Tiger sparker Steve

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Tiger sparker Steve

Post by norrbaggen »

Cirkus Woods fortsetter. Nå avslutter Tiger sitt samarbeid med Steve Williams. Vem blir ny caddie?
http://www.kiwicaddy.co.nz/
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Tiger sparker Steve

Post by sumo »

au da. dette var jo synd.. williams fikk mer eller mindre fyken etter 13 års lojalt samarbeid. surt.
men, men, life goes on. tror williams og scott blir et godt par.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Tiger sparker Steve

Post by norrbaggen »

Frågan är väl också om og når Tigern trenger en caddie igjen.
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Tiger sparker Steve

Post by Friedman »

WOW! Så ikke den komme, så ærlig skal jeg være.

Han trenger caddie innen 31. august i alle fall. Da stiller han til start i turneringen til Npotah Begay.

Kanskje Tiger prøver å få tilbake Fluff fra Furyk. Tror det kan tjene alle parter, også Jimbo.
No laying up
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Tiger sparker Steve

Post by Golffreak »

Litt usikker på hva Tiger har å tjene på å bytte caddie, men kan jo være smart. Det vil tiden vise.. Tror dog ikke det er caddien sin feil at han ikke har vunnet på 2 år, det kan han nok kun takke seg selv for.

Williams og Scott ser ut til å fungere, og litt usikker på hva Jimbo ville fått ut av å gi fra seg Fluff?? Han er jo en god caddie, og det samarbeidet har jo fungert lenge. Litt usikker på hva slags caddie Tiger trenger nå, men tror han må begynne back to basics og spille det spillet han kan uten å gjør det for vanskelig. Synes han har hatt en tendens til å velge mye vanskelige slag og course management, og tror han ikke han skal gjøre det så vanskelig for seg selv. Etterhvert vil kanskje magien komme tilbake, men han må ta det fra starten nå.

Uansett litt spesielt at han har holdt Williams på benken igjennom skadeperioden i 2008, skandalene i 2010 og nå lengre skadeavbrekk igjen. Han kunne jo tross alt ha jobbet mye mer de siste årene hvis han ikke hadde vært lojal til Tiger. Shit happens, og tror begge kommer seg videre..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Tiger sparker Steve

Post by Smilende Sam »

Elin har fått jobben, hun har vist at hun kan håndtere Tigers kølle på mange vis.......
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Tiger sparker Steve

Post by Friedman »

Furyk har jo hatt et håpløst år sålangt. Kanskje greit å endre litt i rekkene for hans del også var min tanke. Ellers er vel Tony Navarro, gamle caddien til Scott, ledig også.

Ang. magi, så mener jeg at det står og faller på puttingen. Jern- og nærspillet var bra på Augusta og med god gammel Tiger-putting hadde han vunnet Masters i år. Det er ikke så mye som skal til. Det var glimt av noe stort på Augusta, blant annet 2. slaget på hull 8. Har ikke hørt publikum brøle så mye siden US Open 08'. Nei, jeg tror og håper han kommer tilbake for det trenger golfen.
No laying up
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Tiger sparker Steve

Post by Golffreak »

Golfen klarer seg jo fint uten Tiger da viser det seg:-). Han har jo ikke spilt veldig mye siden US Open 2008, med stadige avbrekk. Likevel så håper jo alle at han blir fit for fight, så vil tiden vise om han klarer å ta flere majors.. Han er jo bare 35 år, og kan fint konkurrere i toppen i 10-15 år til om kneet holder. Kanskje enda lengre også, ref. Tom Watson..;-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Tiger sparker Steve

Post by sirandrew214 »

Så absolutt den komme. Og tror ikke det blir aktuelt for ham å ta tilbake Fluffy. Ellers håper jeg han snart kommer tilbake og spiller god golf, fortsatt kjedelig å se på.
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Tiger sparker Steve

Post by stianm »

Siden han er så godt kjent med svensker, kan han jo høre om Anders Timell har tid.

Image
Image
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Tiger sparker Steve

Post by Friedman »

Golffreak wrote:Golfen klarer seg jo fint uten Tiger da viser det seg:-). Han har jo ikke spilt veldig mye siden US Open 2008, med stadige avbrekk. Likevel så håper jo alle at han blir fit for fight, så vil tiden vise om han klarer å ta flere majors.. Han er jo bare 35 år, og kan fint konkurrere i toppen i 10-15 år til om kneet holder. Kanskje enda lengre også, ref. Tom Watson..;-)
Ikke spilt mye siden 08? Han vant 6 ganger i 2009.

I tillegg var årets the Open den minst sette på TV noen gang (delt sisteplass riktignok). For oss die-hard golf fans betyr det kanskje ikke så mye, men for å fange interressen til de store massene er Tiger viktig.
No laying up
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Tiger sparker Steve

Post by Smilende Sam »

Friedman wrote:
Golffreak wrote:I tillegg var årets the Open den minst sette på TV noen gang (delt sisteplass riktignok). For oss die-hard golf fans betyr det kanskje ikke så mye, men for å fange interressen til de store massene er Tiger viktig.
Hvis seertallene er inkl. USA så er det helt forståelig. Hva er kilden her?
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Tiger sparker Steve

Post by stianm »

Manglende interesse for British Open dette året har ikke noe med Tiger Woods å gjøre, det var ikke annet enn en kjedelig turnering. Tilogmed meg som die-hard fan klarte ikke å rive meg skikkelig med. Grunnen tror jeg kan være at endel av de store publikumsfavorittene aldri var i contention, og at det aldri var noen spesiell spenning (utover det om Darren kunne holde nervene i sjakk siste dag)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Tiger sparker Steve

Post by furu »

Tror Tiger er tjent med å velge en god venn som caddie. Tenke minimalt på faglige kunnskaper og mer på å ha en som kan hjelpe med helt andre ting enn køllevalget. Å ha hodet på rett sted er viktig, å velge 6i eller 7i kan han klare selv. Forberedelser på lengder, greener osv. klarer nok også en urutinert caddie og slike tjenester kan de kjøpe fra folk som lever av det.
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Tiger sparker Steve

Post by Friedman »

Smilende Sam wrote:Hvis seertallene er inkl. USA så er det helt forståelig. Hva er kilden her?
Infoen kommer fra en tråd opprettet på et anerkjent internasjonalt golfforum. Jeg regner med at man kan finne tallene som den tråden bygger på ved et søk på nettet, og at de gjelder for USA. Litt interressant at det faktisk var mange amerikanere med i toppen. Ikke hvem som helst heller, Phil, DJ, Fowler og Tom Watson er blant de aller største publikumsfavorittene. Derfor synes jeg det er rart at ratingene er så lave. Selvfølgelig mange faktorer som kan spille inn, feks. streaming, men jeg vil tro at Tigers fravær også er en faktor.
furu wrote:Tror Tiger er tjent med å velge en god venn som caddie. Tenke minimalt på faglige kunnskaper og mer på å ha en som kan hjelpe med helt andre ting enn køllevalget. Å ha hodet på rett sted er viktig, å velge 6i eller 7i kan han klare selv. Forberedelser på lengder, greener osv. klarer nok også en urutinert caddie og slike tjenester kan de kjøpe fra folk som lever av det.
Veldig enig. Notah Begay har vært nevnt.
No laying up
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: Tiger sparker Steve

Post by radar1 »

Fanny har jo blitt lansert av Per Haugsrud, det hadde vært moro men vet ikke hvor realistisk det er.

Tips. 1 Tony Navarro (eks caddien til Adam Scott)
Tips. 2 En av de rutinerte caddiene fra de britiske øyer.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Tiger sparker Steve

Post by kevin »

Fanny skal vel trappe ned caddie-jobbingen og satse mer på trener/mentor/psykolog jobbingen, a la det hun gjør for Martin Kaymer.

Var ikke så veldig overrasket over at Tiger og Williams går hver sin vei. Men har ingen peiling på hvem som blir ny caddie, det blir spennende å se når den tid kommer
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Tiger sparker Steve

Post by kevin »

Intervju med Williams som er sjokkert
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Tiger sparker Steve

Post by Golffreak »

Virker ikke helt som de er godvenner nå akkurat, og med Williams sin kone som er venninne med Elin så blir det vel ikke så lett å være det heller.. Kan være like greit å starte på blanke ark for begge to, men forstår at Williams er skuffet etter at han har holdt seg til Tiger.

Og ja, jeg tok jo litt feil vedr. Tiger i 2009 sesongen og spilte faktisk 15 turneringer (inkl. Ryder Cup) i 2010. Likevel så mente jeg at golfen får nye stjerner, og selv om ingen har statusen til Tiger (enda, om det noensinne kommer) så mener jeg at det er vel så spennende nå. McIlroy kan jo bli stor, og jeg føler ikke at jeg trenger å ha Tiger i startfeltet. Ser likevel at de som kun er semi-interessert i golf delvis faller fra. Nå har jo man i USA en tendens til å drive heltedyrking til gudestatus, og ikke minst elsker de når folk kommer tilbake fra kriser. I Europa er man naturligvis mer interessert i McIlroy og de øvrige europeerne, og tror de generelt er mer opptatt av golf enn heltedyrking..

Blir spennende å se hva Tiger gjør nå, hvem blir caddie, stiller han i PGA Championship, hvis ikke kommer han til å spille mer iår i det hele tatt, kommer kneet til å holde eller blir karrieren betydelig kortere enn hva de fleste håper på... Håper inderlig han kommer tilbake og forblir i toppen i 15 år til.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Tiger sparker Steve

Post by stianm »

Interresant artikkel fra Yahoo

http://sports.yahoo.com/golf/blog/devil ... olf-wp3957

Om disse uttalelsene stemmer, noe jeg faktisk ikke tviler på, forsterkes bare mitt inntrykk av at Tiger Woods er en eneste stor fake som kun bryr seg om numero uno(og å danne et falst bilde av å være en rollemodell). Det er egentlig helt fantastisk at Williams faktisk er tillatt å komme med slike uttalelser. Hvor er Tiger Woods Inc.'s management som burde ha utført denne oppsigelsen litt mer ryddig ?
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
Post Reply