Video av svingen?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Video av svingen?

Post by sumo »

legger inn noen klipp av dagens økt på fornebu.






alle kommentarer, negative som positive, tas imot med åpne armer :)
Last edited by sumo on 08 Jan 2012, 18:13, edited 1 time in total.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Video av svingen?

Post by Procli »

Så da bra ut den der.. (vet ikke om det betyr så mye når det kommer fra en som har 26,8 i Hcp) :D
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Video av svingen?

Post by furu »

sumo wrote:legger inn noen klipp av dagens økt på fornebu.

http://youtu.be/WLFk0m8zhRU
http://youtu.be/2u8nXrzbzF4
http://youtu.be/TiCxULd8bwA


alle kommentarer, negative som positive, tas imot med åpne armer :)
Syns at du kanskje får veldig strak/rett høyrefot i baksvingen og vrir hoften litt for mye. Du er avslappet og fin. Bra tempo.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Video av svingen?

Post by sumo »

enig med deg, furu. akkurat det la jeg også merke til. har prøvd og fikse det før, men det dukker stadig opp igjen.

@procli - takk :D
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Video av svingen?

Post by furu »

Jeg har samme greien. Prøver å korte ned baksvingen. Hoften og rett høyrekne kommer når jeg absolutt skal ha køllen så langt bak som mulig. Vi får ikke noe mer kraft eller fart når vi gjør det og kan med fordel avslutte baksvingen tidligere. Mitt råd - prøv kortere baksving.
Instagram @christianfuru
User avatar
Boris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 167
Joined: 02 Aug 2010, 18:27
Hcp: 23,7

Re: Video av svingen?

Post by Boris »

I forhold til hcp synes jeg svingen så helt fennomenal og kontrollert ut jeg. At hofta går gir jo større rotasjon i skuldrene og da, så om det kan kontrolleres så er det jo ikke noe problem det? Tror ikke McIlroy vrir hofta noe mindre akkurat.. ?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Video av svingen?

Post by kevin »

Eneste jeg synes var dårlig var at du ikke klarte å poste videoene som preview, istedenfor linker som ikke åpner seg i nytt vindu når man klikker på de...;)
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Video av svingen?

Post by sumo »

kevin wrote:Eneste jeg synes var dårlig var at du ikke klarte å poste videoene som preview, istedenfor linker som ikke åpner seg i nytt vindu når man klikker på de...;)
:lol:

jeg prøvde virkelig og poste inn videoklippene direkte her, men fikk det ikke til.
skjønner ikke hva jeg gjorde feil. prøvde alt, men den gang ei.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Video av svingen?

Post by stianm »

Boris wrote:I forhold til hcp synes jeg svingen så helt fennomenal og kontrollert ut jeg. At hofta går gir jo større rotasjon i skuldrene og da, så om det kan kontrolleres så er det jo ikke noe problem det? Tror ikke McIlroy vrir hofta noe mindre akkurat.. ?
Enig. Dette ser for meg ut som en sving du kan komme godt ned i handicap med. Fint tempo hele veien, ser ut som du får slått ballen en meget grei lengde også :)

Jeg har ingenting å peke på, rett og slett fordi jeg har funnet ut at å gå internet-skolen når det gjelder golfsving er fullstendig nyttesløst.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Video av svingen?

Post by furu »

stianm wrote:
Jeg har ingenting å peke på, rett og slett fordi jeg har funnet ut at å gå internet-skolen når det gjelder golfsving er fullstendig nyttesløst.
Så du tar - med litt selvhøytidelig stikk til andre som kommenterer - knekken på det å be om og få tilbakemeldinger på et forum? Du må huske å spre den utover til alle andre golfforum i verden.
Instagram @christianfuru
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Video av svingen?

Post by stianm »

Du får ta det som du vil, men Jeg tror det er veldig få som ikke er utdannede golf instruktører som har peiling på alle elementene av en sving og hvordan det hele henger sammen.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Video av svingen?

Post by Yorkie »

sumo wrote:
kevin wrote:Eneste jeg synes var dårlig var at du ikke klarte å poste videoene som preview, istedenfor linker som ikke åpner seg i nytt vindu når man klikker på de...;)
:lol:

jeg prøvde virkelig og poste inn videoklippene direkte her, men fikk det ikke til.
skjønner ikke hva jeg gjorde feil. prøvde alt, men den gang ei.
Fikla litt med det her om dagen jeg også. Etter å ha prøvd alt! så fant jeg det endelig ut :) Du må velge "Lang kobling" i YT, og så youtube tag i meldingen. Kjempelogisk :geek:
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Video av svingen?

Post by furu »

stianm wrote:Du får ta det som du vil, men Jeg tror det er veldig få som ikke er utdannede golf instruktører som har peiling på alle elementene av en sving og hvordan det hele henger sammen.
Hvis noen poster og spør om noe, kan vi ikke da heller være med på det? Jeg er ikke uenig i det du sier, men man poster på forumet for å få tilbakemeldinger. Hvis vi skal avfeie alle poster om tilbakemelding på sving og tips om utstyr med at det ikke er noe vi kan ta over internett så taper golfforumene. Så enkelt er det. Kunne du ikke bare postet din mening om svingen og droppet den setningen om hvor lite vits det er?
Instagram @christianfuru
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Video av svingen?

Post by Yorkie »

Ellers er vel ett kompliment også på sin plass. Veldig fint avslappet og voldsomt fint rytme!

Kanskje greit å gå til en pro og diskutere vektposisjon og fotarbeide. Ift til min egen sving så er vi ganske like på det området, og Ross som jeg bruker maser fælt om de to momentene om dagen. så jeg har endel oppgaver ;) Enig med stianm, er greit å få kvalifisert tilbakemelding fra en som ser helheten i svingen.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Video av svingen?

Post by furu »

Jeg må bare spørre - hvorfor har vi en tråd der vi poster video av svingen hvis tilbakemeldinger er unyttige? Jeg må helt ærlig si at Yorkie og stianms positive tilbakemeldinger - og min positive kommentar om avslappet, fin sving med fint tempo - vel vil være like unyttige som alle tilbakemeldinger som går på ting som kanskje er feil. En positiv tilbakemelding er ikke riktigere enn en negativ bare fordi den er positiv.
Instagram @christianfuru
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Video av svingen?

Post by Yorkie »

Synes vel det får være opp til hver enkelt hvordan de vil kommentere furu. Ett poeng i "instruksjon pr. internet" er at det kanskje kan være greit å se hva som kan forbedres, men hvorfor det er ett eller flere elementer i en sving som kan forbedres er kanskje viktigere, og ikke minst hvordan man skal rette på det. Eg. "det ser ut til at du kommer over toppen" (som de fleste som har sett meg svinge nok ville ha mumla noe i skjegget om) er en ting, men hvorfor gjør jeg det, og hvordan skal jeg rette på det? I mitt tilfelle er årsaken tre ting, takeaway er for mye foran kroppen, oppvriding i skuldre stopper og så løfter jeg armene videre, og jeg starter nedsvingen med skuldrene i stedet for hoftene. I mitt tilfelle må jeg begynne med å fikse takeaway, og så resten, så får vi se. Derfor kommentere jeg "instruksjon pr. internet" som jeg gjør. Greit med en pro som ser helheten og kan legge opp øvelser i forhold til det.

Og så får det være opp til andre hvordan de evt. vil kommentere.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Video av svingen?

Post by sumo »

@yorkie: takk for hjelpen med youtube fikleriet. det ordnet seg veldig bra :). videoene er nå inne på forumet.

takk for kommentarer alle sammen. setter pris på alt. har du en mening om noe, vær for all del ikke redd for uttale deg.
dette er et åpent forum, og ville jeg ikke hatt noen andres meninger, så hadde jeg ikke lagt ut klippene heller.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Video av svingen?

Post by furu »

Yorkie wrote: Og så får det være opp til andre hvordan de evt. vil kommentere.
Ja, og nettopp det er jo mitt argument. Men når noen kommenterer at andres kommentarer ikke har mening i denne sammenhengen så fungerer jo ikke det.
Instagram @christianfuru
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Video av svingen?

Post by Yorkie »

Eh, golfsnakk er vel ett diskusjonsforum, da ligger det vel i sakens natur at det er forskjellige oppfatninger om temaene :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Video av svingen?

Post by stianm »

furu wrote:
Yorkie wrote: Og så får det være opp til andre hvordan de evt. vil kommentere.
Ja, og nettopp det er jo mitt argument. Men når noen kommenterer at andres kommentarer ikke har mening i denne sammenhengen så fungerer jo ikke det.
Ja jøss...Kanskje ta til deg det du prater om ?
furu wrote:Kunne du ikke bare postet din mening om svingen og droppet den setningen om hvor lite vits det er?
Jeg kommenterte svingen, og min PERSONLIGE mening om at internet-proer. Det at du er uenig er uproblematisk, den diskusjonen kan vi ta. Det som er problematisk er at du prøver å fortelle oss hva vi kan ytre og ikke.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
Post Reply