Re: Miklagard juli spesial
Posted: 22 Jun 2011, 14:54
Tydelig nok!
Artig diskusjon uansett, Yorkie
Artig diskusjon uansett, Yorkie
SS, Jeg ønsket å parkere motorvei argumentet, jeg har sett det dratt fram i tidligere tråder, og jeg synes faktisk det er ett helt irrelevant argument. Miljøet utenfor banen er utenfor banen, det kan hverken designer eller klubben gjøre noe med. Og for meg personlig, så ser jeg de når jeg spiller Miklagard, men legger ikke merke til de.Smilende Sam wrote: Å komme trekkende med motorveien ved Mikla er lite konstruktivt. den tenker jeg like lite over som jeg gjorde for gjødsellukten på hull 6 i Stavanger.
GunnarBull wrote:Tydelig nok!
Artig diskusjon uansett, Yorkie
Kjære Yorkie..Yorkie wrote:SS, Jeg ønsket å parkere motorvei argumentet, jeg har sett det dratt fram i tidligere tråder, og jeg synes faktisk det er ett helt irrelevant argument. Miljøet utenfor banen er utenfor banen, det kan hverken designer eller klubben gjøre noe med. Og for meg personlig, så ser jeg de når jeg spiller Miklagard, men legger ikke merke til de.Smilende Sam wrote: Å komme trekkende med motorveien ved Mikla er lite konstruktivt. den tenker jeg like lite over som jeg gjorde for gjødsellukten på hull 6 i Stavanger.
Altså ett ikke-tema i diskusjonen.
Jeg oppfatter ikke påstander som:
"Banen krever dog mye av spillet, og jeg kan forstå at de som ikke har et spill som er i henhold til banens design mht lenge etc kan oppleve banen som anonym og kjedelig"
"Slår du ikke så langt, spiller du rett og slett ikke etter banens designprinsipper.."
"for de som ikke spiller banen fullt ut"
som spesiellt saklige ei heller spesiellt velfunderte. Å påstå at man må slå over en viss lengde for å kunne forholde seg til ett design, faller i min verden på sin urimelighet, og er på godt Norsk ganske så tåpelig.
Smilende Sam wrote:Ja ja Yorkie, du er en grei fyr, men jeg er fortsatt uenig med deg i at det er særlig smart å kalle barce for håpløs og tåpelig bare fordi han er uenig med ditt syn på en bane.
Aha, da begynner tidligere argumenter å gi litt mere mening!barcentrale wrote: En bane har ikke et primærdesign for alle slaglengder. Det er f.eks. ikke risk & reward for alle spillere uansett lengde.. Miklagard fra normal herretee (husker ikke nummeret) er en LANG bane å spille med hensyn til risk & reward.. Det er et faktum! Miklagard krever ca. 230-250 meter for å oppnå en reward. Bogstad fra herretee ligger på ca. 210-220 på de fleste hullene. På hull hvor design tilsier at driver bør hvile i baggen - opererer Miklagard med en reward på 220+ meter. Bogstad 190-200 meter. Jeg opplever Miklagard som ekstremt varierende, og at du finner den monoton kan jeg ikke begripe. For øvrig var min kommentar til motorveien ikke rettet mot deg (hadde faktisk ikke sett at du nevnte det i en tidligere tråd)..
Det var det estetiske ja.barcentrale wrote: Hvis du med monoton esklusivt sikter til det estetiske ved landskapet, er jeg til dels enig.
Måtte vært noe vilt og brutalt.. Eneste som faller meg inn er små tjukke kaktuser med si(r)klende gribber..
Comments?
Det skal jeg jaggu meg gjøre neste tur på Mikla, blir vel ikke før i Juli, men absolutt, den linja må sees! Takk for tipset "Tin Cup"sirandrew214 wrote:(gå innom der engang Yorkie, mellom slag 2 og 3 )