Kong Fredrik || golfbane

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
matlin
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 04 Aug 2011, 23:55
Hcp: 27
Hjemmeklubb: Hvaler

Kong Fredrik || golfbane

Post by matlin »

I dag åpnet gamle fredrikstad golfklubb. De skal så vidt jeg har forstått skilte med en ny 18 hullsbane og en 9 hulls pay and play bane. Er det tilfeldigvis noen som har vært på åpningen, eller har noen som helst idè om hvordan banen blir? Personlig kjenner jeg litt til området og har litt trua på denne banen. Forøvrig spenstig med åpning i et marked jeg har forståelse for at er litt dalende. http://gamlefredrikstadgolfklubb.no/
User avatar
Santa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 142
Joined: 05 Jul 2010, 08:42
Hcp: 35,5
Hjemmeklubb: Losby

Kong Fredrik || golfbane

Post by Santa »

Så veldig spennende ut dette! Må helt klart spille den når den blir helt ferdig.
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Kong Fredrik || golfbane

Post by kristianffs »

Så jo flott ut på baneplanen. Mye vann! : (((
Golf.
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Kong Fredrik || golfbane

Post by emerica »

Var innom der for ca 2 veker sidan. Fått ein veldig fin putting/chipping green, rangen er bra med kunstgras heileveien og to etasjer.
Det negative er at rangen ligger heilt inntil ein vei som går mellom rangen og campingplassen. Her bør/må det komme opp sikkerhetsnett. Bodde i telt på campingplassen, plutselig kom det ein golfball som spratt på veien. Kun tilfeldigheta at den ikkje traff forbipasserande eller bilen min.
Ellers ser det ut som det blir gjort ein grundig jobb med grunnarbeid (mykje sand = god drenering) og det ser ut som det kan bli spennande. Sjølvsagt tidlig å sei med tanke på at det var kun sand og jord der ;). Ellers såg eg pay and play bana på frå fortet, kan ikkje tru noke anna enn at den vil bidra til god rekrutering. Samtidig har dei ansatt Lars Petter Brovold som veit litt kva det går i. Ellers så ser terrenge lit flatt ut, men har trua på at det kan blir bra. Håper å spille den ein gang når den blir ferdig.
Artikkel fra åpninga:http://www.f-b.no/sport/andersen-apnet- ... -1.6405828
matlin
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 04 Aug 2011, 23:55
Hcp: 27
Hjemmeklubb: Hvaler

Re: Kong Fredrik || golfbane

Post by matlin »

Spesielt bra for rekruteringa er at de kjører flere gratis "veien til golf kurs" for personer opptil 16 år. Anngående bildene som ligger er de tatt 30.6, så får håper/regner med at det har blitt bedre. Det er forøvrig bare 9hulls payandplay som har åpnet. Gleder meg til de åpner 18hullsbanen.
matlin
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 04 Aug 2011, 23:55
Hcp: 27
Hjemmeklubb: Hvaler

Re: Kong Fredrik || golfbane

Post by matlin »

Nye problemer: http://www.f-b.no/nyheter/livsfarlig-go ... -1.6415800 Her kunne ikke jeg slått ut hvertfall!
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Kong Fredrik || golfbane

Post by kristianffs »

"Vi prøver å følge godt med, og passer på at golferne slår til venstre."

Her er stedet å trene på draws
Golf.
Post Reply