Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by sirandrew214 »

3wood er viktig den. Men viktigere å være litt sharp rundt greenen ja. :) apropo, hvordan er borre nå? Blir NC der i juli, regner med at den er i topp shape da.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by kevin »

Har ikke vært der på en stund men utifra hva jeg hørte så er ikke greenene tipp topp ennå, er endel soppskader
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by sumo »

spilte drøbak idag. følte vel ikke at banen ydmyket meg egentlig. nærspillet ydmyket meg idag.
MYE vind og en kraftig regnbyger gjorde også sitt for og ydmyke meg, men overall så syntes jeg det gikk greit. 32 poeng.
front dårlig, back bra. wedger inn fra 50m, chipping og putting var mine svakheter idag. synd, men thats golf for a high handicaper.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by GunnarBull »

Spilte Mikla på 74 i dag, ekstra hyggelig at vi var to om det :-) Spilte nemlig tomanns-scramble mot et par fra Konsgberg...

Svingen begynner å sitte, men plutselig hooker jeg alle slag fra hull 9 til 12. Skjønner at jeg starter nedsvingen for tidlig, for mitt vedkommende må jeg tenke LENGRE baksving. Klarer å korrigere, men har knapt en eneste ren balltreff etterpå. Puttinga gikk bra. Greenene er egentlig fine nå, men av en eller annen grunn har de ikke speedet dem opp ordentlig ennå.

Men - vant en middag da :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Smilende Sam »

I dag spilte jeg så dårlig at jeg gikk av banen.......første gang noen sinne. Godt jeg spilte alene så ingen så 90 graders slicene og alle døffene.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Fredrikkm »

I dag spilte jeg på samme ball fram til hull 10. Fra hull 10 til 18 mistet jeg 13 (!!!!!) baller Image


Det kan ha hatt en sammenheng med at jeg gikk ut i shorts og t-trøye, og at det begynte å regne og blåse ganske kraftig på hull 8 et sted. Det tok vel ca. 20 sekunder før jeg var våt inn til skinnet, og bedre ble det ikke utover runden. Fra nå av skal jeg begynne å ta med meg jakke og paraply selv om det er sol når jeg drar hjemmefra :oops:
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by veggiss »

Evt bare sjekke værmeldingen først ;)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Fredrikkm »

Da vi booket tid på fredag var det meldt kjempevær, så jeg tenkte ikke noe mer på det :oops:
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by sumo »

må alltid sjekke værmeldingen samme dag før du går ut ;)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by GunnarBull »

Jeg er kanskje gæren, men jeg sjekker både time for time OG radaren. Radaren er veldig god å ha for å beregne de neste tre-fire timene.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Grønne greener »

Jeg ser bare ut vinduet.
Hvis det regner, vet jeg at slik blir det i minst 14 dager :D Men så bor jeg jo i Bergen :lol:
Dersom det er sol og varmt ute så kan det nok være lurt å sjekke værmeldingen, ja. Spesielt yr.no for de har sjelden rett. 8-)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by veggiss »

GunnarBull wrote:Jeg er kanskje gæren, men jeg sjekker både time for time OG radaren. Radaren er veldig god å ha for å beregne de neste tre-fire timene.
Samme her :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by kevin »

Spillte Larvik igjen i dag og hadde god kontroll på front, men når vinden tok seg opp over 10 m/s var det slutt. Innspillene skjenet i alle retninger og utslag i motvind var helt håpløst. Ble eid av forholdene på slutten og endte på 96 slag når jeg hadde god sjanse til å gå under 90.

Revansjerte meg på korthullsbanen etterpå, gjorde blant annet 3 birdies på rad og en hel rekke med par. Synd jeg fikk noen dobble også men +8 på 18 hull lar seg høre på den litt trange og triksige korthullsbanen. Ble plutselig wedge-konge...:lol:
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Lawinth »

Spilte Moss i går og ble tatt av vinden samt greener som ikke var sørlig vakre å se på. Derimot var de dresset til fulle og hadde en trill jeg ikke trodde jeg ville oppleve før langt ut på sommeren. Årets og fjorårets første og eneste runde over 100 slag og dessverre så var ydmykelsen over at det ikke stoppet på 100, men...
Du verden for en opplevelse :oops:
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by stianm »

Booka meg inn på Losby igår for en mandagsrunde, fant en flight med mine likesinnede mid-hcp`ere og var fornøyd og klar for å trosse vær og vind. Overraskelsen var stor når jeg sjekket golfbox og total HCP var på rundt 9, inkludert mine 12..De andre hadde bailet og blitt erstattet med junioreliten med + hcp. Jaja, får vel stille opp og gjøre ett forsøk.

De andre skulle spille fra hvit tee, og for å ikke føle meg som en kjerring så fulgte jeg på. Har ikke spilt Losby fra hvit før så hvorfor ikke nå, det er vel ingen prestasjonsangst på gang ?! Ydmykelsen fra banen ble ikke så total som jeg hadde forventet. Front9 gikk unna på 41 mens back involverte en uheldig serie med bleeeh slag, dårlig putting og altfor mange lange hull i motvind. Det ble en 51 på back. Totalt 92 slag fra hvit i vind med en iskald putter, jeg klager ikke.

Morsomt å se folk som kan slå ballen noe helt uvirkelig langt. Drivene er en ting, men må si jeg er mest imponert over hvor langt de klarer å klaske avgårde jernslagene.190m par3 i motvind sider du ? Okai, det blir vel ett 4i da...

Beste score i flighten ble +4, som funker lenge i den vinden som raste ikveld.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by GunnarBull »

Nå er jeg lei av å spille dårlig golf. Klarer fortsatt ikke å holde den nye svingen i orden mer enn noen få hull per runde. Starta dagen med å flakse inn to par, deretter en velfortjent birdie, og så var det stort sett slutt.

Fortsetter det slik så begynner jeg snart å lengte etter vinteren og godt skiføre.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by heikkih »

Ikke så mye ydmyket og selv om jeg roter bort en del slag må man nesten si seg fornøyd i dag. Bare en 3-putt, men 4 2-chip+2-putt innimellom både duffer og toppinger.

Allikevel ble det ny 18-hulls pers på 97 slag, 38 poeng, 4. nedskriving på 14 dager og seier i turnering på Sætra. Vet man er på rett vei når jeg har 2 færre slag tildelt enn det golfbox viste for turneringen.
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by sirandrew214 »

Rundet -1 i går, og selvfølgelig kom tankene om at NÅ skal det holde inn. IDIOT. Ble 6 bogeys og +5. når i helve... Skal man klare å skjønne at man må kutte ut hjernen og bare spille til man er ferdig?! Dette skjer jævlig ofte, noen tips? Hva gjør andre for å fjerne uhumske tanker???
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Fredrikkm »

Hvis du virkelig vil gjøre noe med det finnes det coacher som hjelper deg med mental trening. Jeg har selv drevet med idrett på høyt nivå, og det kan hjelpe veldig hvis man er åpen for det. Jeg så noen ganske utrolige endringer i folks selvtillit og mentale ro under press, bare etter få timer med en coach.
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by heikkih »

Totalt ydmyket på hull 16 på Stjørdal i dag. Par 5 med en liten tre-"øy" i midten. Må enten slå rundt eller over. De andre går for driver og legger seg bra, jeg tar 4-jernet. Duffer første ned i krattet foran tee, andre slicer ut mot åkeren og er i fare for ob. Tredje går >190m og inn i dyp rough rett i forkant av skogen. Leter etter første-ballen for å kunne kalle den uspillbar og prøve meg fra tee enda en gang, men forgjeves. Finner heldigvis andre-ballen som er i live. Tjukt i roughen og klasker den til venstre inn i krattet ved skogen. Burde tatt en uspillbar derfra, men 5 irriterte slag senere er jeg endelig ute i fairway. 5-jernet blir litt for kort og havner i bunker. Gidder ikke mer og fører en 11 på scorekortet.

Været gjorde sitt beste for å ydmyke oss også. På et tidligere par-5 hadde vi stiv kuling og kraftig regn på tee, nydelig sol og vindstille på green.

Etter en brukbar front 9 med +11 og 21 poeng (inkludert en kvadruppel), endte back 9 på +20 og 13 poeng. Ikke en eneste GIR på hele runden, men 25 putter reddet meg inn i buffersonen.
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
Post Reply