Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by AkE »

Hehe, tok to køller ekstra og dro 30 meter forbi green.. Men ja er takknemlig for at jeg får spilt egentlig, men akkurat nå så er det mer selvpining enn glede til tider på banen. :D
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by stianm »

Idag både ydmyket jeg og ble ydmyket av Miklagard.

Runden gikk unna på 84 slag og 39 poeng, som er pers for meg på Mikla. Hvordan dette oppsto er en historie som innebærer tårer, både av glede og dyp frustrasjon.

Frontnine gikk unna på -1(!!!) som var et resultat av 8 par og en chip in birdie. Det var ikke mange gir, men nærspillet var rett og slett konge. Høydepunktet var en up&down fra skauen til venstre for greenen på hull9, jeg gikk for å bevare -1 og klarte det!

Backnine, og golfens dølle realitet materialiserte seg. Golfgudene begynte å ta igjen. Det gikk okai til hull 14, hvor jeg var på +2 etter ettpar bogeys og en birdie på 12. Så begynte kollapsen. Skeive pitcher, duffa chipper, putter som var en omdreining for korte, og vel... +13 ble resultatet...

Arrgh, men alikevel er jeg fornøyd da jeg ser hvordan scorer jeg har i meg. :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by kevin »

wow..superrunde det da, grattis :)
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by GunnarBull »

Gratulerer Stianm jeg også, kult å runde på en kjempescore, og godt gjort å holde gjennom 11, 12 og 13, som er der jeg ofte driter meg ut, spesielt etter en god front.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by mciljoy »

Hadde nesten identisk opplevelse sist runde... gikk på par første 9 og var tidenes mest happy kis ved runding. Men så mistet jeg det fullstendig og gikk 8 over på siste 9! :-(

Ble 79 slag og 38 poeng så jeg burde jo vært veldig fornøyd, men jeg klarer ikke å tenke på annet enn det begredelige spillet de siste 9 hullene.

Det verste var at jeg gikk de siste 9 og tenkte på hvor mange poeng jeg hadde... hehe så klassisk! Tenkte at nå må jeg for all del ikke fucke opp en bra runde... og da er det jo alltid det som skjer.
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by stianm »

Takker folkens :). Hull 12 har jeg som regel håndtert greit. 13 har vært en annen sak, men uten OB til venstre nå er det virkelig ingen grunn til å slå ut der lenger.

Med 11 putter på front og 3 gir ( 5 up&down og en up&in) betyr det at birdienemulighetene uteblir. De neste treningsøktene blir helt klart å tune inn jern. Litt for mye høyre/venstre

Editert for korrekthet
Last edited by stianm on 17 May 2011, 00:17, edited 1 time in total.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by GunnarBull »

For oss hobbygolfere ligger ofte hemmeligheten med en god score i nettopp scramble-evnen. Gjør ikke så mye om du ikke ligger på greenen hvis du klarer å chippe inntil koppen uansett.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Kaffekannen »

GunnarBull wrote:For oss hobbygolfere ligger ofte hemmeligheten med en god score i nettopp scramble-evnen. Gjør ikke så mye om du ikke ligger på greenen hvis du klarer å chippe inntil koppen uansett.
Mye sant i det GB. har sett mange svært begrensede "ballstrikere" prestere svært gode runder fordi de er solide fra 40 meter og inn.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by stianm »

Helt klart, men frustrerende når man har 80-120 m inn og går 8-10m høyre/venstre kontinuerlig. Fokus på oppstilling er veien fremover.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by sirandrew214 »

stianm wrote:Takker folkens :). Hull 12 har jeg som regel håndtert greit. 13 har vært en annen sak, men uten OB til venstre nå er det virkelig ingen grunn til å slå ut der lenger.

Med 11 putter på front og 3 gir ( 5 up&down og en up&in) betyr det at birdienemulighetene uteblir. De neste treningsøktene blir helt klart å tune inn jern. Litt for mye høyre/venstre

Editert for korrekthet
Bra runde, nesten.:) har samme opplegg på gang selv, når jeg begynner å tenke score, da blir det fort skjeivt etterhbert.
Bare en liten korrigering ang hull 13. Det er ikke lengre OB på HØYRE side..
Det er heller ikke lengre ob mot rangen på 18... Så vidt jeg så.
Jeg er litt ambivalent ang dette. Jeg liker generellt ikke OB på en bane, men når det er lagd for å markere utkant, eller for å hindre leting kan jeg levemed det. På nettop disse to hullene tror jeg nå det kan bli mye venting...men vi får se da.
Uansett, gratulerer med dagen i dag. :)
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by stianm »

Ah, doh. Mente seff høyre. Men jeg tror de OB pinnene har knota med hodet mitt lenge, de siste 5-6 rundene jeg har spilt har jeg endt der ute både på 1. og 2. slag og hullet kan kastes opp på giljotinen bak meg. Dette etter at foregående hull har hatt driver med en helt annen kvalitet.

Du har et poeng ang. venting, men dette er vel noe som raskt vil bli plukket opp og eventuelt blir OB pinnene satt tilbake om dette valget var usunt.

Gratulerer med dagen!
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by GunnarBull »

Jeg tenkte også slik ang OB, men jeg vil tro de aller fleste vil slå en provvis der når de ser ballen går i skauen. Og det er ingen vits i å lete alt for lenge heller, for man kan fort tape mer på å finne ballen enn la den være.

Men sirandrew, hvorfor ikke rødt istedet?
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by sirandrew214 »

Rødt er bedre en ingenting, enig. Men jeg kjenner jo meg selv. Hvis jeg slår ballen nedi der, så kommer jeg helt sikkert til å lete etter den, for den KAN jo ligge bra.... :) hvite pinner løste det problemet ganske greit.
User avatar
Mr. Slice
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 119
Joined: 07 May 2009, 18:37
Hcp: 34,7
Hjemmeklubb: Sotra

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Mr. Slice »

Slemme banen stjal to av ballene mine... men gav meg fem andre i stedet, da...

Hadde en birdie på et kort par 3 hull, det var jo litt moro. Banen tok hevn ved å sende meg ut i alskens uføre på neste hull.

Presterte blant annet å slå et slag som landet bak meg... Det var riktignok et litt tricky slag med lobwedgen, som skulle gå nesten rett opp i lufta - men altså helst noen meter framover, over en liten bergvegg, ikke bakover... :oops:

Ødela ellers scoren på flere hull ved å sende halvmeters putter hullkant-ut. Skjønner ikke helt hva det der er for noe, blir ufokusert når det ser enkelt ut, kanskje?
Nickent 4DX 12,5°
Cobra Baffler TWS 3W 15°, Hybrid 23°
Wilson Fybrid 19,5°, 27°
Taylor Made Burner Plus 5-PW, AW
Taylor Made Burner XD SW, LW
Rife Barbados
(... som blir 15 køller. Tar oftest ut 3W-en)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by kevin »

Var og henta mine nye RAZR X jern i dag og siden formen føltes brukbar tok jeg sjansen på å slå noen baller på rangen. Etter noen forsiktige og rolige slag ble det mer sving på sakene. Jeg og medvinden ydmyket rangen på det groveste med lengder opp mot 200m med 6`er jern :lol:

Fikk ikke så mye ut av den korte økten, annet enn å konstatere at det blåste godt, stiff skaft føles endel annerledes og at jeg burde hatt midsize-grep for leeeenge siden.

Og at jeg verker etter å få spille golf igjen, men pga sykdom så må jeg fortsatt være tålmodig og ta det med ro.....kjipt :(
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by GunnarBull »

IKke mosjomt å ikke få spille pga sykdom nei, Kevin. Selv har jeg slitt med muskulære (!)problemer i korsryggen, men har forbannet meg på at jeg skal spille i morgen uansett. Jeg regner med en total ydmykelse, men hvem vet? Håper det beste. Når antar du å være klar igjen da?
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by kevin »

har ingen anelse faktisk, skal ta ultralyd på tirsdag. Forhåpentligvis får jeg vite noe mer da
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Yorkie »

Hadde min mest frustrerende runde noensinne på HM i går, traff 11 av 13 fairwayer, midt i gata med decent lengder, 1 drive (hull 11) rulla forbi bjørka og ut i semi, og den siste driven (hull 13) fada litt mye opp i skråbakken til høyre (var vel kanskje litt overmodig etter så mange gode utslag, og skulle prøve å fade den rundt hjørnet ;) , slo en prov midt i og måtte spille videre på den. Har aldri driva bedre noen gang! Men jerna da, herrejemini, treffer bakken 10 meter bak ballen, kanter wedgene, når jeg jeg av og til hadde godt balltreff var det enten en pull 10 meter venstre eller push 10 meter høyre. Snakker om å kaste bort gode driver! Har nå vaska og dulla med jerna og godsnakka med de i ett håp om at de er litt snillere på Borre i morra. Typisk var vel hull 11, drive som altså rulla ut av fw, men ligger flatt og helt greit, pw inn til green. Klarer en fin pull 5 meter som treffer greenkant og ruller ned skråninga (som er jævla bratt), kommer ned og ser at ballen ligger fint i roughen, men siden flagget står klint venstre har jeg vel 5 meter til flagget og 1 meter green å lande på, opp med 60 gradern og slår en fin flopp som er 20 cm kort, treffer kanten og ruller ned i helvete igjen, nå er jeg ikke like heldig, ballen legger seg i ett gjørmespor, så glem å slå flopp, opp etter sw, og slår ett "bunkerslag" ut av gjørma og opp på green, men selvsagt med null stopp, så den ruller til andre sida, grei putt som brekker litt rett før koppen, så 20 cm tap in for en fin dobbel. Herremumlesykesortebelgesvarte, hvorfor driver vi med detta her??!??! :D
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by TinCup »

Godt innlegg Yorkie!! Alltid trivsel å lese at andre sliter med denne sporten også :-)
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Fredrikkm »

Jeg nådde greenen på 2 slag på både hull 9 (par 5, 491m) og hull 12 (par 5, 464m) på bærum i dag med driver + 7i (i kraftig medvind).






Jeg gikk av med bogey på begge hullene :x
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
Post Reply