Kevin`s spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Ikke fått trent noe mer golf denne uka pga reising. Men har trent hardt kondisjon og styrke,meget fornøyd med det. Planen om å komme i mye bedre form i år følges og gir resultater :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har fått en enda mer kranglete rygg etter all snømåking i vinter,og nå går jeg ganske hyppig til kiropraktor. Den låser deg nesten helt relativt ofte,og etter behandling i dag så fant vi ut at jeg skal få tatt MR av ryggen for å sjekke at det ikke er noe mer alvorlig....ganske deprimerende :cry:
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by furu »

Kjedelig kevin. Men når du først skulle ha problemer med ryggen så var denne vinteren et greit tidspunkt :lol:

God bedring
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har ikke rørt køllene på lenge pga ryggproblemene,men tok sjansen i dag. Var i Vestfold golfhall og slo 75 baller etter oppvarmingen. For å si det sånn,jeg slo vel 60 stk toppa eller shanka på det verste. Skulle tro jeg aldri hadde spillt før...forferdelig følelse. Men litt justering på avstand til ball og litt roligere tempo så ble det bedre på slutten. Bestemte meg for å fortsette på simulator. Tok på meg utfordringen med å spille Bay Hill siden ukas PGA turnering starter der i morra. Det satt faktisk ganske bra da,traff bra med fairways og greener. Chippinga var som vanlig ikke bra,puttinga faktisk ganske god.

Gikk på 89 slag etter en stygg dobbel på hull 16,ellers var jeg faktisk ganske fornøyd med tanke på starten på rangen først.

I morra skal jeg prøve meg ute på rangen til Øya golfpark,skal bli herlig å slå baller ute i det fri igjen :lol:

PS! Ryggen holdt bra,flink med tøyninga også etterpå
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har vært på Orust gk i Sverige i dag. Det er en 18 hulls seaside/linksbane. De har kun 9 hull åpen foreløpig,med vintergreener.

Spillet satt faktisk veldig bra til tider. Driveren fungerte veldig bra stort sett,gode utslag med hybriden også. Litt dårlig på par 3 hullene,litt for langt unna green/flagget.

Gikk på 82(41+41) slag,med mange par og 2 birdies. Noen bogeys blir det jo,og et par dobble. Alt i alt godt fornøyd med årets første runde ute. Ikke lett å få ballen langt avgårde fra tee pga fuktig spilleflate,pluss at det blåste endel i perioder. Vi gikk 9 ekstra hull og da ble det 44 slag,litt dårligere da fordi jeg begynte å bli litt sliten. Men fikk en birdie på et tøft par 4 hull,og noen fine par. Men røk på dagens første trippel og en 2 dobble.

Dro på meg en liten strekk i øverste del av magemusklene ved et power-utslag med driveren...håper det går seg til,kjennes ennå
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by furu »

Stilig kevin. Årets første golfskade :D

82 er vel mer enn godkjent etter laaaang vinterpause?
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

He he,ja det erårets første golfskade,men nå har jeg jo vært vant til en vond rygg i hele vinter så det går nok greit. Godt at ryggen funker så bra som den gjør nå,ingen problemer og virker som bare fordel å spille golf.

Veldig fornøyd med 82 ja,men litt vanskelig å si hvordan det står seg. Var jo endel kortere bane enn vanligvis og med vintergreener. Men igjen,det var omtren null rull heller da ellers på spillefeltet. Svingen satt bra,nærspillet med korte pitcher og chipper var ruskete,men heller ikke så lett på sånne forhold.

Blir nok ikke mer golf i påsken,kanskje greit for den lille strekken. Men neste helg og uka etter er det full fart. :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Var en tur på rangen til Solum i går,hadde bare 1t til rådighet så det ble ikke så mye trening. Slo 2 bøtter. Fokus på 50-110m,wedge-spill.
Sleit litt med hook/draws en periode,noe jeg gjør innimellom. Litt justering på grepet igjen,og passe på å ikke rotere for raskt. Dro noen baller med meg laaaangt til venstre i starten. Men det ble bedre og faktisk ganske bra,etterhvert pepret jeg flagget på 100m. Også når jeg stod med samla bein og slo 3/4 sving i rolig tempo

Slo noen baller med hybriden og 7`er jern på slutten,satt veldig bra det. Planen er å spille i morra,så får vi se. :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har endelig fått sesongdebutert i norge,på gress og sommergreener. Spillte Huseby og Hankø i dag. Banen er par 68 og ikke spesielt lang

7 par
8 bogeys
2 dobble
1 trippel

Første 9 gikk på 11 over par,ikke bra. Men siste 9 var meget bra,4 over par. bare blanding av par og bogeys.
Putter 1,944 (35)
Puts pr. GIR 2,4
GIR 5 (27,8%)
GIR+1 16 (88,9%)
Fairwaytreff 7 av 12 (58,3%)
Scramble/greenbom 4 av 13
Scramble/fw.bom 2 av 5
Sandy 0 av 1 (0%)
Chipsave 4 av 12 (33,3%)
83 slag (+15)
31 poeng

Ganske fornøyd faktisk,siden forholdene ikke var mer enn helt ok,spesielt på og rundt greenene gikk det tapt endel slag. Hadde noen 3-putter. Fra tee satt det ganske bra,hadde noen gode innspill,spesielt på hull 8/17 som er par 5 og jeg var lett inne på 3,men siden ballen ikke rulla noe særlig ble det for langt unna pinnen.
Alt i alt fornøyd,selv om mye på front kunne vært bedre...spesielt hull 3 :lol: hvor jeg hadde trippel

I morgen tidlig,når sola står opp skal jeg prøve å komme meg ut på en morrarunde her nede i Malmø
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Da ble det en skikkelig morrarunde på Malmø Burløv mandag morgen. Ganske trøtt da jeg stod opp 0550,me allerede 0615 var jeg der borte. Og etter noen prøvesvinger var jeg i gang. Litt stiv og kantete i starten,men det kom seg raskt.

Hadde sagt til meg selv på forhånd at chipping og korte pitcher fikk være hovedfokus områder. Har vært stabil fra tee,og det var jeg denne gangen også selv om jeg ikke alltid traff fairways.
Har hatt en lei tendens til å toppe/duffe chippene og de korte pitchene. Så fokus på bedre grep,ikke bruk av håndledd og ikke minst tempoet...og hold hodet nede :lol:

Fra tee var det som sagt ganske bra,brukte hybriden mye,driver noen ganger. Jeg liker vanligvis å bruke 4`er jernet mye,men valgte å ikke gjøre det på denne runden,utenom et hull. Spillte samme 9-hulls sløyfe X2,og da måler den over 6000m fra gul tee,så det var relativt lange hull,spesielt par4 hullene. Avstander var greit merket,men det syntes at det var første gang jeg spillte denne banen. Hadde ikke fått tak på baneguiden heller,så brukte litt mer tid på første 9 enn siste 9.

Innspillene ble ofte litt lange,hull på 360-385m når jeg vanligvis ikke på 2 slag,men var nærme flere ganger,og var vel inne på det ene. Hadde mange andre gode innspill,som dessverre missa greenen marginalt.
Greenene var nydelige å putte på,fant godt ut av hastigheten og slo alltid ballen helt nærme hvis den ikke gikk i. Tror faktisk ikke jeg missa med mer enn 20-30cm noen ganger,godt fornøyd med det.

Dagens høydepunkt var nok hull 17,et par3 på 165m og litt motvind. Greenen ligger litt opphøyd,og høyre siden er det en "vegg" ned til roughen på 1,5-2m. Ballen min havna der og det så ut som en umulig oppgave å få ballen nærme hullet derfra. Men med en 60 LW,en delikat pitch som akkurat fløy mykt over kanten,så trille ballen bort og la seg helt nærme flagget,tap-in par :D

Gikk på 93 slag,noe som er innenfor hcp mitt. Så jeg er godt fornøyd med tanke på at det er så tidlig på sesongen. Scorekort er mulig å se på scangolf for de som er med i gruppa vår
Neste runde blir kanskje til lørdag,er dugnad da og turnering,mulig jeg blir med der
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Var på Borre i dag og med på dugnad. Etterpå var det dugnadsturnering. Scramble med 4 spillere på hvert lag. Kun 9 hull,alle måtte ha minimum 2 tellende utslag. Vi startet på hull 16,siden var shotgun start.

Hull 16 par 5 489m:
Greit utslag med rescue,men vi brukte en annens utslag som litt lenger fram. 2.slaget mitt var det desidert beste,ca.195m langt i fairway med rescue. Innspill fra 128m i motvind,jeg satte mitt ca.1,8m i fra :D Jeg missa min putt med 2cm,mens en annen satte birdien for oss :D

Hull 17 par 4 293m:
Brukbart utslag men havna i fw bunker,ca.165m langt. En annen landa 10m lengre fram og lå flott til,vi hadde 92m til pinnen. Blåste kraftig til venstre,starta mitt innspill langt høyre med Gap wedge(52),landet pin high men rulla til fringen. Der lå to av oss,vi tok den andre siden. Alle missa birdiesjansen men vi satte par.

Hull 18 par 4 337m:
Dette hullet går mye oppover,ender på en elevert green som er i 2 nivåer,flagget står nede i dag. Utslag på ca.177m med rescue,i semirough. Vi velger mitt utslag. Jeg har 160m igjen,oppover,kraftig sidevind og litt bakfra. Slår et perfekt slag med 4`er jern,lander forkant green og ballen ruller til ca.3m bak flagget. Litt tricky slak nedoverputt. Jeg satte den midt i koppen etter at de andre hadde bomma. BIRDIE :D Alle slagene var mine,første gang jeg har gjort birdie her noen gang

Hull 1 par 4 375m:
Bra utslag i motvinden,ca.170m langt med rescue. Vi valgte et av de andre utslagene. Bra andreslag,vi nådde ikke greenen og motte pitche oss inn,scrambla inn en par

Hull 2 par 5 489m:
Dårlig utslag,dårlig andreslag og tredjeslag :oops: Vi nådde ikke greenen på 3,men lå 10m utenfor. Jeg valgte å putte inn,de andre chippet. Jeg la den 1,5m fra,en 17m lang putt. Vi satte par her også

Hull 3 par 4 350m:
Dårlig utslag og andreslag :oops: Vi lå midt i fw på en annens utslag men alle slo dårlig andreslag. 60m til flagget på tredjeslaget,nærmest ble en som lå 4m fra,på fringen. Alle missa parputten og dagens første bogey kom :shock:

Hull 4 par 3 142m:
Litt skjev med 5`er jern i motvinden,5m til høyre for greenen,en av medspillerne chippa til 20cm fra,enkel par

Hull 5 par 4 329m:
Kanonutslag på 190m i mot/sidevind. Vi valgte en som lå 5m lengre fram og bedre vinkel. Jeg slo inn fra 128m med 8`er jern,satte den 4-5m til høyre for flagget på greenen. Alle missa birdieputten,enkel par.

Hull 6 par 4 284m:
Her måtte vi bruke utslaget til en som mangla slag. Hun satte ballen langt ut høyre og vi hadde ikke sjanse(trodde vi) på å nå greenen pga trær og vann foran greenen. Jeg prøvde å hooke ballen mellom trærna men det ble for mye og missa greenen med masse. En av de andre smøg ballen mellom og ble liggende på fringen ca.20m fra flagget. En av de andre klarte å sette den til 1m fra og hun satte putten selv for par.

Altså vi gikk -1 på 9 hull,ikke så verst. Svært fornøyd med mye av innspillene. Vinnerne gikk på -4,nr.2 på -2,så vi delte vel 3.plassen med mange andre lag
Morsom dag og herlig å få spillt hjemmebanen igjen :D. Og så tar jeg meg en birdiedram i kveld for å feire :lol:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte her igjen på onsdag sammen med min svigerfar og en kompis av han. Denne dagen blir mest husket for det utrolige været,alt fra snøstorm til 12 grader og sol...sjukt :o

Jeg spillte en meget god runde synes jeg,selv om det kunne fort gått mye bedre. 9 over etter første ni var greit. Høydepunktet var tap-in birdie på hull 7. Men to stk tre-putter ødela en meget en god start. Siste 9 ble litt tyngre selv om utslagene var bra. Men en ball i vannet på 13 var ikke bra. Hull 15 redda jeg en bogey etter et elendig utslag.
MEN,det som ødela mest var når jeg gjorde en helt unødvendig trippel på hull 17. Slo utslaget ut til høyre men hadde fin vinkel inn,traff treet i toppen og ballen skifta retning og over i bunker. To slag for å komme ut....og resten bare tull :evil:
På siste rota jeg det til på innspillet også etter en kanondrive...dårlig avslutning på en runde som burde vært i nærheten av 89-90 slag

Ble 95 slag og 33 poeng....god runde,men mellomfornøyd med resultatet
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte på Evje fredag,en runde som ikke er verdt mer enn å bare nevne at man var der :lol:

Lørdag formiddag var jeg på treningsfeltet istedetfor å spille. Den nevnte skaden i høyre lillefinger plaget meg såpass at jeg ikke tok sjansen på å spille.
Trente på korte pitcher og masse chipping. Men først og fremst testet jeg ut baseball-grepet for å unngå press på fingeren. Akkurat det var vellykket,ingen smerter.
Litt ustabilt i starten på grepet,men det ble mye bedre etterhvert.

Øvelse 1:
- stå bak en haug som dekker treningsgreenen,ca. 5-10m avstand. Greenen er i 2 nivåer med et flagg på hvert nivå. Målet var å slå halv høye pitcher som lander på greenen. Først gikk jeg mot det nederste flagget,men slo ballen forbi stort sett hver gang for så å rulle tilbake mot flagget. Etter mange gode slike slag så satte jeg noen i koppen også :D
Så gikk jeg mot det øverste flagget,litt lavere ballbane og lande ballen i bakken slik at den spretter opp på det nivået som ikke er spesielt stort. Litt vanskeligere dette,men fikk dreis på det etterhvert.

Øvelse 2:
- samme type slag,men litt mer lob-slag fra litt lengre distanse og med treningsbunkeren mellom meg og greenen. Ble noen ut i bunkeren,men fikk endel opp på greenen også,og nærme flagget også etterhvert. Litt mental trening dette,ikke tenke på bunkeren,bare slå det slaget man skal

Øvelse 3:
- chipping fra forskjellige distanser,med forskjellige køller,SW/GW/PW/9`jern. Var veldig god fra 7-10m,herlige chipper med 9`ern,den funket klart best for meg. Litt dårligere fra kortere distanse. Noen duffer og topper ble det fortsatt,men svært godt fornøyd med totalen,et steg i riktig retning med å bli bedre på denne delen av spillet.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by Kaffekannen »

Høres ut som en god treningsøkt. Ser frem til å treningsgreen o.l. åpner i nærheten.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Var ute kl.0615 i dag for å spille nihullsbanen på Borre,før jobb. Eksprimenterer fortsatt litt med grepet for å gå vekk fra interlock-grepet som gir verk i lillefingeren høyre hånd.

Fokus skulle være på driveren. Har studert noen tips og instruksjonsvideoer(golfskolan på golf.se) på dvd. Et par små justeringer på oppstillinga. Pegger litt lavere,har hatt en tendens til å "skyte" ballen altfor høyt opp. Sjekk av retning,skuldrer,føtter og ikke minst armene. Passe på at høyre arm ikke "kommer over" venstre når man ser fra siden,da står man ofte skjevt med skuldrene. Slippe høyre skulder litt mer ned,og underarmen litt ned.

Så,hvordan gikk det med drivinga? Hull 2 og 7 er par 3,brukte jern der :)
Hull 1: bra drive på ca.200m,slo rett fram men fairway svinger litt inn der jeg landa så det ble rough
Hull 3: Kanondrive på ca.220m midt i fairway
Hull 4: der kom en liten slice og ballen havna i rough,ikke mer enn 180m lang,ingen rull der heller
Hull 5: God drive ca.200m midt i fairway
Hull 6: God drive ca.200m midt i fairway
Hull 8: Kanondrive,høy fade,220m midt i fairway
Hull 9: God drive,ca.210m,midt i fairway

Ca.70% FW-treff er meget bra til meg og være,spesielt med driveren. Har mye å gå på ang. lengde,men er på rett vei

Gikk på 46 slag,10 over. Høydepunktene var tap-in par på hull 8 etter å ha missa birdieputten med få cm. Men tok det igjen på hull 9:
- drive 210m
- innspill på ca.110m,blir liggende 2m fra pinnen
- setter putten for birdie :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Planla å spille Rönnebäck golf i Malmö grytidlig mandag morgen. Stå opp kl.5 og komme seg ut på tee 1 senest 0545. Det funket greit det,litt kaldt var det. Og litt lett oppvarming tok ikke bort all morgen-stølhet. Så starten av runden var litt ruskete,spesielt fra tee. Så kom det seg etterhvert. De raske og helt 100% jevne greenene var en utfordring,putte-lengden var ok faktisk,men slet litt med chippinga. Selv om det har blitt mye bedre i det siste,teknikken er kraftig forbedret og resultatene også. Men her gjaldt det å finne riktig landingsted og ikke få for mye rull.

Ble en runde på 92 slag,35 poeng. Meget godt fornøyd med det. Burde vel unngått den tripple på hull 14,der slet jeg med den utrolig raske og ondulerte greenen. Missa greenene noen ganger for mye,men ble ofte liggende rett utenfor,så det kunne fort vært 5-6 greentreff istedenfor 2. Litt ruskete fra tee som sagt.

Mest fornøyd med scramblingen på hull 8,16 og 18. Kanskje mest hull 16 hvor jeg lå til høyre og hadde en chip på 13-14m til flagget,den satt jeg ca.1m fra og satte putten for par :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte nok en morgenrunde i går,på hjemmebanen. Etter å ha blitt bedre med driveren sålangt i år så var jeg fast bestemt på å bruke den på alle hull der det er mulig og fornuftig.
Utslagene satt kanonbra fra start,midt i fw på de 3 første. Men litt ruskete jernslag og innspill gjorde at starten ikke ble noen høydare scoremessig. Etterhvert kom det seg også.

Gikk på 92 slag, 36 poeng
Par 5 stk
Bogey 6 stk
D.Bogey 7 stk
Runda på 45 etter den litt dårlige starten,men 47 inn er noe av det beste jeg har levert på backnine,som er klart vanskeligst. En fin parrekke på hullene 8,9,10 og 11...da smilte jeg godt :D
Gikk i vannet på hull 13 og dårlig utslag på 14. På 17. som er ganske lett ble jeg litt forstyrret av banemannskapet som klippet. Han sto i ro ved tee,men jeg ble tydeligvis litt stresset av det.
Men jeg er fornøyd totalt,spiller rundt hcp mitt og snart blir det vel nedskriving tror jeg. Litt for få greentreff,men lå ofte rett utenfor og brukte putteren,satte flere fra utsiden.

Mer stats:
Putter 1,556 (28)
Puts pr. GIR 2
GIR 2 (11,1%)
GIR+1 8 (44,4%)
Fairwaytreff 8 av 14 (57,1%)
Scramble/greenbom 3 av 16
Scramble/fw.bom 0 av 6
Sandy -
Chipsave 8 av 14 (57,1%)
Tilleggslag 1
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte 9-hullsbanen på søndag,gikk på 43 slag og fikk 20 poeng. Mye bra i spillet for tiden,gode driver og gode innspill. Chippinga er mye bedre,puttinga som før

Var på Borre i morges også,gikk "gamle-frontnine",dvs hull 1,2,3,4,5,15,16,17,18. Mye bra her og,men uheldig på hull 2 hvor det kom et kraftig vindkast som dro ballen min til høyre og ut i vannhinderet. Derfra ble det vanskelig å score,ellers var det mye bra
Scores: bogey-trippel-bogey-dobbel-bogey,par,bogey,par,bogey
FW treff: 75%
GIR: 22%
Putter: 16

Mest fornøyd med hull 15,ut med 4`er jern ca.170m. fra 100m med 52 grader med vann foran greenen. Lett medvind,3/4 sving,litt lavere ballbane enn vanlig,lander 3m foran flagget i motbakken,ballen stusser videre. Merket i balltreffet at den spant mye...ballen stoppa ca.2m bak flagget før den kom tilbake,la seg 1m fra....lip-ut birdie-putt,enkel par
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte runde på Mørk fredag,en runde jeg helst vil glemme. Sleit med balltreffene,ble altfor mange feilslag. I starten schanka jeg flere ganger,det rettet seg iallefall.

Men det var noen lyspunkter,hadde endel gode driver. Men dagens høydepunkt var hull 9 som er dogleg høyre nesten 90 grader. Utslaget var tenkt ca.170m slik at jeg lå midt i "svingen" og hadde kun litt over 100m inn. Slo ut med 4`er jern,men ballen skled litt ut høyre og havna innimellom noen trær. Da jeg kom fram til ballen så var det ikke så ille med trær i sikten mot greenen,men et tynt tre midt foran. Og ballen lå litt ned i et søkk med en kul nesten rett bak,ca.110m fra greenen. Så jeg tok fram et 9`er jern og bestemte meg for å slå en slice rundt det treet og ut på fairway mot greenen. Problemet var at jeg måtte slå rett ned på ballen også for å ikke treffe kulen bak ballen.
Fikk god kontakt,ballen føk rundt treet og svingte seg i stor fart ut på fairway og mot greenen.....jeg kunne ikke se flagget fra der jeg stod,men mine medspillere ropte "å,den ble utrolig nærme" :!: Jepp,den lå ca.80-90cm fra pinnen. Og jeg satte birdieputten :D En av mine beste birdier noen gang :lol:
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by spiderboy »

Sånne slag er jo rett og slett grunnen til at vi spiller golf. :D
Kjente følelsen i magen når jeg leste om det slaget, nervøsiteten før slaget, tvilen om det kan gå. Og den intense gleden når det går som man hadde tenkt.
Herlig
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Post Reply