Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by stianm »

Medvind eller ei, eagleputter er alltid en seier i seg selv! :)

Dagens runde på Losby Østmork kokte ned til et kompromiss mellom meg og banen. Jeg fikk ikke i noen av birdieputtene mine, til gjengjeld ble det ingen værre score en dobbelbogey. Resultatet ble 87 slag, som er +17 iom at provisorisk par3 hull erstatter hull 1 hvor greenen bygges om.

Alt i alt mye positivt å ta med seg. alle Jerna satt bra, innspill på <110 satt som banken. Litt for mange putter da greenene ikke er helt i henhold enda.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by radar1 »

Hadde totalkrasj i helgen.
Startet greit på hull.1, greit utslag med et mellomlangt jern. Bommer på green og chip 2putt.
Ingen katastrofe.

Så starter moroa – topper et utslag med en wood. Ler litt av (det gjør resten av flighten også). Så gjør jeg det samme på neste utslag med 3wood. Ikke såå moro lenger da. Fortsatte å toppe ballen på nesten samtlige utslag med wood/driver.
Her snakker vi sånne herlige balltreff som resulterer i en flott overskru som spretter forbi dametee.
Så starter jeg å gjøre det samme med jerna...

Ydmykelsen blir komplett på 18nde. Treffer med driver! kjører en longdrive swing i ren frustrasjon, og treffer faktisk ballen. Super drive på rundt 270m. Sier endelig, og får bekreftet fra en i flighten av det var på tide.. Wedge på andreslaget, litt kort, men har en birdie putt på 5-6meter. Slår første putt 2meter forbi, returen 1meter forbi, skal kakke i for en 5 men bommer.. går av med en 6r og en 2timers kjørertur hjem..

Golf er topp...
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Sticho »

Høres rimelig kjipt ut. Jeg gjorde det samme med driver på de første rundene i år. Grunnen var at jeg ble hengende bakpå.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Yorkie »

Hadde egentlig fortrengt denne, men nå er det såpass lenge siden at jeg har ett visst perspektiv. Hull 16 på Holtsmark med Veggiss, Sirandrew og Kingben. Ett av mine favoritthull, slår som regel en 3w med draw fram på pynten og har en sw igjen.

Men ihvertfall, detta er vel ca 1 måned siden. Trekker litt imot så jeg tenker "må dra til litt så jeg ikke lander i svakka" (allerede der burde det ha ringt noen bjeller oppi toppen). Teeup, tar 3w og moser til noe aldeles forferdelig, treffer såvidt ballen som forsvinner i rasende fart rett ut i skauen på venstre side (men før rødt). Oki, ny ball (fremdeles totalt fravær på aktivitet over skuldrene) igjen med en 3w (som jeg da må slå helt perfekt for å redde bogien), nå topper jeg ballen såvidt så den sprettruller bortover og legger seg på veien ved rød tee. Kara raser avgårde til sine baller, jeg kjører tralla frem til der fw begynner, og jogger raskt ned for å se om jeg finner 1st ball, rask titt og konkluderer at ballen er gone. Opp igjen, napper ut hybriden, jogger tilbake til rød tee, dropper og kanter så hybriden noe helt forjævlig, den treffer tralla så det spruter pegger og baller i alle retninger, og der fremme på fairway står det tre herrer som synes det var jævlig morsomt, vel de lå vel egentlig på fairway og vrei seg i latter. Blei litt mumling i skjegget bortover, nennsomt utvalg av ord som ikke egner seg i dannede sammenhenger. Dog, var jævlig flink til å passe flagget for kara :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by sirandrew214 »

:D jeg ler FORTSATT av den ballen du klinte i baggen din, så det sprutet baller og pegger og ting og tang!
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by veggiss »

hmm....det der kan jeg ikke huske, så det kan ikke ha vært meg. synd egentlig, for det hørtes morsomt ut :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Yorkie »

Ved nærmere ettertanke så var det XO og ikke veggiss faktisk, men du har helt rett, det var nok ganske morsomt. Hadde det vært meg som sto i fairway og så på så er jeg sikker på at jeg hadde bælja høyt av latter. Det varmer selvsagt å kunne gi kompiser en god latter :mrgreen:
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by mully »

Nå vet jeg ikke hva folk er vant til å spille i av vind, men den har i mine øyne, vært voldsom på Haga i det siste.
Har vel ligget på 9-10 m/s, og det er krevende å spille golf.

Gøy med driver i medvind, som får carry på 220-230m, men i motvind stopper jo ballene opp, spesielt innspill mot oppoverbakke green:)

Hva er deres erfaringer med spill i vind, hvor mye har dere spilt i?
TaylorMade
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by radar1 »

Spilte Himmerland i så sterk vind at standbagger veltet og traller trillet avgårde ubemannet. Hadde det ikke vært for at noen av hulllene var i medvind (svært få ;) ) så hadde vi nok gått av.
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Ichbin »

Er fra vestlandet, her har vi mye vind eller mer vind :D
Fra spøk til revolver. 5-6m/s er det helt normalt og ingen eller få problemer å spille i.
Bikker man 10m/s begynner det å bli vanskelig, og man kan fort legge på 5-10 slag pr runde.

Skulle det vindstille bommer jeg alle fairwayer og greener for jeg vet ikke hvor jeg skal sikte :D
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by stianm »

Spilte en runde på Losby igår kveld, og det var en vindfull affære. Morsomt på hull med medvind, men ikke så moro i motvind, hverken med driver eller høye jern.

Noterte ned distanser på innspill i går. Hadde et 114 meters innspill i medvind, da var det pitch som gjaldt og den gikk 7-8 meter forbi. Hullet etter gjaldt 84 meter i motvind, samme pitch pin high.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Long-Hit-Wonder »

Det var vanvittig vindig på Grenland i går kveld. Det blåste så voldsomt at jeg hadde problemer med å få 6-jernet til å bryte 100 m når det blåste som verst. :(
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by kevin »

Mange steder på østlandet har det blåst 13-18 m/s siste døgnet, ikke de beste forutsetningene for god golf ;)
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by sirandrew214 »

jeg klarer aldri å få 6-jernet lenger en 40-50 meter uansett vind. ;) Og da tar jeg i så armen nesten ryker.
Nei, i går var det vindigt ja. Fikk nesten Stavanger-følelsen her på østlandet. Var ikke mye hook man skulle sette i ballen før den skrudde avgårde som en beckham-banan gitt.
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by kristianffs »

Når ballen blåser av peg'en/tee'en synes jeg det blir litt for mye vind. Vært utrolig mye vind i det siste på Østlandet. Nesten kriminelt.
Golf.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by GunnarBull »

Da er den beste måten å unngå ydmykelse på rett og slett å holde seg hjemme.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by furu »

Fana tok fire baller fra meg på ni hull i dag. Selv om jeg spilte bra!
Instagram @christianfuru
jannypan
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 27 May 2011, 05:23
Hcp: 36

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by jannypan »

Jeg ydmyker aldri golfbaner, men de ydmyker ofte meg. Drømmen om å få ta igjen en eneste gang lever like fullt godt.
Thomaseh
Forumvant
Forumvant
Posts: 94
Joined: 08 May 2011, 21:22
Hcp: 25,1
Hjemmeklubb: Groruddalen GK/Kils GK

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Thomaseh »

Min første fulle 18 hull, første gangen på 6 år på gamle klubb banen min. Kils GK i Sverige. Ny driver slo rett som fy på rangen. Startet første 9 helt ok, med 15 poeng, strøyk et hull som var trangt og 3 baller i skogen. Siste 9 gikk åt skogen 4! Baller i vannet på et par 3, 9 slag på et enkelt par 5, mistet hodet så kom regnet, endte opp med 9 poeng på siste 9 etter å ha strøket 4 hull. Ok fornøyd med hele runden, men må lære meg å bevare hodet

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
Driver: Nike SQ Machspeed Black / Fujikura R-flex
Wood: Taylormade R11 #4 wood / Fujikura R-flex
Jernsett: Callaway Razr X / 5-PW
Wedger: Adams Golf - Tom Watson - GW, SW, LW
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by kevin »

Har vært på Sandefjord i dag og har sjelden spillt så dårlig rundt greenene....utrolig skuffende. Og på backnine blåste det j******. Eneste lyspunkt var at jeg begynner å få skikkelig dreis på 3`wooden. Gjorde noen par men hva hjelper det....grrrrr. Ut igjen i morra og revansjere meg
Post Reply