Bjørnstad i "Mesternes Mester"

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Bjørnstad i "Mesternes Mester"

Post by furu »

Vår alles kjære Henrik Bjørnstad skal delta i tv-programmet Mesternes Mester :D
Er jo litt artig at de børster støvet av en golfhelt til et slikt program. Jeg må innrømme at jeg aldri har sett en hel "episode/del"......men har inntrykk av at det er veldig populært.
Når det gjelder støv og Bjørnstad så har han kanskje ikke samlet så veldig mye på den korte tiden siden han la opp.

Artikkel i VG.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Bjørnstad i "Mesternes Mester"

Post by kevin »

Jeg har sett alle episodene i sesongene, både den norske og den svenske versjonen, og liker konseptet veldig godt.

Er litt delt i at Bjørnstad blir med. Bra på en måte for golfen, at man får profilert golfen. Men samtidig er konseptet at det skal være mestere, dvs VM, OL, EM vinnere osv. Bjørnstad har vel ingen seire utenom seier på P4 tour på Vestfold i 2005. Et par pallplasseringer på ET + et par på NW. Han er absolutt Norges beste golfer gjennom tidene, men han er ingen mester i denne sammenheng.

Så jeg synes det er litt utvanning av konseptet. Men på den positive siden får vi håpe at han blir med helt slutt slik at golf får mest mulig omtale
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bjørnstad i "Mesternes Mester"

Post by furu »

kevin wrote:Men på den positive siden får vi håpe at han blir med helt slutt slik at golf får mest mulig omtale
Jeg tror han gir seg frivillig etter første episode og sier at han heller vil hjem og jobbe som maler.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Bjørnstad i "Mesternes Mester"

Post by kevin »

:lol:

Nå skal det sies at det i "mester-sammenheng" er et ganske svakt startfelt. Hansvoll har ikke veldig store meritter han heller

Men det kan hende det blir bra uansett. Nå har de jo lagt det til Ungarn denne gang, i motsetning til tidligere hvor det har vært spilt inn i glohete områder rundt middelhavet når det har vært opp mot 40grader
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Bjørnstad i "Mesternes Mester"

Post by Smilende Sam »

furu wrote:
kevin wrote:Men på den positive siden får vi håpe at han blir med helt slutt slik at golf får mest mulig omtale
Jeg tror han gir seg frivillig etter første episode og sier at han heller vil hjem og jobbe som maler.
:-D

Er litt enig med Kevin, en mester er han vel strengt tatt ikke. Hvis han har holdt seg i fysisk form kan han kanskje vise at golfspillere kan være i god form.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Bjørnstad i "Mesternes Mester"

Post by Friedman »

Vil påstå at Hansvoll og Henriks prestasjoner i verdensidrettene golf og boksing er større enn feks. Dybendahl, Wentzel, Strand og Grubben. Skiskyting, langrenn og tippeliga-fotball er knapt verdt å nevne i den store sammenhengen. Boksing og golf er ekstremt teknisk og er blant de vanskeligste og tøffeste idrettene i verden. Jeg har ingen problemer med at de er med. Det å ha hatt kortet på PGA-touren er faktisk ekstremt bra.
No laying up
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Bjørnstad i "Mesternes Mester"

Post by Smilende Sam »

...men, Friedman, er han en "mester"? Han var en god spiller, men var vel aldri topp 300? En mester må ha vunnet noe, slik jeg ser det og oppe i alt det fine man kan si om HB så var vel nettopp evnen til å vinne det han manglet.
Last edited by Smilende Sam on 09 Aug 2011, 20:14, edited 1 time in total.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Bjørnstad i "Mesternes Mester"

Post by Friedman »

Spørs hvor du legger lista :lol:

Jeg er enig i at han kanskje ikke er noen stor vinner i forhold til de andre som har vært med tidligere. Men igjen, hva skal til for å bli mester i Frisbee??

Jeg velger å se det slik at Bjørnstad er en slags "vinner" som første nordmann på PGA-touren.
No laying up
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Bjørnstad i "Mesternes Mester"

Post by Smilende Sam »

En mester har normalt vunnet et mesterskap - derav navnet :-D
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Beartown
Forumvant
Forumvant
Posts: 52
Joined: 04 Apr 2011, 23:04
Contact:

Re: Bjørnstad i "Mesternes Mester"

Post by Beartown »

Dette her blir som andre utvaska reality konsepter som "Dancing with the stars" Saa lenge folk ser paa, saa plukker de deltagere. Naa er de vel paa hylle 3 og 4 hva status er i begge program. Men for oss som er litt golfgale saa skal det vel bli artig a se hvordan Henrik klarer seg. Mannen er i hvert fall i utrolig god fysisk form!

Men a kalle programmer "Mesternes Mester" begynner vel a bli ganske saa taapelig hvis de la lista saa skyhoeyt foer!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Bjørnstad i "Mesternes Mester"

Post by kevin »

Smilende Sam wrote:En mester har normalt vunnet et mesterskap - derav navnet :-D
Hva med klubbmesterskap? :lol:

Jeg tror også at de sliter litt med å finne tidligere stjerne og mestere som vil stille opp, derfor ser årets deltagere ut som et B eller C-felt.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Bjørnstad i "Mesternes Mester"

Post by Smilende Sam »

kevin wrote:
Smilende Sam wrote:En mester har normalt vunnet et mesterskap - derav navnet :-D
Hva med klubbmesterskap? :lol:

Jeg tror også at de sliter litt med å finne tidligere stjerne og mestere som vil stille opp, derfor ser årets deltagere ut som et B eller C-felt.
Neste år stiller han som vant kretsmesterskap i kunstløp for herrer for Nord Trøndelag.....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Beartown
Forumvant
Forumvant
Posts: 52
Joined: 04 Apr 2011, 23:04
Contact:

Re: Bjørnstad i "Mesternes Mester"

Post by Beartown »

Hva med han som vant OL gull i skyting paa loepende villsvin for en del aar tilbake? :lol:
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Bjørnstad i "Mesternes Mester"

Post by Smilende Sam »

Beartown wrote:Hva med han som vant OL gull i skyting paa loepende villsvin for en del aar tilbake? :lol:
Thor Heiestad het han (tror jeg) - han er jo en mester i en sport med høyt nivå, men muligens ikke i stor fysisk form.

Jeg tror forresten at mange vil bli overrasket over fysikken til både Sune Wenzel og Henrik, slik man ble det ift. Ailo Gaup og Daniel Franck i sin tid.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Bjørnstad i "Mesternes Mester"

Post by kevin »

Hadde glemt dette programmet inntil jeg leste om det på vg.no nettopp

Første episode i kveld på nrk kl.1955. Får vel se om all syklingen har båret frukter for Bjørnstad
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Bjørnstad i "Mesternes Mester"

Post by kevin »

Har nettopp sett 2.episode av MM og konstaterer at Bjørnstad sliter i bunnsjiktet. Foreløpig ser han ikke så veldig allsidig ut, men så var vel ikke øvelsene denne gangen helt hans greie. For de som ikke fikk sett det i går, så kan det sees her
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Bjørnstad i "Mesternes Mester"

Post by GunnarBull »

Takk Kevin, du er en knupp :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Post Reply