PGA Tour 2011

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

PGA Tour 2011

Post by kevin »

I morgen går startskuddet får årets pga tour. Kanskje ikke fullt så spennende siden vi ikke har med noen norske. Kanskje finnes det en liten mulighet for at Børsheim`s navn kan dukke opp i løpet av sesongen hvis han prøver seg i noen mandagskval, time will show

Hvordan tror dere Tiger gjør det i år? Ingen seire i fjor men noen få topplasseringer og et brukbart Ryder cup for hans del vitner kanskje om gryende form. Blir han kanskje verdensener i løpet av året igjen?

Året starter som vanlig på Kapalua resort på Hawaii, turneringen hvor kun fjorårets vinnere er kvalifisert. Men ikke alle stiller, f.eks Mickelson,McIlroy og Kaymer stiller ikke.
Men det er 34 spillere av høy kvalitet på en morsom bane. Har spillt den masse på simulator :lol:

Ogilvy er de siste 2 års mester og går for sin 3 strake. Han får nok sterk konkurranse fra landsmannen Appleby som vant 3 år på rad i sesongene -04 til -06

Ny sponsor av året er bilmerket Hyundai for denne turneringen

Å følge PGA touren er ekstra morsomt hvis man er med i fantasy golf på pgatour.com :D

Er bare å se fram i mot ny turnering hver uke, spennende Major turneringer, spennende Fedex cup sluttspill og Presidents cup på høsten
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

Det var litt artigere i 2010 da vi kunne se fram til noen turneringer med Bjørnstad på listen.

Tiger blir sikkert god i 2011. Han kommer ikke til å dominere slik som før. Han er ikke like stabil, ikke like ekstremt god som før og det er samtidig en haug med strålende spillere som kjemper om pengene. Hvis han skal vinne en Major i år så blir det Masters. Og han tar en WGC turnering eller to, ganske sikkert Bridgestone. Han blir ikke #1 i verden i 2011. Westwood, Kaymer og jeg tror faktisk Mickelson blander seg inn i kampen igjen etter en svak avslutning på 2010.

Mange sier at FedEx Cup blir endret. Det vil si, poengsystemet blir forenklet slik at man klarer å følge meg og bli litt engasjert. I fjor var det like før Kuchar vant hele greien uten å vite det :lol: Han trodde han hadde spilt så dårlig i Atlanta at han var ute av det men Furyk vant jo ikke før på siste hullet.

Presidents Cup i Australia - det fenger egentlig ikke så voldsomt men i 2011 kan det bli gøyere enn i 2009. Appleby og Allenby på hjemmebane, førstnevnte med nytt liv på golfbanen. Og ikke minst Adam Scott. Og Villegas. Kan "verdenslaget" tukte USA? Jeg tror faktisk det.

Skal prøve meg på Fantasy Golf. Regner med at det blir enkel match :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PGA Tour 2011

Post by Friedman »

Tiger: Tror og håper han kommer tilbake med en seier eller to i år. Skal bli utrolig spennende å følge med når det skjer, for da tror jeg det blir mye følelser fra Tiger.

PGA Touren i 2011: Jeg tror det blir et spennende år. Tror Ricky Fowler vil få sin første seier i løpet av 2011. Videre gleder jeg meg til å følge utviklingen til Dustin Johnson. Mannen har jo et ekstremt potensiale og satt preg på sesongen i fjor uten å ha full klaff. En fremtidig #1 etter min mening, dog kanskje ikke i løpet av 2011.

Hyundai Tournament of Champions: Har alltid likt årets første turnering. Kapalua er jo et nydelig skue og alltid et bra startfelt. Er vel forresten longdrivekonkurranse i år på hull 17? Longdrive champion Sadlowski skal opp mot Bubba Watson, Dustin Johnson og de andre PGA tour-spillerene tror jeg. Kan bli moro men husk: Drive for show, put for dough. :D

Mitt tips for vinner av hele turneringen er nettopp Dustin Johnson.
No laying up
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

Både Zach Johnson og Ogilvy er skadet og usikre. Det sies at de sannsynligvis kommer til å stille til start men trekke seg så raskt som mulig (enten etter 18 hull eller så få spilte som mulig). Spillerne får nemlig $70.500 bare for å delta...... Det er nemlig pengepremien for sisteplass.

Kjedelig hvis de to må trekke seg. Ikke de meste ettertraktede navnene men Ogilvy har jo brukbart taket på denne banen.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA Tour 2011

Post by kevin »

Er vel forresten longdrivekonkurranse i år på hull 17? Longdrive champion Sadlowski skal opp mot Bubba Watson, Dustin Johnson og de andre PGA tour-spillerene tror jeg. Kan bli moro men husk: Drive for show, put for dough.
Jeg leste et sted at det var hull 18 de skulle ta. De er egentlig ganske like om jeg ikke husker feil, men hull 18 er beskrevet som et hull i nedoverbakke med bakvind, og ballen ruller i all evighet hvis man havner i fairway. Sadlowski`s største utfordring blir vel å få ballen i fairway :lol: . Mener å huske at Dustin Johnson hadde en drive i fjor på Kapalua som var 414 yards lang :!:

Synd hvis ikke Ogilvy fullfører men skjønner godt at han stiller til tross skaden, det er fet utbetaling uansett
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: PGA Tour 2011

Post by veggiss »

Sadlowski vant lett, som ventet.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA Tour 2011

Post by kevin »

407 yards som lengst er brukbart, men hadde nesten trodd han skulle slå lengre på det hullet

Bra kommentar av Bubba Watson da Sadlowski fyrte driven sin utover fairway "Yeah, but can he putt?”
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PGA Tour 2011

Post by Friedman »

Hvor så dere konkurransen?

Uansett, ikke overaskende at han vant. Imponerende swingspeed, men hadde vært morsommere og latt han gå 18 hull, med Bubba og DJ.
No laying up
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA Tour 2011

Post by kevin »

har bare lest resyme etterpå, blant annet på golfweek
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA Tour 2011

Post by sirandrew214 »

Endelig litt ordentlig golf igjen!
Tiger vinner 4-6 turneringer i år, og rykker opp på topp 1 igjen.
Unggutta virker litt ustabile i år, ikke så rart egentlig, men de kommer til å spille bra. Litt usikker på nåværende nr 1, som jeg synes viser usikkerhetssymptomer i sluttfasen flere ganger. Men uansett, sterkt å ligge nr 1 selvfølgelig, selv om det er mye matematikk som skal være på plass for å bli nr 1...
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA Tour 2011

Post by kevin »

The season is here

kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA Tour 2011

Post by kevin »

Siden Ogilvy trakk seg har de kastet innpå en spiller som er markør for Furyk, ingen info om hvem det er ennå. Men han så ikke ut som noen kjent PGA tour spiller
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

kevin wrote:Siden Ogilvy trakk seg har de kastet innpå en spiller som er markør for Furyk, ingen info om hvem det er ennå. Men han så ikke ut som noen kjent PGA tour spiller
Har hørt at Ramnefjell er på Hawaii. 007 skadet sikkert både Ogilvy og Z.Johnson for å være sikker på at redaktøren fikk spille 8-)
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PGA Tour 2011

Post by Friedman »

kevin wrote:Siden Ogilvy trakk seg har de kastet innpå en spiller som er markør for Furyk, ingen info om hvem det er ennå. Men han så ikke ut som noen kjent PGA tour spiller
Det er Scott Carroll, headproen på Kapalua. Han fikk jo mest jubel av alle :D

En annen mosrom sak var at Appleby mistet putteren sin. Den var ikke i bagen på morgenen og caddien måtte til proshopen å kjøpe ny. Prislappen var fremdeles klistret på skaftet under gårsdagens runde :lol:
No laying up
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

Det var 59-putteren som ble stjålet. Kjedelig for Appleby, betyr sikkert en del for ham. Callaway/Odyssey sendte ny 330 putter med FedEx.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA Tour 2011

Post by kevin »

Villegas ble disket etter gårsdagens runde, merkelig situasjon. Ble disket for å ha signert scorekortet med feil score. Han skulle gitt seg selv straffeslag da han fjernet divot`n i bakken da ballen kom rullende tilbake mot han.

Og igjen var det en tv-seer som rapporterte det :!:

Wow, Jason Day gjorde tidenes duff med driveren fra tee nettopp....helt utrolig :lol:
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

Disse diskene begynner å bli latterlig. Blir de ikke tatt der og da eller rapporterer det selv så får det bare være.

Godt å høre at Jason Day tar det seriøst når han er med på fantasylaget mitt :lol:
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA Tour 2011

Post by kevin »

Ja,det blir litt for dumt at det er tilskuere som skal tipse

Day reddet par på det hullet til tross for at driven var 106 yards :lol: Smekka til med driveren fra fairway på 2.slaget også og havna i trøbbel, men bra nærspill redder alt
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

106 yards :!: Regner med at du ikke tuller :lol: Dette var jo veldig god reklame for TaylorMade Burner 2.0 Ghost driveren. "Ghost ----- usynlig, slik at du nesten bommer på ballen" 8-)
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA Tour 2011

Post by furu »

Highlights fra førsterunden.

Instagram @christianfuru
Post Reply