Golfweekend langs E6

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Golfweekend langs E6

Post by bentzen »

Hoi, er på tur i skrivende stund!

For øyeblikket er vi innlosjert på Losby Gods, som forøvrig holder meget bra standard på rom og restaurant:) Spiste nettopp en bedre kveitemiddag med en fin hvitvin.

Var på Atlungstad tidligere i dag, kjempeforhold med steiksol og 25 grader! Flott bane, fine greener og generelt høy standard, meget positiv opplevelse. Ble litt sliten mot slutten av runden og rotet til de siste 4 hullene så det sang etter, men kom i mål på 30 poeng.

Torsdag var vi på Byneset, en bane som også hadde god standard generelt, bra greener, men kanskje litt lite utfordrende. Spilte en god runde og endte på 37 poeng.

Begge banene vil jeg påstå er betydelig mer tilgivende enn Stiklestad og byr på mindre problemer spesielt fra tee.

Ikke mange timene før vi går løs på Losby Østmork nå, blir spennede. Gikk en liten tur på banen i kveld og fikk inntrykk av at den byr på noen utfordringer i form av vann her og der. Brede fairwayer passer godt for driver'n som veksler mellom straight, svak draw og medium fade/slice... Jernspillet har vært strøkent så langt, utrolig hva en liten justering av grepet har og si for utfallet der!

Vel, skal sluke i meg resten av min Newcastle Brown Ale og finne senga. God natt og god helg!
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Golfweekend langs E6

Post by heikkih »

Genial tur :) Håper både Losby og Seinfeld havner i smak.

Slike turer fortjener nesten en større presentasjon her. Hadde det ikke vært for at madammen ikke golfer kunne jeg vurdert noe tilsvarende når jeg flytter sørover fra Trøndelag om noen uker.
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfweekend langs E6

Post by furu »

Kjempegreier bentzen :D Bra at så mange av dere har et rikt golfliv :D Blir det bilder og full turrapport?
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Golfweekend langs E6

Post by mciljoy »

[quote="bentzen"
Torsdag var vi på Byneset, en bane som også hadde god standard generelt, bra greener, men kanskje litt lite utfordrende. Spilte en god runde og endte på 37 poeng.

Begge banene vil jeg påstå er betydelig mer tilgivende enn Stiklestad og byr på mindre problemer spesielt fra tee.
[/quote]

Du vil nok finne at de aller fleste banene i hele verden - ikke bare langs E6 - er mer tilgivende enn Stiklestad. Og det sier mer om den Stiklestad enn alle andre golfbaner... makan til vanskelig bane

God tur!
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Golfweekend langs E6

Post by bentzen »

Hei igjen.

Blir nok lite bilder, har ikke med kamera og mobilen er så he%&"es treg for tiden... Har egentlig nok med å bla i baneguider og føre score samtidig som man holder tempoet oppe føler jeg.

Ferdig på Losby. Startet dagen kl.0730 på rangen, før frokost ettersom den ikke åpnet før 0800 (vi hadde tee off 0850). Skandaløs oppvarming på noe jeg vil påstå var møkkamatter, de var steinharde og vanskelige å slå jern fra. Tok med meg dette på de første 3-4 hullene, noe som førte til meget svake resultater. Det løsnet litt etter signaturhullet mellom fjellet der og jeg rundet med 11p på kortet.

Ut på back gikk det betydelig bedre og jeg fant en fin flyt med både driver og jern. Brede landingsområder hjalp en del på humøret også, ettersom jeg sjelden havnet i trøbbel selv med noen litt drøye "fader"... Fikk blant annet par på banens vanskeligste hull etter to 3W, hvor jeg lå på greenen med en 4m putt for birdie. Avsluttet med stil med en god drive over bunkrene på hull 18, ca.90-100m inn, hadde birdiputten på linja men den ble 30cm for kort - par. 22p inn og 33 totalt må jeg si meg fornøyd med etter den elendige starten på dagen.

Morsom bane med varierte hull og en del vann i spill, mer utfordrende enn både Byneset og Atlungstad. Rent estetisk holder jeg en knapp på at Atlungstad var den fineste banen vi besøkte, selv om Losby også var en fortreffelig opplevelse.

Nå blir det litt avslapping og pils før vi tar turen ut til Telenor Arena og forhåpentligvis turens høydepunkt!
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Golfweekend langs E6

Post by bentzen »

Stakk innom Sorknes GK på hjemveien, spilte bare back 9 grunnet tidsklemma. Sorknes ligger litt nord for Rena, midt i skogen blant furutrær og tyttebær, og er en aldri så liten golfperle! Her stod utfordringene i kø - smale fairwayer, mye vann, doglegs og greener som krever stor presisjon. Hvordan denne banen ble slopet som den letteste av de 4 jeg spilte, aner ikke jeg... Mulig front 9 er griselett, får finne ut av det neste gang, denne banen har jeg lyst til å besøke igjen når anledningen byr seg!

Med Viasat Golfcard betalte vi 160,- for 9 hull, samtidig som vi fikk kastet intet mindre enn 4 poletter til ballautomaten etter oss uten ekstra kostnad! Baneguide? Gratis det og! Den hyggelige og feiende flotte piken i butikken solgte også klemmer for 10kr/stykk, skikkelig røverkjøp :D

Klubben i seg selv forblir meg en gåte. Her ligger det en bane midt i skogen, kjempefin og velholdt, bra rangé med gressutslag, laftet klubbhus med flott proshop, men tilsynelatende uten medlemmer... Så vidt jeg kunne se i golfbox var det bare en håndfull som skulle spille på en solfylt søndag.
Post Reply