Putter- God investering

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
heggiero
Rookie
Rookie
Posts: 35
Joined: 12 Mar 2011, 21:56
Hcp: 37
Hjemmeklubb: borregaard

Putter- God investering

Post by heggiero »

Har en god stund brukt putteren fra nybegynnersettet jeg har, men lurer på om det kan bedre puttingen og investere i noe dyrere?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Putter- God investering

Post by furu »

Hvilket sett er det? Min erfaring med puttere i helsett (og halvsett) er at de ofte har dårlig insert og mangler en god del på følelse og kvalitet. Så ja - en ny putter kan selvsagt gjøre at du putter bedre. I hvert fall så lenge du finner en som passer til deg, og da må du teste.
Instagram @christianfuru
heggiero
Rookie
Rookie
Posts: 35
Joined: 12 Mar 2011, 21:56
Hcp: 37
Hjemmeklubb: borregaard

Re: Putter- God investering

Post by heggiero »

har top lite putteren jeg fikk med i helsettet, men lukter litt på Nike Method Core Putter, som har en levelig pris, tviler på at en putter kan forsvare en pris på næmere 2000
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Putter- God investering

Post by spiderboy »

Klart en putter kan forsvare en pris på 2000,- :D
Jeg kjøpte nettopp ny putter, betalte mer enn det....

Men som Furu sier, bruk litt tid på å teste forskjellige puttere, med ulike skaft-innfestinger og utforminger, samt inserts. Noen liker myke inserts, personlig hater jeg det. Andre liker store riller, ikke riller, smidd stål osv.
Jeg putter best med single-bend shafts. Eller en center-shaft putter.

En stor malletputter vil være enklere å pendle med og vil også være mer tilgivende på treff utenfor senter av putteren. På en ren bladputter vil du miste lengde og også risikere at hodet vrir seg i trefføyebliket hvis du treffer på hæl eller tå.
Da får du i verste fall en skjev og kort putt.

Det finnes gode puttere å få kjøpt som ikke koster skjorta. Finn eller ebay er også en bra kilde til dette, men det krever at du vet hva du vil ha.

Lån hos kompiser, test i proshopen din, finn ut hva slags lengde og utforming på putteren du trives best med. Proshopen din kan hjelpe deg med å kutte putteren, dersom du kjøper en brukt en som er for lang.
Og Method core er helt sikkert et bra valg.
Lykke til.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
matlin
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 04 Aug 2011, 23:55
Hcp: 27
Hjemmeklubb: Hvaler

Re: Putter- God investering

Post by matlin »

Tenkte selv å kjøpe http://www.golfshopen.no/golfkoller/her ... skaft.html Noen som har referanser til denne putteren? Ser den får gode omtaler overalt, og den er å få veldig billig på ebay!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Putter- God investering

Post by furu »

Rife puttere setter utrolig fin rull på ballen. De er absolutt gode kjøp. Eneste minus hos meg er at Anser modellen føles veldig lett. Barbados er en veldig fin modell. Ikke se deg blind på "førprisen" 1.799,-. De koster ikke det noe som helst sted.
Instagram @christianfuru
matlin
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 04 Aug 2011, 23:55
Hcp: 27
Hjemmeklubb: Hvaler

Re: Putter- God investering

Post by matlin »

Okey. Er det denne 2bar modellen du mener er lett?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Putter- God investering

Post by furu »

2bar er ikke for lett. Anser er en annen modell. 2bar kan vel også justeres med egne vekter.
Instagram @christianfuru
matlin
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 04 Aug 2011, 23:55
Hcp: 27
Hjemmeklubb: Hvaler

Re: Putter- God investering

Post by matlin »

Okey. Lurte på om du skrev Anser modellen, eller at du annså at modellen var for lett! :P Uansett, tusen takk for raskt og godt svar. Da kjøper jeg 2 baren, fargen og alt passer perfekt i baggen min 8-)
Post Reply