PGA championship 2011

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

PGA championship 2011

Post by kevin »

Denne uka er det årets siste Major turnering og den spilles i Atlanta, på Atlanta Athletic club. Byen som fra før av har The Tour championship på East Lake senere i høst. AAC var hjemmebanen til legendariske Bobby Jones og klubben ble stiftet i 1898.

Det er 10 år siden PGA mesterskapet var på AAC sist og den gang vant David Toms på -15. Men det er få som tror at vinnerscoren skal bli så lav i år

Banen ble bygget om i -03 og 06 av Rees Jones. Nesten alt gress ble byttet ut og banen ble hardere og raskere. I tillegg har det blitt bygget noen helt nye teesteder. Fairways skal være harde og faktisk ganske raske. De mener at de holder til 7 på stimp, på fairway altså:)

Spesielt par 3 hullene er velkjente. De er i snitt 217.5 yards lange og verstingen er hull 15 som fra den nye tee måler 264yards! Men ikke verre enn at Webb Simpson gjorde en HIO der i går, med 21gr hybrid...:lol: David Toms gjorde HIO på lørdagsrunden for 10 år siden, på samme hullet. Det ser laaangt ut
Image

Alex Norèn skrev "No words can describe how beautiful this place is."

Hull 18
Image

Baneguide

I startfeltet er det vel ingen man savner, her er alle, både unge og gamle. Toms har 10-års jubileum for sin seier her og John Daly har 20 års jubileum for sin seier på Crooked Stick i -91. Og Larry Nelson har 30-års jubileum for sin seier akkurat her på AAC. 64-åringen er med igjen i år også

Adam Scott fremsto som tourens heteste spiller forrige uke og er kanskje en av de største favorittene akkurat nå. Europeerne er ute etter å ta nok en Major-seier, mens amerikanerne gjerne vil ha en nå. Tiger er vel ikke helt der han skal være ennå. Mickelson er alltid farlig men har ikke vist bra form i det siste synes jeg. Toms har et godt år og gode minner herfra, Kuchar er Atlanta-gutt og vil helt sikkert vise seg fram her. Jason Day spiller veldig bra i år. McIlroy, kan han sjokkere igjen? Watney har vunnet 2 ganger i år på tøffe baner. Mange venter på Fowlers første seier, kan den kommer her kanskje? Zach Johnson er alltid farlig når det kommer til å holde ballen i spill og putte fantastisk og har vunnet to ganger i Atlanta. Westwood så lovende ut forrige uke. Eller kanskje vi får enda en ny førstegangsvinner? Blir det en av long-hitterne eller en av de prikksikre som treffer fairway hver gang og som putter best

I fjor vant Martin Kaymer på Whistling Straits men turneringen blir vel mest husket for Dustin Johnson og grunninga av kølla i waste-bunkeren.

Hva tror vi om Tiger da? Kan han overraske og vinne igjen denne uka? Isåfall skal Beartown ut på svømmetur til Cuba... :lol: Akkurat nå kjenner jeg at jeg håper litt at Tiger vinner ;)

Viasat golf sender fra kl.20 på kveldene, og i reprise neste morgen.

Noen spennende grupper å følge de to første dagene :
Dustin Johnson - Rickie Fowler - Sergio Garcia
Charl Schwartzel - Rory McIlroy - Darren Clarke
Matteo Manassero - Ryo Ishikawa - Adam Scott
Davis Love III - Tiger Woods - Padraig Harrington
Bubba Watson - Ian Poulter - Jeff Overton

Været er varmt som vanlig der borte, ca.36 grader de siste dagene og høy luftfuktighet
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA championship 2011

Post by kevin »

let`s get ready to rumble :)
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PGA championship 2011

Post by Friedman »

Nice kevin!

Har spilt banen ved flere anledninger(TW på Xbox riktignok :lol: ) og den er nydelig, men en formidabel test fra tee. Presisjon påkreves. Jeg tror forøvrig Georgia må være mitt drømmested for golfbaner. AAC, East Lake og ikke minst Augusta er drømmebaner jeg gjerne skulle ha prøvd.

Heier på Steve Stricker og Luke Donald i år. Begge fortjener en major.

Ellers kan vi jo bare håpe at Tiger får klaff.
No laying up
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA championship 2011

Post by kevin »

Liste over spillere som IKKE har vunnet en major ennå:

1. Lee Westwood
2. Luke Donald
3. Jason Day
4. Steve Stricker
5. Adam Scott
6. Dustin Johnson
7. Nick Watney
8. Bubba Watson
9. K.J. Choi
10. Matt Kuchar
m.fl

Men er vel en viss sjanse for at man finner vinneren på denne lista
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA championship 2011

Post by kevin »

Et annet poeng er at Tiger må prestere bra for å ikke misse playoff i Fedex cup. Han er nr.129 og må innenfor 125 til første turneringen. Noen har regnet ut at han vil klare det hvis han blir nr.14 eller bedre denne uka.....da må han finne formen kjapt
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: PGA championship 2011

Post by Smilende Sam »

Garcia må på lista di, Kevin.....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA championship 2011

Post by kevin »

Ja,jeg så det...den var hentet fra golf.com som mente disse var de beste spillerne som ikke har vunnet en major. Mangler vel et par svensker også
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: PGA championship 2011

Post by Smilende Sam »

Tiger med småpen start.....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA championship 2011

Post by sirandrew214 »

Tiger med -3 etter 5... Håper han fortsetter, for da skal jeg faen meg reise til USA for å se BearTown på svømmetur!!!
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA championship 2011

Post by sirandrew214 »

Apropo, de sender live fra Marquee-group, med Tiger, Live på nett. Man må se via noe proxy-greier, hvis man ikke er i USA, men jeg kan si at det funker jæ... bra! :)
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA championship 2011

Post by sirandrew214 »

Faen, der slo han i vannet på hull 5. 253 yard langt par 3.... :/
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA championship 2011

Post by furu »

Live på nett fra kl.19 på denne linken.
"Norwaysport" har hatt veldig bra stream i det siste. Sjekk linken over for å finne link videre til denne siden.
Instagram @christianfuru
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA championship 2011

Post by sirandrew214 »

Som sagt, de sender Live NÅ, for de som vil se på Harrington, Woods og sistemann.
På denne linken: http://www.pga.com/pgachampionship/2011 ... 11_champ99" onclick="window.open(this.href);return false;. Men som sagt, du må via en proxy, hotspotshield feks.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: PGA championship 2011

Post by Smilende Sam »

sirandrew214 wrote:Tiger med -3 etter 5... Håper han fortsetter, for da skal jeg faen meg reise til USA for å se BearTown på svømmetur!!!
Jeg sponser redningsvesten til Beartown hvis han må svømme. Slenger på et par svømmeføtter og.....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA championship 2011

Post by furu »

Var det Cuba Beartown skulle til? Tror vi må vurdere å sponse et haibur. Nei, han har tydeligvis tatt en telefon til Tiger for det ble nemlig en dobbel og tilbake til -1.

Ishikawa +10 etter 9!!!
Instagram @christianfuru
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA championship 2011

Post by sirandrew214 »

Takk skarru faen meg ha Tiger. I det øyeblikket jeg begynner å se på, choker du fullstendig! Skjerpings! :evil:
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: PGA championship 2011

Post by Smilende Sam »

.....tar du ikke hintet, mr. jinx?
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA championship 2011

Post by sirandrew214 »

Nå blir det jo bare verre og verre.... Ligger an til dobbel på 18 også! :/
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: PGA championship 2011

Post by veggiss »

Updates plz!!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA championship 2011

Post by sirandrew214 »

Tiger i bunker igjen på hull 2, kommer så vidt ut og ligger i rough, 6m unna pinnen. Chip for å prøve å redde par. +3 nå...
Post Reply