Kevin`s spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har ikke skrevet noe på denne på en stund,men har spillt en grei runde på Malmø-Burløv,en brukbar runde på Oxie også i Malmø. Spillt 1 runde på Borre som var direkte dårlig.

2 greie 9-hullsrunder har jeg og spillt,senest i går. Slicen har kommet tilbake på drivene...må trene og jobbe litt mer med det.

I dag skal jeg spille Strømstad,muligens i morra også...blir spennende :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har ikke spillt så mye som ønsket i det siste,men noen runder har det blitt. En dårlig runde på Borre,en elendig runde i elendig vær i strømstad,en bra 91 runde på Strømstad som jeg er veldig fornøyd med. Og i dag en 95 runde på Borre. alle scorekort er registrert på scangolf

har slicet litt mer igjen med driveren,liker ikke helt det. Ellers er det endel bra. I dag gikk det et lys opp for meg at jeg var alt for rask i baksvingen igjen,dårlig rytme og timing. Tonet ned tempoet litt og da satt jernslagene som smør. Spillte bogey,bogey,par,bogey,bogey,bogey etter det i dag. Litt vassere putting der så hadde det blitt virkelig bra.

Dagens beste var vel innspillet på hull 14 fra ca.150m med 6`er jern,flagget litt bak til venstre,satt den knappe 2m fra hullet...hullkant ut på parputten

Skal prøve å få spillt 9 hull hver morgen denne uka,som treningsrunder med klare mål og områder som jeg skal jobbe med. I morgen blir det jernslaga,tempoet og take-away
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

I går hadde jeg en spesiell opplevelse på driving rangen.....jeg toppa og shanka ballen på hvert eneste slag omtrent,annehver gang. Og fant ikke ut av det. Slo ut en bøtte med bare sånne slag. Prøvde å justere avstand til ballen for å unngå shankene,holde holdet nede for å ikke toppe. Sjekke lengde på grep etc etc. Funket fortsatt ikke. Slo ut en halv bøtte til med samme resultat,traff kanskje en håndfull baller greit. Det så skikkelig mørkt ut.

Gikk på tee 1,banka ballen midt ut i fairway ca.210m med ganske kraftig motvind....toppa neste slag. Og det ble et par dårlige slag av den sorten på runden,men det var mye bedre enn på rangen. Nå ble scoren elendig totalt,men oppløftende at jeg traff ballen greit. Sleit litt med drivene,og putta usedvanlig dårlig til meg å være. Minst 6 putter for mye totalt.

Forhåpentligvis ny og bedre runde i morra

PS! tanken slo meg at problemene med toppinga kan være at jeg var med på en caddieturnering lørdag,og som caddie kunne man slå et slag pr.hull. Men da brukte jeg sambo`s køller.....som er endel kortere og ganske annerledes. Kanskje la jeg meg til noen uvaner der
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte runde på Mørk onsdag. Pga forsinket Horten-Moss ferge rakk jeg ingen oppvarming dessverre. Men starta avslappa på hull 1 med et 4`er jern,ca.170m ut i fairway. Meget bra andreslag og hadde 110m igjen til greenen på slag 3. Tjukk duff i vannet,droppa og slo ny i vannet....endte opp med en 9`er på det par 5 hullet...bra start. Etter det ble det en skikkelig rollercoaster ride:

1. quadruppel - 10. bogey
2. par - 11. trippel
3. quadruppel - 12. bogey
4. par - 13. birdie (325m par 4. Ut med 4i ca.175m i fw,inn fra 150m over vann,3m fra pinnen. satte putten :D ) :!:
5. bogey - 14. dobbel
6. bogey - 15. quadruppel +1(10 på par 5) :lol:
7. par - 16. bogey
8. bogey - 17. par
9. bogey - 18. trippel

99 slag og 31 poeng.......sjuk runde :lol:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har vært dårlig på å oppdatere her i det siste. Kort oppsummert kan man si at handicappet har godt oppover jevnt og trutt :lol:

Spillte 5 runder i sverige,hvor alle var dårligere enn hcp og har skrevet meg opp. Spillte også en runde i Danmark,på Lübker. En runde jeg faktisk var ganske godt fornøyd med. Brukte kun 4`er jern fra tee på par 4 og 5. Og var i fairway ca.70% av gangene. Der var nærspillet og greenområdene utrolig vanskelige. Pinnen alltid voktet av bunkere,ondulerte og superraske greener som gjorde det vanskelig. Fikk 28 poeng,men følte vel at jeg var på rett vei der. Spillte veldig godt på par 3 hullene. 4 par og 5 bogies er jeg fornøyd med der,og 4 GIR er også bra. Litt for dårlig putting. Danskene jeg spillte med var imponert over spillet mitt på en ukjent bane for meg,og en så vanskelig bane. Så det var vel ikke så verst. Pepret pinnen på par 3 hullene og kunne fort hatt noen birdies både der og på noen av par 4 hullene....hadde ikke greenene vært såpeglatte :lol:

Spillte en runde på Kongsberg forrige uke hvor jeg valgte samme strategi,ut med 4`er jern på de lange hullene. 85% fw treff er vel beste jeg har hatt noen gang,og slo ganske langt også. Men traff kun 2 greener,og det var på par 3 hull. Spillte veldig godt på par 3 hullene igjen,3.4 i snitt på 5 par 3 hull er veldig bra. Hadde 4 par og 5 bogies denne gangen også,men resten var ikke så bra.

I går spillte jeg i Sande. Traff lite fairways,kun 43%. Noe av grunnen kan være at ballen ofte spratt/trillet av,det finnes jo omtrent ikke en flat fairway der,heller i alle retninger :lol:
Kun 2 GIR er altfor dårlig på den banen,men det skal sies at ballen spratt/rullet av flere ganger. Spillte par 3 hullene godt igjen,3.25 i snitt på 4 hull. Hadde 5 par og 4 bogies denne gangen,og noe annet rusk.

Konklusjon sålangt i sommer er vel at jeg spiller veldig bra på halvparten av hullene,men har mye å jobbe med ellers. Puttingen er ganske bra,chippinga har blitt mye bedre.
Og at jeg spiller akkurat litt for dårlig til å beholde hcp,skriver meg opp nesten hver runde.

Håper på en ny runde i morra,eller i kveld
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Trenden holder i seg,med å spille bra på halvparten av runden. Spillte Oppegård nylig,og startet med 3 stryk etter OB og i vann x 2,og ut i skogen. Så gjorde jeg en fantastisk birdie på hull 5 etter en drive på 237m. Innspill med PW fra 114m,3.5m for birdie,aldri tvil :D
Spillte ikke spesielt bra resten av de første 9. Men på siste 9 snudde det,og fra å gå på 62 på front,så gikk jeg på 44 på back. Det gir 18 poeng. Men med 7 på front,ble totalen bedrøvelig egentlig.

Sitter i hodet kjennes det ut som,konsentrasjon,fokus på de rette tingene etc.

Kanskje blir det bedre neste gang. Håper på det
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte på hjemmebanen i går,sammen med Stiffa her fra forumet. Det startet ikke spesielt bra,sleit litt med utslagene,noe som gjorde at det ble vanskelig å komme seg til greenen på normalt antall slag. Men det snudde litt på hull 4 hvor jeg gjorde en par. Resten av frontnine bestod av bogey eller par,foruten en DB på hull 7 etter dagens eneste 3-putt. Rundet på 46 slag og 17 poeng. På backnine startet det fryktelig dårlig,igjen etter dårlige utslag. Det snudde på det 4(!) hullet der og,altså hull 13 hvor jeg gjorde en like fin par. Gjorde en grov feil på hull 15,ellers var det mye bra inn. Avsluttet par-par-bogey. 52 inn og 98 totalt. Det gir 32 poeng

Konklusjon: traff altfor få fairways. Mange gode innspill. 28 putter er superbra,og chipsave på 65% er jeg meget fornøyd med. 6stk par og 4 bogeys er absolutt godkjent

Nå skal det sies at Stiffa var endel vassere enn meg og gikk på 90 slag,var nære å komme på 80-tallet men et litt dårlig sistehull ødela. Ble vel 33 poeng på han

Banen var satt opp slik den spilles under helgens Norgescup,så greenene var raskere enn normalt,og fairways var gjort smalere på noen av hullene.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Ny runde på Borre i går,med Stiffa. Først vil jeg si at jeg har nok skjerpet meg litt ekstra når jeg har spillt med han. Det blir en liten intern kamp om score og om å ta/beholde honnør,morsomt :D

Startet brukbart i går,men utslagene satt ikke så bra fra starteten denne gang heller. Gjorde en veldig bra par på hull 5,og da jeg kom til hull 6 hadde jeg god følelsen:
- ut med 4`er siden hullet er bare 284m og det er vann foran greenen
- inn fra 115m med 9`er jern
- ligger litt over 2m for birdie og setter den,litt høyre venstre break :D
Spiller god golf til hull 9,slår en kanonbra drive med tanke på at der var det ganske frisk vind imot. Men innspillet blir 50m skjevt og inn i skogen,går av med trippel :evil:
Runder på 44,2 slag bedre enn sist. Ikke dårlig med tanke på at det ble trippel på 9. Gjør en ny trippel på hull 11,der har jeg slitt i det siste. Ellers spiller jeg bra på 10 og 12. På 14 mister jeg utslaget,karrer til meg en trippel der og. Så spiller jeg jevnt inn med par-db-bogey-bogey. Er i trøbbel flere steder men gode chipper redder mye.

Går inn på 50 og 94 slag totalt. Det blir 35 poeng på en dag jeg følte at jeg kunne godt under mitt par,men da må jeg luke bort de få feilene. Lite med fw treff i dag og,men brukte driveren litt mer + at det blåste kraftig. Noen veldig bra innspill,og godt fornøyd med 31 putter selv om 28 sist var lysende. Chipsave på 71% er bra,og fikk med meg 1 av 2 sandsaves også,det er bra. Formen på golfbanen føles å være oppadgående,selv om jeg er aldri så forkjølet.
Får se om jeg skal spille i dag,eller om jeg skal bare ta det med ro. Onsdag blir det uansett en runde golf
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Endelig....en runde bedre enn hcp! Og for en runde. 44 slag og 19 poeng ut var bra,spesielt birdien på hull 8 og enkel par på 9. Så putter jeg fra utsiden av greenen på hull 10 for nok en birdie :o

Spiller kanongolf frem til hull 15. Her ble tålmodigheten,eller manglende sådann min bane. Måtte vente på banemannskap,vinden kom i kraftige kast og jeg klarte ikke stå stille. Men måtte jo slå tenkte jeg.....nei,skulle gått vekk! Shanket ballen ut i ingenmannsland og måtte bare slå en ny,limte nesten pinnnen på innspillet. Men missa putten på litt under 2m og det ble en dobbel. Ny flott par på 16. Men på 17 skjer noe av det samme,vinden kaster veldig imot og jeg blir for passiv. Slipper ballen ut i den dype roughen....dyp :!:
Men vi finner ballen og jeg slår det jeg makter og ballen streifer trærna,har retning mot greenen med ruller ut i bunker...50cm lengre til høyre så hadde jeg vært på. Dårlig bunkerslag,lang chip og tre-putt og stryk :oops:
Hull 18 spiller jeg smart og er inne på 3 slag,men ballen havner på feil platå og det blir en ny tre-putt etter å misse nok en kort putt på kant.

Hadde vel hatt for mye flyt til at det kunne holde helt inn. Men 45 slag og 21 poeng inn gir 89 totalt og 40 poeng. Er strålende fornøyd,men tenker på de hullene jeg misset på,hull 3,7,15,17 og 18. Kunne blitt en fantom-score,spillte så godt.

Nå skal det sies at jeg spillte jevnt med Stiffa fram til hull 14,men han fullført backnine på 4 over par og 12 over totalt. 84 slag og 39 poeng,en fantastisk runde. Og for en score på backnine :roll:

Nytt hcp er 15.0,laveste noen gang...skulle gjerne sett 14 -tallet. Kanskje i helga når jeg skal til Valdres :D
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by Solaar »

Gratulerer med god runde, er det første under hcp i år?

Selv hadde jeg en runde under mitt hcp på gang igår. Låg 6 over par frem til hull 17 der jeg slo 3 baller out og fikk 12 slag :D
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Solaar wrote:Gratulerer med god runde, er det første under hcp i år?

Selv hadde jeg en runde under mitt hcp på gang igår. Låg 6 over par frem til hull 17 der jeg slo 3 baller out og fikk 12 slag :D
Jepp,det var det. Ble ingen gode runder i helgen. Formen var ikke like solid som på Borre.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte en fantastisk runde på Öresunds GK i sverige nylig. Gikk på 84 slag,13 over par og 38 poeng. Ganske solid fra tee,tatt i betraktning at jeg brukte driveren mer enn vanlig. Var aldri i skikkelig trøbbel selv om jeg var i roughen noen steder. Spillet fløt på utrolig bra og hadde den gode følelsen hele veien. Hadde mange birdiesjanser,men det ble med den ene på hull 9,par 3 på 143m for dagen. Satte putten fra 2m midt i boksen. Skrev meg ned til 14.7 på den runden.

Spillte på Drammen denne uka,men sa ifra at den ikke var hcp tellende. Brukte den som trening. Gikk veldig opp og ned,var veldig dårlig fra tee på par 4 og 5 og da ble det vanskelig. Men chippa og putta bra,og det var fokusområdene. 28 putter :!:

Søndag er det Miklagard som venter....håper å perse der. Har aldri vært lavere enn 97 slag der.
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by sumo »

skal mest sannsynlig gå miklagard på søndag selv. er den virkelig så vanskelig... ?
da har jeg en utfordring i vente, hehe :D
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Den er jo relativt lang. Rapporteres å være i veldig bra stand. Roughen pleier å være mannvond der til tider,og når greenene er på sitt beste skal du putte godt for at det ikke skal renne på med slag
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by sumo »

høres helt rått ut. her kreves bra spill med andre ord. jaja, får skjerpe sansene og yte mitt beste :P
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by Solaar »

Hvis du har litt lengde i slagene bør du gå fra hvit, Miklagard fra gul er ikke så vanskelig som man skulle tro. Men det er klart, det har vært min hjemmebane i 6 år nå så jeg har vel lært meg å spille den. Det som er bra med Miklagard er at den belønner/straffer deg avhengig av om du spiller bra eller ikke, det er en veldig rettferdig bane.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte fra 59(gult) og synes banen er overkommelig med den lengden. Noen steder stod 59 og 63 teestedene sammen. Det ble ingen stor runde,nok en gang var jeg for upresis fra tee og traff for få fairways. Men var aldri ute i den tjukke guffa heldigvis,den var mannevond....noen mine medspillere fikk testet skikkelig. Jeg har hevet spillet mitt masse når det gjelder chipping i år,spesielt nå etter sommeren. Men her med de raske greenene ble det vanskelig,fikk for mye rull og havnet for langt unna. Skulle gjerne fått litt mer "bite" når jeg chipper,får jobbe mer med det. Var i 4 greenbunkere og slo nydelige slag opp derfra. Hull 1,hull 4,hull 9 og 17. På sistnevnte gjorde jeg en sandsave også. Det har nok mye med de gode bunkerne å gjøre,men har jobbet mye med å åpne kølla helt,stille meg litt til venstre for flagget....funker som en drøm.

Spillte par 3 hullene best,bla med par på hull 10 og 15,bogies på de andre. Puttinga var også veldig bra,selv med to 3-putter. 1-puttet på hull 15,16 og 17 etter å ha vært i litt trøbbel

Dagens prestasjon: Hull 3 som er par 4 på ca.332m,litt lengre denne dagen til flagget
Drive på ca.230m midt i fw
Innspill fra 114m til pinnen,landet 2.5m foran og rullet bort og traff stanga. Ble liggende ca.1.2m fra bak hullet
Satte birdieputten :D

Gikk på 98 slag,altså noen slag bak det jeg hadde håpet på. Men var greit fornøyd,mange lyspunkter.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by furu »

Høres ut som om det er mye bra ved spillet ditt for tiden.

"Bite" på nærspillet er noe jeg også savner for tiden. Får det ikke helt til lenger. Før hadde jeg litt mer aggressiv stil når jeg chippet og da fikk jeg det til. Måtte slå skikkelig til ballen for å sette spinn på den. Man må rett og slett tørre å satse.
Instagram @christianfuru
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by JanB »

kevin wrote: Men her med de raske greenene ble det vanskelig,fikk for mye rull og havnet for langt unna. Skulle gjerne fått litt mer "bite" når jeg chipper,får jobbe mer med det.
Det er ikke chip du mener, men pitch slag. En chip er lite i lufta og ruller dit du vil. Da bruker man fra PW og opp til wood.
Man kan ikke få backspinn på dette slaget og er heller ikke meningen.

Dersom forholdene sier at du har lite green å jobbe med, må du kanskje gjøre et pitch slag. Dermed sender du ballen i en høy bue og gjør stopp på ballen.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte en grei runde på Vestfold i går. Ganske solid fra tee til green. Men med 35 putter så ble det mye høyere score enn jeg håpet på. 5 ganger tre-puttet jeg,det er håpløst dårlig. Greenene var raske og fine,ingenting å klage på. Lå vel litt langt unna stort sett forutenom hull 6 hvor jeg lå innenfor 4m :!: Men puttet litt for løst noen ganger,litt forbi andre ganger. Fant rett og slett ikke ut av det på disse greenene. Gikk på 95 slag og burde vært minst 3-4 slag bedre normalt sett.

Men men,sånn er det noen ganger. Får satse på bedre uttelling i dag :D
Post Reply