Golf i Skottland - Prestwick området

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
Jtull
Rookie
Rookie
Posts: 21
Joined: 29 Mar 2011, 14:38
Hcp: 27,5
Hjemmeklubb: Selje GK
Location: Lierskogen

Golf i Skottland - Prestwick området

Post by Jtull »

Hei!
Er en gjeng som snart reiser til Skottland for å spille.
Vi har booket tee-off på følgende baner:
* Prestwick - Old Course
* Western Gailes
* DunDonald

Trenger et tips på en bane som vi kan spille dagen vi skal reiser hjem.
Royal Troon har ikke noe ledig tee-off's
Andre forslag?
I baggen:
Driver: Callaway Big Bertha Diablo
3 wood: Callaway Razr X Black
5 wood: Callaway Razr X Black
6 hybrid: Taylor Made
4-PW: Callaway X-22
Wedge: 51 - 56 - 60: Cleveland
Putter: Scotty Cameron Newport 2
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Skottland - Prestwick området

Post by Yorkie »

http://www.top100golfcourses.co.uk/html ... 11C&step=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Skulle være ett par forslag der :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Skottland - Prestwick området

Post by Yorkie »

visste du forresten at Jethro Tull oppfant en såmaskin for frø på 1700 tallet. Leste nylig siste boken til Bill Bryson, og der er han omtalt (altså oppfinneren Jethro Tull). Tanken som slo meg da var hvordan i hule fant en gjeng med prog-rockere på å bruke navnet hans, før det slo meg at det kanskje ved ett tilfelle var så tett med røyk rundt huene deres at tanken forfallt som utålelig morsom.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Golf i Skottland - Prestwick området

Post by Kaffekannen »

Yorkie wrote:visste du forresten at Jethro Tull oppfant en såmaskin for frø på 1700 tallet. Leste nylig siste boken til Bill Bryson, og der er han omtalt (altså oppfinneren Jethro Tull). Tanken som slo meg da var hvordan i hule fant en gjeng med prog-rockere på å bruke navnet hans, før det slo meg at det kanskje ved ett tilfelle var så tett med røyk rundt huene deres at tanken forfallt som utålelig morsom.
Årets OT :lol: :lol:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Skottland - Prestwick området

Post by Yorkie »

Vel, jeg svarte jo han, JTull først, og så kom anekdoten, litt OT må man jo være :D
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Jtull
Rookie
Rookie
Posts: 21
Joined: 29 Mar 2011, 14:38
Hcp: 27,5
Hjemmeklubb: Selje GK
Location: Lierskogen

Re: Golf i Skottland - Prestwick området

Post by Jtull »

Svar ifra Ian Anderson - sanger i Jethro Tull - hvordan de fikk navnetr:

Ian explains: "I was not the author of the Jethro Tull name. The original Jethro Tull was an 18th century agriculturalist... he was also something of an inventor. He invented the seed drill. He built his first prototype seed drill from the foot pedals of his local church organ... when it was suggested as one of our weekly names for our band in its early days by our agent we said 'ok, we'll be Jethro Tull this week.' The reason for all that was that we were not a terribly good group when we first started, and the only way we could get re-booked into the clubs we played at was to pretend to be somebody different every week... often we didn't know who we were-- the agent forgot to tell us-- so we would arrive at some club, and we'd look down the list of bands playing... whichever one we'd never heard of before, we knew that must be us. The time we got asked back to the Marquee club we had to stick with the name we had that week, which happened to be Jethro Tull. It's not a name I feel particularly wonderful about. I feel faintly embarrassed about it because it's not an original name. It's somebody else's name."

Ellers så har jo også Marillion tatt navnet sitt fra Tolkiens bok - The Silmarillion.
De forkortet deg for å ikke få problemer med rettigheter
I baggen:
Driver: Callaway Big Bertha Diablo
3 wood: Callaway Razr X Black
5 wood: Callaway Razr X Black
6 hybrid: Taylor Made
4-PW: Callaway X-22
Wedge: 51 - 56 - 60: Cleveland
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Post Reply