljoy »

Skifte av grep er veldig enkelt, men jeg anbefaler å teste på en kølle du ikke er så redd for første gang så du ikke strekker for mye i de e.l.

Furu: Hvordan var de tacki-grepene? Har aldri prøvd de men de høres veldig dig ut. Har også lest at de fungerer veldig dårlig når det er fuktig - har du samme erfaring?
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Noen som har tips til billige grep på nett?

Post by Grønne greener »

Furu.
Når skal du skifte grep neste gang?
Kan jeg få være med og lære av en ekspert hvordan det gjøres? 8-)
Hvis du har et grep eller to for mye så kan kanskje jeg få kjøpe det av deg og prøve å skifte på en av mine køller?
Kanskje det hadde vært noe for nettsiden din; Furu lærer andre hvordan ting skal gjøres? :D
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Noen som har tips til billige grep på nett?

Post by furu »

mciljoy wrote: Furu: Hvordan var de tacki-grepene? Har aldri prøvd de men de høres veldig dig ut. Har også lest at de fungerer veldig dårlig når det er fuktig - har du samme erfaring?
tacki-mac er utrolig herlige. Jeg gikk fra dem til Tour Velvet og da skjønte jeg hvor godt jeg likte tacki-mac. Derfor bytter jeg nå til dem igjen.

Jeg tror det er den myke, sticky kombinasjonen som nok gjør at de samler litt mer drit enn andre grep og overflaten kan da bli litt glatt. Dette løses veldig enkelt også på banen. Man "skrubber" rett og slett det våte grepet med et håndkle, det skal ikke mer til. De er enkle å vaske og blir rett og slett som nye. Å vaske grepene ofte er også en fordel uansett hvilke man har. Jeg har prøvd mye forskjellig men har aldri hatt noe så komfortabelt og "riktig" som tacki-mac. Helt klart enormt mye for pengene.

Jeg har kjøpt flere ganger fra denne selgeren på ebay. Sist gang fikk jeg to ekstra med på kjøpet 8-)
Furu.
Når skal du skifte grep neste gang?
Kan jeg få være med og lære av en ekspert hvordan det gjøres?
Hvis du har et grep eller to for mye så kan kanskje jeg få kjøpe det av deg og prøve å skifte på en av mine køller?
Kanskje det hadde vært noe for nettsiden din; Furu lærer andre hvordan ting skal gjøres?
Du kan selvsagt være med i golfboden :D Jeg har en ryddeaksjon for tiden slik at det skal bli pent og oversiktlig. Må lage et stativ på veggen for oppbevaring av køller som ikke er i bagen......... Min samboer er litt lei av å ha 15 køller stående i gangen...i tillegg til bagen. Ekspert er jeg absolutt ikke, bare litt over middels entusiastisk og kanskje litt uredd for å prøve nye ting ved golf. Du kan få et tacki-mac på en av køllene, har sikkert et til overs.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Noen som har tips til billige grep på nett?

Post by Grønne greener »

Furu sa:
Du kan selvsagt være med i golfboden :D Jeg har en ryddeaksjon for tiden slik at det skal bli pent og oversiktlig. Må lage et stativ på veggen for oppbevaring av køller som ikke er i bagen......... Min samboer er litt lei av å ha 15 køller stående i gangen...i tillegg til bagen. Ekspert er jeg absolutt ikke, bare litt over middels entusiastisk og kanskje litt uredd for å prøve nye ting ved golf. Du kan få et tacki-mac på en av køllene, har sikkert et til overs.


Husk å gi beskjed om når det er klart i boden. Det trenger ikke å være ryddig for min del. 8-)
Jeg bryr meg ikke noe om at det står køller og bager i gangen. :lol:
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Noen som har tips til billige grep på nett?

Post by veggiss »

http://www.golfsmith.com/products/19629 ... ndard_Grip

Det er et helt fantastisk grep. Har brukt både Mercury, Winn og GP før jeg byttet til disse før i år. Koster ca 65 kroner pr grep inkl mva og frakt hvis du kjøper 20 stk.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Noen som har tips til billige grep på nett?

Post by hanso87 »

Var på Golfsmith uten for LA idag og kjøpte meg 10 grep + teip + lim for 23 dollar.
Det er ett merke de ikke har på golfsmith sine sider. Kosta 99c + tax pr grep og de var veldige like golfpride sine orginal grep.

Så spent på hvor bra de faktisk er
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Noen som har tips til billige grep på nett?

Post by Grønne greener »

Jeg skal skifte grep nå i vinter.
Har kjøpt et par brukte Lamkin for å prøve disse på noen gamle køller først.
Ellers vil jeg bare si til dere som skal kjøpe nye grep på ebay: Hold dere unna disse!
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0582704358
De skal JEG ha!! 8-)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Noen som har tips til billige grep på nett?

Post by veggiss »

skal prøve å styre meg...
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Noen som har tips til billige grep på nett?

Post by furu »

De Lamkin grepene veggiss linket til har jeg lyst til å prøve. Selvsagt i hvit 8-) De grepene GG linket til derimot............ :lol: Det verste er at han slipper unna med å spille med dem fordi han er så god :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Noen som har tips til billige grep på nett?

Post by veggiss »

jepp...anbefaler deg å prøve de. jeg hadde en blanding av noen myke og tacky winn-grep, samt et par køller med tour velvet, og jeg er veldig fornøyd med resultatet.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Noen som har tips til billige grep på nett?

Post by Grønne greener »

De stilige tøffe røde og hvite grepene skal jeg ha på de gamle grafittkøllene mine. Så kanskje noen vil kjøpe dem?
Til de andre køllene kommer jeg sannsynligvis til å kjøpe Lamkin 3G grep. Veldig mange hvite til salgs på nettet men også røde, grønne og blå.
Post Reply