First Class Golf

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

First Class Golf

Post by heikkih »

I et særdeles svakt øyeblikk i forrige uke (gratis aksje) oppgraderte jeg medlemsskapet på Losby fra "uten spillerett" til aksjonær med full spillerett.

Dermed ble jeg plutselig også medlem av First Class Golf med påfølgende andre fine fordeller: http://www.firstclassgolf.no

Er det noen andre FCG-medlemmer her?

Ser også at det er en FCG Invitational 2-manns scramble-turnering i slutten av mai og dersom noen andre kunne tenkt seg å være med stiller jeg gjerne som partner :D
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: First Class Golf

Post by stianm »

Ække gæli tilbud det. Alt som kan gi litt mer økonomisk vennlig spill på Mikla er gull. hmm, vurdere vurdere...
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: First Class Golf

Post by sirandrew214 »

Er jo bare å i ifra da. Vi har gode gjestepilleravtaler. Men det er jo andre ting som er bra med firstclassgolfen også.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: First Class Golf

Post by kevin »

Iflg sak på Golfnews.no kommer Gamle Fredrikstad gk til å være medlem av FCG fra 2013.

Tipper at Gunnar Bull er en av de som er glade for dette..... ;)
rifer
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 04 Dec 2012, 18:23
Hcp: Avhengig av dagsform
Hjemmeklubb: Hauger

Re: First Class Golf

Post by rifer »

Er ikke i tvil om at samarbeid mellom klubber er det som kommer til å holde dem i live i årene framover. Veldig mye kommer til å handle om merverdi for aksjonærer kontra de som leier spillerett. Støttes fullt og helt her
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: First Class Golf

Post by kevin »

Absolutt, det er et bra tilbud for medlemmene. Og samarbeid er viktig
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: First Class Golf

Post by GunnarBull »

kevin wrote:Iflg sak på Golfnews.no kommer Gamle Fredrikstad gk til å være medlem av FCG fra 2013.

Tipper at Gunnar Bull er en av de som er glade for dette..... ;)
Hehe, tipper du tenker på min opplevelse etter å ha spilt Gamle Fredrikstad utpå senhøste i 2 varmegrader og 10 sekundmeter vind :-)

Vel, for å være ærlig så stusset jeg på denne innlemmelsen. Nå er ikke jeg den som spiller mange andre baner enn "min egen", så jeg tror ikke jeg brukte FCG-kortet mitt en eneste gang i fjor. Og jeg ble dessverre ikke imponert over Gamle Fredrikstad, som jeg opplevde som uoversiktlig og tidvis vel mye vann i spill. Greenene derimot var gode. På den runden var banen nyåpnet, og noen fairwayer hadde knapt gressvekst idetheletatt.

Jeg kan jo håpe på at jeg lot meg irritere litt for mye over manglende gress, kald vind og manglende baneguide, slik at et eventuelt neste besøk blir litt mer positivt. Uansett er det mer interessant for meg å bruke FCG-kortet på baner som kanskje åpner før og stenger senere enn Miklagard.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: First Class Golf

Post by kevin »

Leser at hos Miklagard.no at First class opplegget vil opphøre:
First Class Golf
First Class Golf har vært et fordelsprogram for våre aksjonærer de siste årene. I og med at medlemsklubbene nå opplever en helt ny konkurransesituasjon forandres også forutsetningene for FCG-samarbeidet.
Vi kan meddele at FCG i nåværende form vil opphøre.

Vi skal nå vurdere ulike alternativer, og jobbe frem et vel så bra fordelsprogram for våre aksjonærer. Vi er allerede godt i gang, og det er mange spennende muligheter. Det vil senest være klart til sesongstart 2015. Miklagard eier FCG 100% så vi er sikre på at det nye samarbeidet vil være bedre for våre aksjonærer. Vi kommer tilbake med mer info så fort vi har det klart.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: First Class Golf

Post by GunnarBull »

Det er jeg faktisk glad for. Har aldri syntes at denne avtalen har vært fair for Miklagards del.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Duffshanky
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 16 Nov 2014, 23:33
Hjemmeklubb: Hauger
Location: Oslo

Re: First Class Golf

Post by Duffshanky »

Er veldig usikker på om FCG har generert noe mer greenfee-inntekter for de aktuelle klubbene, eller bidratt til særlig flere medlemmer for den del. Exit-ordningen er nok mye viktigere for sistnevnte forhold.
Post Reply