NIKE Method Precision Milled

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Jolle
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 19 Jun 2011, 19:03

NIKE Method Precision Milled

Post by Jolle »

Hei
Vurderer en av disse putterne, men skulle gjerne prøvd dem før jeg evt kjøper.
Noen som vet om en proshop el. i Oslo som har disse?
Vurderer også Scotty Cameron putterne, så ser egentlig etter en shop med disse også.
Noen som vet? :)
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

NIKE Method Precision Milled

Post by Smilende Sam »

Mikla har Scotty. Method pøtter så jeg på GSport, men kanskje det ikke var den modellen du ser etter.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: NIKE Method Precision Milled

Post by Friedman »

Jeg er rimelig sikker på at de har originale Method på customgolf på sandaker. Nydelige puttere forøvrig. Losby har det meste av Nike også.
No laying up
totenoid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 126
Joined: 06 Apr 2011, 09:37
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GK
Location: Oslo

Re: NIKE Method Precision Milled

Post by totenoid »

Grønmo har også et utvalg av Scotty Cameron-puttere, dersom det er enklere og nærmere for deg.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: NIKE Method Precision Milled

Post by Golffreak »

Har vært noen av stedene nylig, og er også ute etter en Method (bestiller ikveld tenker jeg:-). Customgolf hadde ikke Method inne når jeg var der for et par uker siden (de hadde en stående i våres..). Losby hadde Method model 1 såvidt jeg husker, mens Mikla har noen Scotty puttere. Har ikke sett Method på Fornebu, men har ikke vært der siden Mars/April. G-sport ja, hender jo at sportskjedene overrasker men vil tippe at det er Method Core som er "billigvarianten". Har bl.a. ikke samme rilleteknologien, men er jo også bra puttere sikkert. Golflink har ikke Nike såvidt jeg har skjønt på nettsidene deres? Hauger hadde heller ikke Method, og tror ikke så mange har de inne... Blir jo da litt vanskelig å selge dem, og vil ha eksakt modell og lengde jeg skal ha naturligvis.. Tror det blir billigst å kjøpe fra UK forøvrig.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: NIKE Method Precision Milled

Post by sumo »

hvorfor kjøper du ikke method fra onlinegolf.no?
der kjøpte jeg min. kjempe service fra de gutta der. bra pris også.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: NIKE Method Precision Milled

Post by Golffreak »

Bestilte akkurat nå fra golfonline.co.uk. Skulle gjerne kjøpt fra lokale golfbutikker i Norge (på nett eller i butikk), men ettersom jeg må bestille uansett og prisen er mye lavere fra UK så er det samme for meg hvor det kommer fra..

golfonline.co.uk: Hadde eksakt hva jeg skulle ha (Method 3, 34 inch). Pris blir ca. 1225 NOK. Dette inkluderer ALT: andel frakt (jeg bestilte litt annet også), valutapåslag hos VISA, moms samt en cash back rabatt fra kredittkortselskapet:-). Bonus at det andre også er litt billigere, og ikke minst at jeg får tak i det! (f.eks. Titleist Players glove som ikke alle butikker har...)

golfonline.no: Hadde også Method 3, 34 inch. Prisen er 1795 NOK + frakt (har ikke sjekket hva det koster).

Tenkte også på å sende det til Sverige poste restante for å (lovlig) unngå mva, men på golfonline.co.uk så la de til svensk mva når jeg la til en annen leveringsadresse som var i Sverige.. Riktignok er fraktkostnaden lavere, men det var ikke verdt bryet. Vet ikke om dette er vanlig praksis nå, det kan sikkert nettshop-ekspertene her svare på;-). Har heller ikke funnet Method 3 (34) i så mange nettshoper så klinket til. Har også handler på golfonline.co.uk før, og er fornøyd med levering etc. Sikkert hyggelige og flinke på BGS/onlinegolf.no, men har ingen relasjon til dem og handler stort sett hvor det er billigst.. Hadde jeg kunnet tuslet inn i en giga-golfbutikk og testet masse puttere, kjøpt den og tatt den med hjem umiddelbart så hadde jeg sikkert handlet der hvis prisene hadde vært OK. Dessverre ikke så mange som har stort utvalg av puttere, særlig ikke i det øvre sjiktet (Scotty, Nike Method, Taylormade Rossa etc etc.). Noen har noe inne, men ikke akkurat den JEG skulle ha og kan ikke reise østlandet rundt heller når jeg kan sitte i stua og taste inn kredittkortnummeret mitt..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Jolle
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 19 Jun 2011, 19:03

Re: NIKE Method Precision Milled

Post by Jolle »

Golffreak wrote:Bestilte akkurat nå fra golfonline.co.uk. Skulle gjerne kjøpt fra lokale golfbutikker i Norge (på nett eller i butikk), men ettersom jeg må bestille uansett og prisen er mye lavere fra UK så er det samme for meg hvor det kommer fra..

golfonline.co.uk: Hadde eksakt hva jeg skulle ha (Method 3, 34 inch). Pris blir ca. 1225 NOK. Dette inkluderer ALT: andel frakt (jeg bestilte litt annet også), valutapåslag hos VISA, moms samt en cash back rabatt fra kredittkortselskapet:-). Bonus at det andre også er litt billigere, og ikke minst at jeg får tak i det! (f.eks. Titleist Players glove som ikke alle butikker har...)

golfonline.no: Hadde også Method 3, 34 inch. Prisen er 1795 NOK + frakt (har ikke sjekket hva det koster).

Tenkte også på å sende det til Sverige poste restante for å (lovlig) unngå mva, men på golfonline.co.uk så la de til svensk mva når jeg la til en annen leveringsadresse som var i Sverige.. Riktignok er fraktkostnaden lavere, men det var ikke verdt bryet. Vet ikke om dette er vanlig praksis nå, det kan sikkert nettshop-ekspertene her svare på;-). Har heller ikke funnet Method 3 (34) i så mange nettshoper så klinket til. Har også handler på golfonline.co.uk før, og er fornøyd med levering etc. Sikkert hyggelige og flinke på BGS/onlinegolf.no, men har ingen relasjon til dem og handler stort sett hvor det er billigst.. Hadde jeg kunnet tuslet inn i en giga-golfbutikk og testet masse puttere, kjøpt den og tatt den med hjem umiddelbart så hadde jeg sikkert handlet der hvis prisene hadde vært OK. Dessverre ikke så mange som har stort utvalg av puttere, særlig ikke i det øvre sjiktet (Scotty, Nike Method, Taylormade Rossa etc etc.). Noen har noe inne, men ikke akkurat den JEG skulle ha og kan ikke reise østlandet rundt heller når jeg kan sitte i stua og taste inn kredittkortnummeret mitt..
Helt enig, kjører kanskje innom losby for å se på 001, men tipper jeg ender opp med å kjøpe 003 jeg også. Håper jeg får testet en av modellene før jeg kjøper, er egentlig litt redd for at putteren ikke gir nok "følelse" hvis ballen bare spretter av bladet... Takk for masse svar :)
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: NIKE Method Precision Milled

Post by Golffreak »

Var på Losby idag, men var ikke bortom utstyrshjørnet.. Du får testet følelsen av rillene og rullen med Method 1. Ser at pakken allerede ligger på depot på London Heathrow...:-). Ordre mottatt, pakket og sendt samme dag. Regner med at jeg kan hente den på posten iløpet av 2-3 dager og hjemme hos pappa til helgen. Sånn det skal være:-).
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Post Reply