Golfshot

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
SirBubba
Rookie
Rookie
Posts: 13
Joined: 18 Apr 2011, 13:59
Hcp: 7
Hjemmeklubb: Skei

Golfshot

Post by SirBubba »

Er det noen som bruker Golfshot? Er det mulig å følge en runde hjemme i sofaen mens en annen er ute og spiller? Er det verdt å kjøpe full versjon til 165 kroner?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfshot

Post by furu »

Golfshot er utrolig bra men så vidt jeg vet så er det ikke mulig å følge en runde live. Skal sjekke nærmere etterpå.

Det finnes flere gps apps, har skrevet litt om noen av dem på bloggen min. Golfcard har live scoring via oobgolf.com.
Instagram @christianfuru
User avatar
Santa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 142
Joined: 05 Jul 2010, 08:42
Hcp: 35,5
Hjemmeklubb: Losby

Golfshot

Post by Santa »

Jeg har brukt golfshot på alle mine runder siden jeg begynte med golf, er utrolig flott å ha all statistikk med seg, slik at jeg kan se hvordan jeg har forbedret meg. Er utrolig fornøyd med appen! Kjøpte nylig den gps versjonen til 165,- men tror nok neppe jeg kommer til å brukde den så mye. Det blir rett og slett for mye for meg å holde styr på, jeg orker ikke ta opp mobilen hele tiden for å sjekke distanser og sånt, det tar jo en evighet. Jeg ville holdt meg til den gamle versjonen, om jeg kunne gå tilbake igjen. Klart det er jo kjekt å ha alle distanser inne, og etter min mening så fungerer den relativt bra sånn distanse messig, men blir for mye jobb for meg.
pinchcliffe
Forumvant
Forumvant
Posts: 68
Joined: 09 May 2011, 15:37
Hcp: 25,6
Hjemmeklubb: Asker og Holtsmark

Re: Golfshot

Post by pinchcliffe »

Golfshot funker som bare rakkern...med nøyaktige gps-avstandsmålinger til hvor du vil, statistikk på slag, køllevalg og putting. Som Santa sier her, synes også jeg det blir litt knot å dra opp telefonen hele tiden. Dessuten suger app'en en del strøm så du bør ha en ny og fulladet telefon med deg hvis du vil føre score og statistikk under hele runden. Jeg fører derfor score manuelt med blyant på klubbens scorekort...
SirBubba
Rookie
Rookie
Posts: 13
Joined: 18 Apr 2011, 13:59
Hcp: 7
Hjemmeklubb: Skei

Re: Golfshot

Post by SirBubba »

Høres bra ut. Synes også den gir mange interessante statistikker. Tror nok jeg holder meg til laser når det gjelder måling av lengder, men bruker den til føring av score.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Golfshot

Post by Smilende Sam »

Er det noen som vet hva mer enn GPS funksjonaliteten man får i tillegg hvis man kjøper Golfshots betalversjon? Har til nå brukt Golf Card Pro og synes den gir noe mer statistikk - får man mer statistikk med GPS versjonen av Golfshot?
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Fairway
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 297
Joined: 18 May 2010, 14:03

Re: Golfshot

Post by Fairway »

På fine værdager, så kan det jo være mulig å feste mobilen på tralla/bagen. Beskyttelse med armbånd kan kjøpes billig på biltema(opprinnelig til iphone, men passer greit til alle andre touch telefoner av nokså samme størrelse). Burdde ikke være altfor vanskelig å få festet til bagen/tralla på en ok måte...
Skal man skrive ned scoren som er festet på tralla(eller bagen for de som kun har bærebag), så er det like greit å bruke mobilen. Dette tilsier som det er skrevet tidligere her, at man har fulladet mobil og at den ikke går i tastelås eller hvilemodus.
fviken
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 28 Mar 2011, 08:37
Hcp: 10,4
Hjemmeklubb: Vestfold GK

Re: Golfshot

Post by fviken »

Jeg bruker alltid Golfshot GPS til Scorecard og statistikk og er veldig fornøyd. Jeg brukte Golf Card Pro før da de fortsatt var koblet mot oobgolf, men da byttet til et ushandicap byttet jeg til Golfshot. Golfshot har meget god dekning av baner og er veldig raske til å legge inn nye og oppdatere når det er feil/endringer.

Jeg bruker stort sett en laser for distanser, men av og til GPS'en. En fin funksjon er at man kan legge inn ulike lay-up distanser man liker (eks. 65m, 90m, 110m) og få disse opp på kartet samt å se avstand til disse fra der du står. Dette er veldig nytting for planlegging av spill.

GolfShot er litt tynn på statistikk, logger bare slag, putter, utslagskølle, fairway treff, sand slag og straffeslag. GIR beregnes automatisk.

Applikasjonen er meget rask (på iPhone 4) og enkel å bruke. De har også en iPad utgave (universal app, så du trenger ikke betale to ganger). Denne er nok mest egnet til bruk i cart, eller til å se på banen hjemmefra før en runde.

Alle rundene synkes mot nettstedet, og der kan man se rundene, dele de med andre og studere statistikk. Også enkelt å dele score-kort med andre via email, facebook og twitter.

Jeg savner:
- Logging av utslagslengde. Man kan manuelt måle hvor langt driven gikk, men dette blir ikke lagret som statistikk.
- Tidtaking av runden, slik at man ser hvordan man ligger an i forhold til "skjema".
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Golfshot

Post by Procli »

Når jeg ser på hjemmesiden til Golfshot - oversikten til Tromsø Golfpark, så er det kun scorecard som er tilgjengelig.
Ser det står "No GPS available" og "No aerials available"! :(

Regner med at den henter ut informasjon fra google.maps eller gulesider.no?
Slik ser det ut på googlemaps - banen ligger altså innenfor det grønne området til venstre.
Er det noen plass man kan sende mail til for å be de "ordne" opp i dette. Det holder vell ikke at bare jeg sender mail å maser om at de må ordne GPS koordinatorer, men hvis 15-20 personer (fra Tromsø Golfklubb) sender mail om det, så kanskje de fikser.. eller?
Image
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Golfshot

Post by furu »

Gikk inn på kartet på ipad og der er ikke hele banen dekket av satelittfoto.

Det er godt mulig at de fikser det selv med kun en henvendelse. Hvis du har Android så ordner du det selv med Skydroid.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Instagram @christianfuru
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Golfshot

Post by Procli »

furu wrote:Hvis du har Android så ordner du det selv med Skydroid.
Har kun iPhone!
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Golfshot

Post by Owee87 »

Jeg har problemer med å forstå hvordan jeg skal registrere hvor langt slaget mitt går. Hva skal jeg gjøre når jeg slår ut fra Tee? Er det bare å trykke på Golfballen med riktig nummer for mitt hull og så blir det registrert?
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Golfshot

Post by goffy »

Owee87 wrote:Jeg har problemer med å forstå hvordan jeg skal registrere hvor langt slaget mitt går. Hva skal jeg gjøre når jeg slår ut fra Tee? Er det bare å trykke på Golfballen med riktig nummer for mitt hull og så blir det registrert?
How do I track my swings?
Access the Track Menu by pressing the Golf Ball icon. Select the Golf Club icon at the location of your shot to begin tracking your swing. Press done when you have arrived at your ball to complete swing tracking. This distance will be recorded into your Club Averages.

Altså, når du kommer frem til ballen så trykker du "done", velger kølla du slo ut meg og distansen vil bli registrert.
Golfshoot er helt konge synes jeg :)
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Golfshot

Post by Owee87 »

Takk goffy! Håpløst at jeg ikke har funnet ut av dette selv. Henger vel sammen med at jeg alltid stresser på banen i og med at jeg ikke vil bruke tiden på telefonen. Men får lære meg å bruke den på en øvingsrunde slik at det går fortere unna :)
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
Post Reply