Profound "gjenoppstår"

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Profound "gjenoppstår"

Post by kevin »

Golferen.no fortsetter med sine gode artikler og intervjuer av norske golf-profiler. Og denne gang er det Stellander hos Profound som står for tur. Her om dagen tenkte jeg faktisk å lage en tråd om de for å høre om noen visste hva som skjedde med de, men alt jeg lurte på finnes i denne artikkelen.

Spennende at de satser igjen og at det skjer i USA
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by GunnarBull »

Artig at det ble noe av disse planene. Hørte om dem i fjor høst, men siden da har det vært stille. Unner Bernt alt godt!
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by veggiss »

100% enig med GunnarBull her!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by furu »

Jeg har respekt for Stellander og også jeg unner ham suksess, men sannheten er at dersom de ikke senker prisene betraktelig i forhold til forrige generasjon fra Profound så kommer det aldri til å gå bra. Prislappen for amerikanske kunder har vært $299+. Da konkurrerer de mot Scotty, Bettinardi, Byron, Miura, Piretti, nye Never Compromise - dere skjønner tegningen. Til den prisen kan de ikke bare tilby noe som er bra å sikte med, kvaliteten må være på absolutt toppnivå. Tilbakemeldingene jeg har lest på forskjellige forum er at mange syns Profounds ideer er bra, putterne er spennende men de er altfor dyre.

En Profound putter med grei kvalitet bør kostet $149-179. I meget god kvalitet kan den ligge på $199-249.

Jeg håper de lykkes. Ser fram til lanseringen i juli.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by veggiss »

Problemene som selskapet har hatt har ikke skyldes hverken prisen på putterne eller kvaliteten på de, så om de får dette på stell nå så tror jeg alt ligger til rette for at dette blir en suksess.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by furu »

Så du tror at det amerikanske markedet - som jo må være målet for Profound - er villig til å betale $299 for en av disse tre modellene? Skjønner du hvilke puttere de konkurrerer mot? Hva amerikanere forventer å få til den prisen? Og hva den vanlige, amerikanske golferen helst vil betale for en putter?

Jeg sier ikke at prisnivået alene var skyld i mangelen på suksess i forrige omgang, men det hjalp jo heller ikke.
Instagram @christianfuru
PROFOUND
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 15 Apr 2011, 12:29

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by PROFOUND »

furu.
Nå ble ikke prisen angitt i artikkelen, og du har helt rett ang. prisen.
Jeg har ikke vært særlig fornøyd med vår prisstrategi.
Kvaliteten på de nye modellene er også forbedret.

Pris for de støpte blir under 200 dollar i USA, muligens 179 dollar og de maskinerte fra 199 til 229 dollar.

I Norge vil jeg anta prisen for de støpte, altså Ambition blir kr.1395,--1495,-, mens de maskinerte fra 1695,- til 1895,-.

Mvh Bernt
ZPaaMaken
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 06 Apr 2011, 11:44
Hcp: 8,7

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by ZPaaMaken »

Om prisene blir som Bernt sier her, så kan jeg ikke se annet enn at Profound blir svært konkurransedyktige. De gamle modellene var veldig bra, og det er vel liten grunn til å anta at ikke de nye modellene er ytterligere forbedret.

Nei, dette var gøy - og en god nyhet å starte golfsesongen med!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by furu »

Bernt :D Det høres ut som veldig fornuftige priser. Da blir det rett og slett spennende. Kan love deg at jeg kjøper en av putterne dine.

Takk for informasjonen!
Instagram @christianfuru
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by Matshino »

Høres bra ut at de gjenoppstår, får vel kjøpe en jeg og, puttere får man aldri nok av! Og om det blir som Bernt sier her, så er jo prisene gode også, skal ikke se bort i fra at jeg kjøper en ! :D
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by Matshino »

Høres bra ut at de gjenoppstår, får vel kjøpe en jeg og, puttere får man aldri nok av! Og om det blir som Bernt sier her, så er jo prisene gode også, skal ikke se bort i fra at jeg kjøper en ! :D
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by AkE »

Fikk så vidt sett på en profound putter i satd, men ikke testet den siden den var speilvendt. Absolutt interessant!
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by Friedman »

Lykke til med prosjektet!
No laying up
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by spiderboy »

Lykke til med ny satsing. Skal ikke se bort fra at jeg også ender opp med en slik til den prisen.
Hold gjerne forumet oppdatert om hva som skjer :-)
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by JanB »

@Bernt. Selv om jeg er 100% sponset av Cleveland med det aller nyeste og ypperste de leverer, bytter jeg ikke ut min Dark Ace. Flere og flere forstår viktigheten av tilbakemeldingen i stålet, vekten og vinkelen på køllebladet. Et verktøy som setter "golden eight" i perspektiv. Takk igjen til Profound.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by Kaffekannen »

Lykke til med satsningen! Håper virkelig dere lykkes
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Lancaster
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 05 Jun 2009, 08:31

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by Lancaster »

Jeg er også (fortsatt) meget fornøyd med min Dark Ace. Siktesystemet har for meg vært helt underordnet, men stabilteten har vært meget tifredstillende og det er den beste "mallet"putteren (for meg) jeg har prøvd. Jeg har også et tykkere "Profound" grep som jeg liker godt.
Bernd;
Legger du et innlegg i slagflaten i "Ambition" eller vil det fortsatt ligge bak stålet ? Har skjønt den opprinnelige ideen med følelse/lyd, men det er kanskje lettere å markedsføre et synlig innlegg..?
Lager dere fortsatt grep?
Skal dere selge puttere via webshop i Norge , eller blir den distribuert på annen måte?
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by Friedman »

@ Stellander: Leste at dere hadde en tour rep også? Hvilke tourer er det snakk om?
No laying up
PROFOUND
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 15 Apr 2011, 12:29

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by PROFOUND »

Hei og takk for hyggelige ord og støtte.

Innlegget er todelt, fronten på Ambition er en aluminium plate (...med horisontale meget overfladiske riller for å ikke miste lyd), relativ tykk for god feedback og solid følelse, men bak denne ligger et stivt og meget lett polymer, for å høyne MOI'en.
Årsak hadde ingenting med hva markedet etterspør i dette tilfelle, men pga retningen det flytende stålet renner i forhold til støpeformen. Kvaliteten på støpen blir med andre ord bedre dersom jeg legger innlegget direkte inn i slagflaten.

Innlegget i BIG AMBITION er motsatt, hode av aluminium med stålvekter for å balansere diverse......men innlegget er i mykt stål for god lyd og feel.
Kunne øket MOI'en enda mer her, men feel er veldig viktig, spesielt for proffene.

Rick Fehr, Director of Rour Operations, er manager for blant annet Loren Roberts, The Boss of The Moss, men skal for oss jobbe mot spillere på alle de største tourene.
I første omgang skal vi sikte mot Champions Tour og Nationwide, og gjerne LPGA om vi finner noen turneringer som passer inn i løypa vår, for å få litt "traction".
På PGA tour er det færre og færre som er "tilgjengelige" pga de større produsentene presser puttere og 14-kølleavtale inn som en klausul, og desto mer nå enn før, da pengene har sittet mindre løst hos produsentene enn før, hva gjelder disse kontraktene, der spillerne hadde mer makt før. Dessuten har TM nå kommet med så stor og bra portefølje hva gjelder puttere, så det er langt lettere for dem nå og få spillerne sine til å legge inn putteren i "pakken".

DET betyr ikke at vi ikke sikter mot disse spillerne og PGA tour, tvert om, det er bare måten vi gjør det på i begynnelsen som er annerledes.
Rick Fehr har et svært godt omdømme på touren og han kjenner mange spiller, og mange av disse trener og er ofte på vår "hjemmebane" TPC Scottsdale (Rick som PGA tour vinner med sitt PGA kort for han er banen åpen, og jeg blir medlem der for å jobbe med spillere der). Det er mange gode spillere som jeg har møtt der, Tom Lehman, Triplett, Kenny Perry +++
Så på TPC Scottsdale kommer vi til å fange opp en del spillere, også fra PGA tour.
Fra 2012 blir det muligens litt hissigere satsing på PGA tour, der Rick eller en annen kar som har rep'et for blant annet Callaway i mange år er kandidatene vi vurderer sende dit.

Vi kommer ikke til å betale spillere for å bruke våre produkter. Dersom vi sponser en spiller eller to, så er det for bruk i markedsføring, logobruk og slikt, men ennå ikke besluttet eller vurdert hvem og hva vi gjør der, annet enn generelt ikke betale spillere for å benytte våre produkter.

Bernt
PROFOUND
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 15 Apr 2011, 12:29

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by PROFOUND »

CompactGrip blir en realitet, men usikkert hvem som skal lage dem, og hvem som skal selge dem....med andre ord så har det vært interessenter som har ønsket lisensiere dem fra meg, de er patenterte i USA og Japan. Siden vi så langt sitter på dem, ikke bokstavelig da:) så er de ikke hovedfokus, for å si det slik. En proto har jo gode resultater i hendene på Stenson, men se hva som skjedde da grepet ble så slitt at han måtte fjerne det......siden han fjernet grepet pga reglene har han slitt og falt kraftig på rankingen. Har jo ikke flere protoer å gi han en gang, men skal få dem i produksjon snart.

Usikkert hvordan de vil bli solgt i Norge, men er i samtaler med flere som ønsker bli involvert i salget i Norge og Sverige.
Det kan se ut til at de vil bli tilgjengelig her i første omgang, selv om det ikke var planen vår, som er satsing på det amerikanske markedet.
De vil bli tilgjengelige her, på én eller annen måte. Mer info senere.
Post Reply