Fantasy Golf

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Fantasy Golf

Post by furu »

Har lenge vært meningen å ta opp dette her inne men har helt glemt det. Ble minnet på det pga et innlegg på Golfsiden.
Hadde dere Fantasy Golf på Scangolf? Skulle vi prøvd noe slikt her inne? Noen interesse for det?
Jeg har knapt noe kjennskap til dette. Vet ikke hvilke sider som er best å bruke.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Fantasy Golf

Post by sumo »

hva er fantasy golf?
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Fantasy Golf

Post by kevin »

Se mer her

Kort fortalt er det vel et slags manager spill for golf hvor man setter opp spillere hver uke,8 spillere totalt. 4 som spiller og 4 på benken, så kan man bytte spillere underveis i turneringen. Systemet viser deg hvordan alle spillerne har spillt, de gis poeng fra systemet etter hver runde. Det er mange tusen deltakere med hver uke og er man av de beste worldwide kan man vinne premier også.

Vi hadde det på Scangolf også og Lawinth som dro det i gang der har prøvd å dra i gang i år også selv uten Scangolf forumet.

Man kan gå inn og registrere seg og sette opp profil og lag, så kan man enten delta individuelt eller delta i en gruppe etter å ha fått invitasjon fra en admin eller fått brukernavn/passord fra en admin

Jeg har satt opp laget mitt allerede :D
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fantasy Golf

Post by furu »

Jeg har meldt meg inn og satt opp lag til Hawaii.

Els
Stricker
Rose
Day

(Kuchar, Mahan, Poulter, Johnson på benken).
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Fantasy Golf

Post by kevin »

Hadde med Ogilvy og sjekket kun listen tidlig i dag, da var han fortsatt med. Men han trakk seg før start og jeg fikk ikke byttet han tidsnok :evil:
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fantasy Golf

Post by furu »

Skal Furyk gå alene? Jeg må slå på sendingen på Viasat Golf og se hva Per sier om saken. Hadde det vært Sabbatini som gikk sist og alene så hadde han gått 18 hull på litt over 1 time :lol: Og kjeftet på treigingene foran :lol:

Mine fantasyspillere ligger litt etter skjema. Sliter med å komme seg under par....
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Fantasy Golf

Post by kevin »

Els putter dårligere enn jeg gjør med kosteskaft :lol:
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Fantasy Golf

Post by sirandrew214 »

Ja. ikke bra av Els. Nå er vel greenene på Hawaii ganske træge, og litt vanskelig å lese, men det kan ikke være betryggende å starte sesongen med slike putter....
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Fantasy Golf

Post by kevin »

Ble kun 32 poeng på runde 1, mest pga missen med Ogilvy. Blir nok mye bedre i dag etter et par bytter :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Fantasy Golf

Post by kevin »

Har laget en gruppe for oss på Golfsnakk som dere kan joine hvis dere vil, så kan man se hvordan man ligger an i forhold til hverandre

Group ID#11713
Group Name Golfsnakk
Group Password golfsnakk2011
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fantasy Golf

Post by furu »

Bra jeg valgte Rose framfor Poulter......... 30 poeng...... :lol: Tror både Day og Rose kommer sterkere i dag. Samme med Els.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fantasy Golf

Post by furu »

Runder 2 :arrow: 56 poeng :D Klatret 60.831 plasser på sammenlagtlisten, 17 plasser på Norgelisten og knuser kevin på kevinlisten :D

Anbefaler folk å være med.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Fantasy Golf

Post by kevin »

furu wrote:Runder 2 :arrow: 56 poeng :D Klatret 60.831 plasser på sammenlagtlisten, 17 plasser på Norgelisten og knuser kevin på kevinlisten :D

Anbefaler folk å være med.
knuser er vel å ta i, men du har scoret bra så langt. Jeg er kun 12 poeng bak deg etter runde 3. I fjor var det noen som oppnådde opp mot 220 poeng og vant en turnering, men so oftest lå vel vinnerscoren på +/- 200 poeng hver uke. Denne uka er det ikke cut heller, noe som gjør det litt lettere.

Straks det blir cut og kanskje skader og væravbrudd så blir det vanskeligere. Husk også at du kan kun bruke 1 spiller 10 ganger i løpet av året :!:
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Fantasy Golf

Post by sirandrew214 »

Må si at laget mitt ikke gjør det for skarpt... Kanskje jeg får sparken snart?!
Men takk kevin, jeg lurte på det med spillere og runder. Hvis jeg fjerner spilleren helt fra roosteren så kan jeg sette ham inn senere i sesongen?!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Fantasy Golf

Post by kevin »

Ja, du kan bruke hvem som helst av de som deltar hver uke. Du kan bytte rundt så mye du vil, inntil fristen for turneringen går ut og for hver runde. Mer info om det på Fantasy golf

MEN, du kan ikke bruke en spiller mer enn 10 ganger på en hel sesong. Det kan være lurt å tenke på spesielt mot slutten på grunnspillet. Når fedex cup sluttspillet begynner vil du helst ikke ha brukt opp muligheten til å bruke "de beste spillerne". Så det gjelder å rotere litt, men man finner fort sine favorittspillere

I fjor brukte jeg vel opp Furyk og Kuchar helt mot slutten. Ikke så rart med Kuchar siden han var den mest stabile spilleren av alle, hele 10 topp-10 plasseringer. Da blir det vanskelig å unngå han.

- Både pgatour.com og Fantasy har tips hver uke som kan være nyttig å følge med på.
- sjekk ut evt spillere som har skader og som er tvilsomme for start, kjipt å sitte med skadde spillere på laget på runde 1, før du får byttet inn en annen
- noen spillere spiller særdeles godt på enkelt baner, de har sine favoritter.
- sjekk tidligere vinnere og resultater
- glemmer du å endre på laget etter endt turnering og før neste, stiller du med de samme 8 i neste automatisk. Kan være suksessfyllt noen ganger og katastrofe andre ganger :lol:
- er det sjanse for væravbrudd kan det lønne seg å ta de evt byttene litt før runden er ferdig, slik at du ikke misser tidsfristen for neste. I fjor var det veldig mange avbrudd og f.eks hvis det skulle spilles mer enn 1 runde på en dag så ble det stort sett alltid krøll mellom rundene og ofte får man ikke med seg fristen for endring

Men det er utrolig gøy hvis man følger med endel, og tar seg litt tid til å "jobbe" med laget :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fantasy Golf

Post by furu »

Vet at jeg ikke knuser deg kevin. Måtte bare tøffe meg litt 8-)

Jeg gir fornyet tillit til Els. +1 en i går kan umulig gjenta seg. Har Kuchar på benken men tror Els blir bedre i dag.
Bytter Rose ut og Poulter inn. Mulig jeg kommer til å angre på den :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fantasy Golf

Post by furu »

Dere må være med på dette :D Tre lag i vår liga :roll: Vi trenger ditt lag! Ja, jeg mener deg. Du som allerede surfer rundt på golfgreier på internett og sikkert klarer å bruke fem minutter til dette :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Fantasy Golf

Post by Kaffekannen »

Måtte ha yahoo-konto. utgår
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fantasy Golf

Post by furu »

Kaffekannen wrote:Måtte ha yahoo-konto. utgår
Den koblingen er litt kjedelig ja. Typisk amerikansk å koble produkter til hverandre på den måten.
Instagram @christianfuru
User avatar
Boris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 167
Joined: 02 Aug 2010, 18:27
Hcp: 23,7

Re: Fantasy Golf

Post by Boris »

Aha, kan man bytte inn hvilke spillere som helst i de fire rundene/dagene altså? Jeg rakk dessverre ikke dag1, men skal joine dere.
Post Reply