Dagens runde, hvordan gikk den?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by madde »

Så lenge man ikke forstyrrer andre eller på noen som helst annen måte skader banen/omgivelsene rundt seg.. syns jeg man kan få utløp for frustrerende slag på golfbanen. så for min del er du ikke svarskyldig for dine handlinger ;)
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Etter 1 uke på ferie uten noen form for golf, var det godt å få spilt 9 hull i dag. Ble ikke noe stort spill, +9 er vel sånn passe for meg. Åpnet litt rustent men etterhvert satt innspillene på greenene iallefall. 24gr nå og sol, lite vind og en nydelig dag
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GunnarBull »

Dagens runde gikk i dass.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Tron »

GunnarBull wrote:Dagens runde gikk i dass.
He he... Enkelt, kort og greit fortalt :D
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by spiderboy »

Dagens runde gikk aldeles strålende. Fint vær, fin bane (Stiklestad gk), godt selskap (Bentzen fra forumet). Egentlig lite spektakulær golf, men skrapte meg rundt på 81 slag på grunn av strålende nærspill og fikk endelig senket handicapet litt igjen :)
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Matshino »

Gårsdagens runde gikk veldig bra! Gikk 18 hull på Arendal med en kamerat og kom meg rundt front på 38 slag (+2), 7 par og 2 dumme bogeyer... Back var litt verre der jeg begynte med 3 bogyer, så kom det 1 par før jeg smalt til med en dobbel på et av de letteste hullene.. -1 på de 4 siste hullene gjorde så jeg kom meg rundt på +6 og 42 poeng! Fulgte ikke opp i dag med en ny god runde, men det kommer nye muligheter!
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
g0bben
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 120
Joined: 01 Mar 2012, 07:45
Hcp: 22,4
Hjemmeklubb: Grimstad GK
Location: Grimstad

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by g0bben »

Kanll runde i dag på Grimstad golfbane. om det var det nye skaftet på 4 jernet som gjorde det vet jeg ikke, men jeg endte opp med 21 poeng med ett stryk :) første runde på over 18 på alt for lenge.
hadde til og med en birdie :)
Vel vel, er nok ikke før realiteten slår meg i bakhodet. hehe
Grimstad Golfklubb

Jern: Callaway Diablo Edge
Wedges: Callaway
Putter: Ping B20
Driver: Callaway Diablo Octane 11,5
Driver: Tylormade R1

HCP 2014: 22,0 -> 22,4
HCP 2013: 24,3 -> 22,0
HCP 2012: 23,7 -> 24,3
HCP 2011: 31.8 -> 23,7
User avatar
panserjohan
Forumvant
Forumvant
Posts: 63
Joined: 30 Jun 2011, 16:21
Hcp: 20,5
Hjemmeklubb: Klæbu GK
Location: Trondheim

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by panserjohan »

44 slag på 9 hull Klæbu i går. 0,1 opp. ikkje braa..
Golf is a game in which you yell “fore,” shoot six, and write down five.
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by madde »

Dagens runde på Kjekstad gikk bra til helvete... Startet egentlig helt greit.. men så tok hjerneblødningen over og det meste gikk dårlig!
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by BomBom »

Da var den sedvanlige onsdagsrunden unnagjort, og jeg fikk vel bevist at den forrige runden var et blaff.. Meg og onsdager går ikke sammen rent golfmessig tror jeg..
Startet greit med en god drive, så en shank, hakke seg ut i fairway, innspill noe kort og 2 putter = bogey.. Så en bogey til, og enda en osv osv... Fikk til en par på hull 6, og birdie på 7, og trodde at det nå skulle løsne litt, men neida.. dobbel på 8, og ny bogey på 9.. Så da var det bare å karre seg gjennom siste 9 før man gikk tom for baller.. Herregud for en elendig runde golf, ble vel noe sånt som 95 slag eller no..

Men noen få lyspunkter var det dog, ny driver i bagen, og de tre siste par 4 hullene så satt den godt, lang og "rett", fw i det minste.. :) Et par virkelig gode jernslag, og noen lange putter som ramla i koppen.. Så man kan hvis man vil, eller konsentrerer seg litt, så jeg graver meg ikke ned av den grunn.. Ny runde i morgen, kanskje en liten en i kveld, så da satser jeg på at tingene sitter som de har gjort de foregående ukene..

Golf er en frustrerende hobby.. :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

skikkelig hawaii-golf i dag på Borre. 2 birdies, en på hull 8 og på hull 11. Men ellers var det mye rart
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GunnarBull »

Jeg spilte endelig en runde hvor jeg var fornøyd med spillet mitt. Årets første, faktisk. Startet i høljeregn uten oppvarming og hæltoppet 3-hybriden rett venstre. Fint par på 2.ballen, deretter par, bogey, par, par, bogey, par, par, birdie og rundet "nesten" på en over (hvis jeg glemmer mulliganen :-).

Back: bogey, bogey, bogey, bogey, par, par, par, par og så en schank uti skauen på innspillet på 18. 2.ballen la jeg fire meter fra flagget, men fikk en dobbel likevel. Det morsomme var at alle bogeyene var tap-ins. Så selv om scoren ble 81, så føltes spillet utrolig kontrollert. Kun to direkte feilslag på 1 og 18 som førte til fire ekstra slag.

For øvrig er greenene på Mikla i toppform nå. Ballen ruller så klin rett at det er en fryd å putte :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by veggiss »

Dagens runde på Holtsmark, første gang fra hvit tee på denne banen. Har ikke driveren i bagen om dagen, og kunne nok trengt en god driver i dag da det blåste temmelig bra. Et par av hullene spilte ganske langt, bl.a hull 8 som var 391 meter rett inn i vinden og hull 14 som spilte til sin fulle lengde på 423 meter. Er på en rar måte fornøyd med runden til tross for 98 slag. Er oppteipet fra topp til tå pga en strekkskade i lysken, noe som gjør impactposisjonen smertefull. Dessuten var det et par skikkelige hjernedrypp der ute pga dårlig course management, og jeg var ELENDIG i bunkerne, men det resten av spillet var helt greit. Høydepunktet var hull 9, 185 meter par 3. Slo 7-jern inn på kaka, og satte et svin av en putt. Gleder meg til flere runder på Holtsmark utover høsten, det er en fantastisk morsom bane!! Hadde de bare hatt litt bedre greener...sukk
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kjitta87
Rookie
Rookie
Posts: 21
Joined: 03 Jul 2012, 02:06
Hcp: 26,0
Hjemmeklubb: Meland GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kjitta87 »

Jeg hadde en nydelig runde i dag på Meland. Det ble riktig nok kun 9 hull i dag på grunn av elendig vær. Jeg prøvde en ny variant å slå jernene med og da dette funket som en kule og drivingen var bra så ble det 25 poeng og handicapet sank fra 37 til 33 :-) Meget fornøyd med dagens runde selv om det kunne vært bedre vær :P
Startet å golfe i 2012 med 45 i Hcp. Målet 2012: Under 100 slag og under 30 i Hcp, jeg klarte 99 slag og 26 i Hcp. Målet sesong 2013: Under 90 slag og under 20 i Hcp.

Jeg har Callaway Razr X golfsett og wooder samt bærebag og en odyssey putter.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

glemte å nevne at bunker-spillet har vært bedre i det siste, tror noe skyldes at jeg bruker 60 LW og slår mye bedre med den. I dag ble det en sand-save på hull 17, halvlangt bunkerslag fra greenbunker, landa perfekt og rullet ned mot flagget. Herlig følelse :D
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by sirandrew214 »

:roll:
Last edited by sirandrew214 on 08 Feb 2015, 15:08, edited 1 time in total.
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Tron »

Gikk en kveldsrunde i dag, i flott vær, noe som er jævl*** lenge siden sist her oppe i nord.

Bodø Golfpark ble unnagjort på +9, i noe som ble en fin runde for egen del. 1 birdie på hull 17, og ellers 11 par. Noen bogeys, doble og en trippel ble det også. Traff veldig få fairways og GIRs, men det ble en hel del chip og én-putt, så reddet inn mye. Litt kjipt å avslutte runden med en dobbel, men totalscoren ble meget bra, 37 poeng og dermed en liten nedskriving, den tredje på en knapp uke :-D

Ellers så er banen i meget bra stand nå. Tror aldri den har vært så bra. Har kommet seg skikkelig de siste par ukene, men det hører vel hjemme i en annen tråd.
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by stianm »

Karrierebeste på Losby idag. Frontnine gikk unna på 39 slag mens back ble unnagjort for 42 for totalt 81 slag og nedskrivning til 10.5 :D

Bonus for dagens runde var at det ikke var noen lucky bounces eller annen flaks som ga scoren, det var rett og slett godt og stabilt spill tee-green men litt for mange putter. Hadde en brainfart på par3 hull 8 hvor jeg feilberegnet på køllevalg og gikk i vannet, dette var den eneste kjempeblemma idag.

Litt funnyfacts :
Fwt : 76,9
Gir : 61,1
Putter : 36
Last edited by stianm on 29 Jul 2012, 22:49, edited 1 time in total.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Jøss,grattis. Bryter 80 snart da? :)

Gikk bare 9 hull i kveld, +7 og 19p. Jevnt bra runde med 3 stk par, 5 bogeys og en dobbel.

Fwt: 85%
GIR: 33.3
Putter: 18
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by sirandrew214 »

:roll:
Last edited by sirandrew214 on 08 Feb 2015, 15:08, edited 1 time in total.
Post Reply